Waarom werkt die cooler niet?

Pagina: 1
Acties:

• finnyhut
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-04 13:24
Heb een (dichte) midi ATX met 1200mhz 266fsb AMD. Vol met 3 cdroms, 2 7200rpm hds en 1 floppydrive (en een heleboel kabels :) ) Gebruik een Coolermaster EP5-6I11 en een Coolermaster casefan.

In idle toestand is de cpu temperatuur al 63 graden! Als ik wat ga doen nadert ie al snel de 70 ! Niet helemaal gezond denk ik... Heb al een Thermaltake Chrome orb gebruikt ook maar die doet het niet beter.

Wat is een goede, goedkope en stille manier om die temperatuur rond normale waarden te krijgen?

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05 14:24
Een GlobalWin fop 32. En zorg er ook voor dat je kabels netjes opgeborgen zijn. Dmv elastiekjes of tie-wraps

HODL

Verwijderd

je probleem is denk ik eerder dat de hitte je kast niet uit komt, de oplossing zal zijn, zorgen voor een betere airflow dmv case fans en kabelbende opruimen, of een grotere case en dan alsnog een beetje op je kabelbende letten en misschien een casefan bij plaatsen, dan heeft het zin om voor nog meer koeling heftigere cpu koelers te gaan gebruiken, daarvoor weinig.

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
kabels rounden

maar fans in je pc zetten
een fan aan de zijkant die op je cpu blaast

waterkoeling?

ga zo maar door

Verwijderd

Koop een goede kast. De Antec SX830 is perfect. De temperatuur in deze kast ligt met de juiste fans zo 3°C boven de kamertemperatuur. Er is ook ruimte voor een fan op de harddisk bracket. Deze hoeft maar heel langzaam te draaien om effect te hebben. Wat rounded cables betreft: is flauwekul. Zie mijn reactie op topic over rounded cables, een reactie ondersteund van verschillende kanten. Je kunt dus beter de flatcables vouwen!