Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Videobewerking met basis BBG mei

Pagina: 1
Acties:

• LJZ
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-10 15:04
goedenavond,

Zoals in onderstaand bericht is aangegeven gaat het om een basis game PC:

reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2019

Maar is video en fotobewerking met de processor zoals is gebruikt haalbaar of moet je dan toch eerder naar een i5 of 7 gaan kijken?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:11
In principe kan dat met elk systeem.
Videobewerking/encoding/rendering is meestal multithreaded, dan is een Ryzen (2600) een erg goede keus.
Fotobewerking is vaker singlethreaded, dan is een Ryzen ook prima maar kán een i5/i7 iets sneller zijn.

Bv:
https://nl.hardware.info/...oom-photoshop-en-premiere
https://nl.hardware.info/...ncoding-x264-x265-en-flac

• LJZ
Bedankt voor je reactie @mitsumark!

Ik denk dat we de kast zoals op reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2019 staat gaan bouwen.

Nu zag ik alleen dat ik voor € 260,- de Gigabyte GeForce GTX 1660 Ti GAMING OC 6G kan halen.
Is dit een verbetering ten opzichte van de Gigabyte GeForce GTX 1660 OC 6G (€ 242,-)?

Verder is er qua voeding 400W aangehouden, maar voor ongeveer € 15,- meer heb je ook een 500W doet dat nog iets voor in de toekomst?

Alvast bedankt voor het helpen weer.

EDIT: Weet toevallig iemand of er ook een twee HDD hardeschijf toegevoegd kan worden aan de set?

[ Voor 8% gewijzigd door LJZ op 08-05-2019 17:36 ]

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

LJZ schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:23:
Bedankt voor je reactie @mitsumark!

Ik denk dat we de kast zoals op reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2019 staat gaan bouwen.

Nu zag ik alleen dat ik voor € 260,- de Gigabyte GeForce GTX 1660 Ti GAMING OC 6G kan halen.
Is dit een verbetering ten opzichte van de Gigabyte GeForce GTX 1660 OC 6G (€ 242,-)?

Verder is er qua voeding 400W aangehouden, maar voor ongeveer € 15,- meer heb je ook een 500W doet dat nog iets voor in de toekomst?

Alvast bedankt voor het helpen weer.

EDIT: Weet toevallig iemand of er ook een twee HDD hardeschijf toegevoegd kan worden aan de set?
Voor 18 euro meer pak je echt die Ti. ~15% perf voor een paar euro op je totale pc = makkelijke keuze.

400W is nog altijd zat, ook voor een tweede HDD.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:02

br00ky

Moderator Harde Waren
@LJZ, ik heb even je vraag en vervolg reacties afgesplitst want [BBG] Mei Basis gamesysteem is niet bedoeld voor persoonlijk advies.

• LJZ
br00ky schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:58:
@LJZ, ik heb even je vraag en vervolg reacties afgesplitst want [BBG] Mei Basis gamesysteem is niet bedoeld voor persoonlijk advies.
Bedankt! Gaan we hier verder.

Als laatst de vraag in hoeverre de samenstelling toekomst proef is?
Kan je bijvoorbeeld over een jaar de videokaart upgraden zonder dat je heel je systeem moet ombouwen..

Ik ben namelijk wel van plan over een a twee jaar de kast een upgrade te geven, om ervoor te zorgen dat de nieuwste games weer kunnen blijven draaien.

• mitsumark
Upgraden is geen enkel probleem, afhankelijk van je wensen kun je twee dingen overwegen:
1. Wanneer je volgende videokaart een energieslurper zou kunnen worden een iets sterkere voeding pakken, bv een 550W.
Een paar goede: https://tweakers.net/pric...7;829901;1130239;1112041/

2. Wanneer je (in de toekomst) denkt aan fors overklokken van de processor of een energieslurpende 8/12/16 cores processor, een moederbord nemen met betere stroomtoevoer (en een betere koeler), die heb je al rond de 100 euro.
Een paar opties: https://tweakers.net/pric...;1227587;1169063;1171083/
(in het geval van een ATX moederbord ook een grotere behuizing kiezen)

• LJZ
Eigenlijk stond er met pen in de agenda om morgen de reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2019 te gaan bestellen, maar natuurlijk met het nieuws over de nieuwe AMD processors twijfel ik nu.

Buiten de videobewerking en fotobewerking speel ik eigenlijk alleen GTA V i.c.m. mods.
Is het dan prijstechnisch slim te wachten? Ik verwacht dat de nieuwe AMD processors namelijk ook wel een stukje duurder zullen zijn?

Alvast bedankt voor het meedenken.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@LJZ De vraag is of je dat nodig hebt. Ryzen5 2600 is al €30,- in prijs gezakt, en dat maakt het echt interessant. En de verwachte Ryzen5 3600 en X lijken niet veel beter te presteren(6/12 3.4/4.4GHz) zit niet echt verschil in met nu. verwachting was(8/16, 3.6-4.8GHz)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• LJZ
Hackus schreef op maandag 27 mei 2019 @ 15:02:
@LJZ De vraag is of je dat nodig hebt. Ryzen5 2600 is al €30,- in prijs gezakt, en dat maakt het echt interessant. En de verwachte Ryzen5 3600 en X lijken niet veel beter te presteren(6/12 3.4/4.4GHz) zit niet echt verschil in met nu. verwachting was(8/16, 3.6-4.8GHz)
Zijn er al prijzen bekend wat betreft de Ryzen5 3600 en X?

Eigenlijk hoef ik helemaal geen extreem sterke game PC te hebben..
En het blijft in mijn ogen ook een proces om bij te houden in de loop van de jaren.

• Immanent Ike
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-10 21:09
Als je echt goed advies wilt dan moet je meer informatie verschaffen over wat voor footage je gebruikt, wat daar de resolutie van is en wat voor programma je wilt gaan gebruiken. Voor 1080p is dit een heel goede pc. Maar bijvoorbeeld 4k kan je echt maar net aan.

Wat betreft amd of intel: De Ryzen 2600 is nu heel gunstig geprijsd. Je zou inderdaad ook kunnen wachten op de 3600, die is 15 tot 20% sneller maar kost ook 70 euro meer. Maar zelfs 200 euro is niet heel veel geld voor wat je krijgt tegenover wat intel biedt. Ook blijft de socket hetzelfde bij verschillende chipset bij amd, terwijl je bij intel bij elke chipset ook een nieuw moederbord moet aanschaffen. Als je over 2 jaar alleen een nieuwe videokaart er in wilt stoppen maakt het niet uit of je voor amd of intel kiest.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

LJZ schreef op maandag 27 mei 2019 @ 15:39:
[...]

Zijn er al prijzen bekend wat betreft de Ryzen5 3600 en X?

Eigenlijk hoef ik helemaal geen extreem sterke game PC te hebben..
En het blijft in mijn ogen ook een proces om bij te houden in de loop van de jaren.
$199.-/ $249.-
Afwachten wat het hier gaat kosten

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• mitsumark
Gewoon de 2600 nemen (met een degelijk moederbord), je kunt altijd later nog upgraden naar een sterker exemplaar.

• LJZ
Immanent Ike schreef op maandag 27 mei 2019 @ 15:39:
Als je echt goed advies wilt dan moet je meer informatie verschaffen over wat voor footage je gebruikt, wat daar de resolutie van is en wat voor programma je wilt gaan gebruiken. Voor 1080p is dit een heel goede pc. Maar bijvoorbeeld 4k kan je echt maar net aan.

Wat betreft amd of intel: De Ryzen 2600 is nu heel gunstig geprijsd. Je zou inderdaad ook kunnen wachten op de 3600, die is 15 tot 20% sneller maar kost ook 70 euro meer. Maar zelfs 200 euro is niet heel veel geld voor wat je krijgt tegenover wat intel biedt. Ook blijft de socket hetzelfde bij verschillende chipset bij amd, terwijl je bij intel bij elke chipset ook een nieuw moederbord moet aanschaffen. Als je over 2 jaar alleen een nieuwe videokaart er in wilt stoppen maakt het niet uit of je voor amd of intel kiest.
Alle taken op de PC zullen in full HD worden uitgevoerd en op onderstaand beeldscherm:

https://www.coolblue.nl/product/809446/lg-29wk600.html

Voor de game GTA V en de eisen qua bewerkings- programma's heb ik in mijn ogen nog vrij weinig aan een Ryzen 3600. Persoonlijk denk ik dan ook dat een lagere start prijs dus rond de € 700,- aantrekkelijker is dan een krachtigere PC.

Daarbij zijn volgens mij alle onderdelen van de reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2019 te upgraden over bijvoorbeeld anderhalf tot twee jaar.
Pagina: 1