Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:41
Al geruime tijd valt het internet voor een minuut of wat weg, wat ik enkel herken door naar de router pagina te gaan, waar onderstaande foto hetgeen is dat ik zie.

In onze vorige woning was dit probleem niet bekend, wel was dezelfde router aanwezig en deed prima zijn werk.

Ik verdenk het modem ervan, is dit uit te sluiten zonder enkel het modem te gaan gebruiken en Ziggo weer te moeten bellen om het modem op WIFI/router te zetten (nu op Bridge)?

Apparatuur:
Techicolor RC7210.Z op firmware STF0.76.13.1 (van Ziggo)
Asus AC66U op firmware 3.0.0.4.3.8.2_50470

Gedaan:
- Modem van Ziggo staat op Bridge.
- Staat niets (maar dan ook niets) in het logboek van de Asus, in de tijdsspanne voor of na wegvallen van internet.
- UTP kabels zijn vervangen
- Internet valt weg bij alle apparaten (logisch, als router geen internet binnen krijgt), niet één device.
- Router reset naar factory

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/1611ao1.png

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Je zult toch op de een of andere manier testen of het je modem of je router is. Hoe vaak valt het weg? Kun je een PC niet even een tijdje direct het modem hangen om te kijken of het probleem zich dan ook voordoet? Of een (simpele) andere router van iemand even lenen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Drie "algemene" opmerkingen ondanks dat je screenshot laat zien dat de "WAN-connectie" weg is.

- 66U heeft soms problemen om 2.4GHz en 5GHz tegelijk in de lucht te houden
- weet je 1000% zeker dat de Ziggo nog in bridge staat; zat "gevallen" op GoT dat het toch niet zo was
- je firmware is dik een jaar oud; eventueel al ingelezen om Asuswrt-Merlin te draaien?

In geval van laatste opmerking: daar is ook geen hele recente firmware van maar mijn ervaring met Merlin is dat de firmware wel "stabieler" werkt en "minder resources" eet van de 66U.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Valt geregeld (2 a 3x per uur, geen zware belasting) voor ongeveer 10-30 seconde weg.

Werkt direct aansluiten op het modem ook als deze in bridge staat?
MAX3400 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:43:
Drie "algemene" opmerkingen ondanks dat je screenshot laat zien dat de "WAN-connectie" weg is.

- 66U heeft soms problemen om 2.4GHz en 5GHz tegelijk in de lucht te houden
- weet je 1000% zeker dat de Ziggo nog in bridge staat; zat "gevallen" op GoT dat het toch niet zo was
- je firmware is dik een jaar oud; eventueel al ingelezen om Asuswrt-Merlin te draaien?

In geval van laatste opmerking: daar is ook geen hele recente firmware van maar mijn ervaring met Merlin is dat de firmware wel "stabieler" werkt en "minder resources" eet van de 66U.
- De PC is bedraad aangesloten, draadloos zijn enkel 2 telefoons en een tablet.
- Ziggo staat nog in bridge ja :)
- Was inderdaad net Merlin aan het bekijken, thanks for the tip!

[ Voor 8% gewijzigd door Source90 op 08-05-2019 21:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Source90 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:46:
Valt geregeld (2 a 3x per uur, geen zware belasting) voor ongeveer 10-30 seconde weg.
Kruistest (vanwege mijn eerdere opmerking): zet je 2.4GHz eens uit op je Asus. Puur om te testen; je CPU is vrij druk bezig, vermoed ik. Nou ja, vermoeden, mijn 66U stond op 41% gemiddeld met 2 SSID's in de lucht en maar 1 WiFi-client aktief aangesloten.
Werkt direct aansluiten op het modem ook als deze in bridge staat?
Ja, maar dan zit je wel met je device "direct" op internet. Oftewel, 0 firewalling etc via router/modem. Het kan, zeker voor korte tijd.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
MAX3400 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:49:
[...]

Kruistest (vanwege mijn eerdere opmerking): zet je 2.4GHz eens uit op je Asus. Puur om te testen; je CPU is vrij druk bezig, vermoed ik. Nou ja, vermoeden, mijn 66U stond op 41% gemiddeld met 2 SSID's in de lucht en maar 1 WiFi-client aktief aangesloten.

[...]

Ja, maar dan zit je wel met je device "direct" op internet. Oftewel, 0 firewalling etc via router/modem. Het kan, zeker voor korte tijd.
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2ce42n5.png
Dit is tijdens hetzelfde internetgedrag als afgelopen twee uur. Heb hem een paar minuten laten lopen.

En betreft direct op het modem: Ik heb geen idee hoe vaak het voorkomt, regelmatig ben ik ook websites aan het lezen en zal ik waarschijnlijk niet eens doorhebben dat hij er 10-30 seconde uit ligt, als de content hetzelfde blijft. Moet ook zeggen dat bij online gamen ik nog nooit een disconnect heb gehad.

edit: Hij draait nu op Merlin Firmware:380.70
edit 2:
Toevalstreffertje:
Dit is voor en tijdens disconnect, geen noemenswaardige verhoging.
Bij tweede verticale streep in de grafiek is de disconnect gekomen.
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2rf6108.png

[ Voor 11% gewijzigd door Source90 op 08-05-2019 23:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:06
allereerst zaak om de uptime van het modem uit te vinden
zodat je weet waar het probleem zit
daarvoor of daarachter

bel ziggo en vraag het ff dat is het makkelijkste
ding is in bridgemodus niet of lastig te benaderen denk ik

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-09 00:25
de symptomen die je beschrijft had ik ook bij ziggo. Ik had mijn modem NIET in bridgemode. Met snel inloggen in het modem kon ik wel zien dat de RF-upstream weg viel. Was ontstaan na werkzaamheden in de centrale/straatlkast. Een idee om tijdelijk bridgemode uit te schakelen, dan kan je zien wat er in het modem van ziggo gebeurd...

Wil niet ontmoedigen, maar 32 belletjes, 5 modems, 7 monteurs en 4 overname punten later heb ik de oplossing gevonden in een overstap naar VDSL....

[ Voor 13% gewijzigd door ewoutw op 09-05-2019 09:06 . Reden: interpunctie/spelfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
ewoutw schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:01:
de symptomen die je beschrijft had ik ook bij ziggo. Ik had mijn modem NIET in bridgemode. Met snel inloggen in het modem kon ik wel zien dat de RF-upstream weg viel. Was ontstaan na werkzaamheden in de centrale/straatlkast. Een idee om tijdelijk bridgemode uit te schakelen, dan kan je zien wat er in het modem van ziggo gebeurd...

Wil niet ontmoedigen, maar 32 belletjes, 5 modems, 7 monteurs en 4 overname punten later heb ik de oplossing gevonden in een overstap naar VDSL....
Wauw, ik had al zo'n vermoeden. Vandaar de vraag of dit mogelijk en andere oorzaak is of echt aan Ziggo ligt, voordat ik mijn tijd in ziggo investeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom bel je Ziggo niet gewoon met je bevindingen?
Het kan best zijn dat je modem zelf aan het klapperen is maar dat gaan ze daar dan ook gewoon terugzien in hun systemen en dan is verdere theorie over wat er aan jou kant aan de hand zou kunnen zijn volledig overbodig.

Mochten ze ook daar niets zien ontkom je er gewoon niet aan om OF ziggo die bridge modus uit te laten zetten of een andere router aan te sluiten.
Ik zou Ziggo die bridge modus uit laten zetten want dan is die situatie voor hun support veel platter en dat is 5 minuten werk...
Als je met een ander device gedoe blijft houden gaan ze je toch wel vragen om een supported scenario te creëren wat in de praktijk gewoon gaat neerkomen op het in bedrijf stellen van die ziggo rommel.
Ongetwijfeld blijft het klapperen maar dan zijn ze veel sneller met vervangende hardware en/of monteurs.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2019 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Heb je geen log op de modem? Wellicht is het iets in de richting van een storing in de lijn. Bepaalde timeout waardes ect.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Verwijderd schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:04:
Waarom bel je Ziggo niet gewoon met je bevindingen?
Het kan best zijn dat je modem zelf aan het klapperen is maar dat gaan ze daar dan ook gewoon terugzien in hun systemen en dan is verdere theorie over wat er aan jou kant aan de hand zou kunnen zijn volledig overbodig.

Mochten ze ook daar niets zien ontkom je er gewoon niet aan om OF ziggo die bridge modus uit te laten zetten of een andere router aan te sluiten.
Ik zou Ziggo die bridge modus uit laten zetten want dan is die situatie voor hun support veel platter en dat is 5 minuten werk...
Als je met een ander device gedoe blijft houden gaan ze je toch wel vragen om een supported scenario te creëren wat in de praktijk gewoon gaat neerkomen op het in bedrijf stellen van die ziggo rommel.
Ongetwijfeld blijft het klapperen maar dan zijn ze veel sneller met vervangende hardware en/of monteurs.
Ik heb in het verleden al aardig wat gebeld over dit probleem, je wordt van kastje naar de muur gestuurd. Het ligt aan de computer. Je moet het modem resetten. Dat soort onzin.
Enkele weken geen tijd voor gehad en laten liggen, probleem blijft nog steeds.

Zal gok ik toch aan het instellen van het modem moeten. Alles werkt hier nu, zal wel weer een tijdsinvestering zijn om alles in te stellen op dezelfde instellingen.

[ Voor 6% gewijzigd door Source90 op 09-05-2019 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
ewoutw schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:01:

Hier een ongeveer gelijk verhaal. Al ben ik al na 4 monteurs overgestapt naar glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-08 22:39

Jean Paul

Reservebelg

Recent problemen gehad met een kabelmodem (Telenet dan wel), dat ging wel sneller. Haperende verbinding paar keer binnen 5 minuten en daarna definitief over.

Hoe lang duurt het voordat je modem koud opstart en verbinding heeft? Is dat dezelfde 10-30 seconden dat je verbinding hapert of is dat veel langer? Als het namelijk veel langer is kan je eraan ontlenen dat het niet de modem/je verbinding is namelijk, en je kan een andere router proberen. Hoewel het, zeker gezien je nieuwe software gebruikt, aannemelijker is dat de modem gewoon problemen heeft.

Als het je modem is, moet Ziggo het kunnen zien in hun logs. Een beller is meestal sneller :)
Hoe oud is je modem, en wat is het antwoord van Ziggo wanneer je vraagt deze om te willen ruilen?

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-09 00:25
Source90 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:09:
[...]

Ik heb in het verleden al aardig wat gebeld over dit probleem, je wordt van kastje naar de muur gestuurd. Het ligt aan de computer. Je moet het modem resetten. Dat soort onzin.
Enkele weken geen tijd voor gehad en laten liggen, probleem blijft nog steeds.

Zal gok ik toch aan het instellen van het modem moeten. Alles werkt hier nu, zal wel weer een tijdsinvestering zijn om alles in te stellen op dezelfde instellingen.
Heel herkenbaar. Het zou aan mijn PC liggen, Moest me wifi op kanaal 13 zetten (probleem kwam ook bekabeld voor, maar dat licht ook aan het wifi. Zou aan het overname punt liggen want ik gebruikte die van de vorige bewoner. Toen de monteur de gene aansluit die ik ontvangen bleek het een DoA te zijn (karma is a bitch). Moest mijn modem minimaal op 1,8 meter hoogde hangen (Woon op 3 hoog dus lijkt me hoog genoeg). Moest de originele kabel gebruiken van amper 30cm. Vraag me af hoe je dat dan op 1,8 meter hoogde hangt. Konden me met pasen niet helpen omdat het een feestdag was. Op de vraag wanneer dan wel? Was het antwoord dat ze alleen dat ze dat niet wist omdat ze normaal alleen op zaterdag werkte....
Toen ik vroeg of ze dat dan aan een collega kan was dat ook te moeilijk.

Snap dan ook niet hoe het kan dat Ziggo elke jaar weer een Tweakers award krijgt. Ik ben eerlijk genoeg om te zeggen dat als het werkt het weinig uitmaakt waar je zit, internet is internet. Maar hoe ze er mee om gaan als het niet werkt .....
dragon2 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:34:
[...]

Hier een ongeveer gelijk verhaal. Al ben ik al na 4 monteurs overgestapt naar glas.
tja als je glas hebt zou ik dat ook doen. Mijn alternatief was een 16Mbps VDSL lijntje. Pairbonding werd experimenteel en ik kreeg een aanbod. Heb KPN toen gezegd dat ik over ga als ik mee kon doen met het experiment. Bij opzegging konden ze ineens wel naar de centrale kijken.... dat was te laat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:52
Ziggomodem staat in bridge. Afhankelijk van het type modem is het modem zelf dan gewoon uit te lezen via 192.168.100.1 of 192.168.178.1. Begin daar even. Anders blijven we maar speculeren hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 16:36
Ik had exact hetzelfde probleem, lag aan het kleine wijkkastje dat bij ons in de straat stond. Daar wat dingen aangepast en voila alles werkt weer naar behoren. Misschien dat daar het probleem dus ook kan liggen.

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 20:11

XallaX

Meow

Los van een defecte TC7210 en problemen in de wijkkast na onderhoud ...

Mijn TC7210 gaf uitval door een op USB aangesloten apparaat en bij zwaardere belasting.
Later bleek dat de voeding het aan het begeven was.
Na vervangen voeding problemen weg.

Misschien even op zoek naar een voeding om te testen als andere zaken niets uithalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

immetjes

HIER is BERN-E

valkenier schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:31:
Ziggomodem staat in bridge. Afhankelijk van het type modem is het modem zelf dan gewoon uit te lezen via 192.168.100.1 of 192.168.178.1. Begin daar even. Anders blijven we maar speculeren hier.
Inderdaad. Post een screenshotje van "hulpmiddelen > netwerk status > Downstream waardes en upstream waardes. Staan er errors in het log "Netwerk historie" en wat zijn die errors dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Van het weekend iets soortgelijks bij m'n broertje gezien. Bleek dat de kabel van wandcontactdoos naar modem niet goed aangesloten was. Even losgetrokken en goed aangeduwd en alles deed het weer stabiel.

Ik lees hier over allerlei handelingen rondom de UTP, maar niets mbt coax. Voor allerlei hypotheses over dingen waar je zelf weinig aan kunt doen is het verstandig de simpele dingen waar je wel wat mee kunt doen na te lopen. Even beide connectoren van de coaxcabel controleren hoort daar zeker bij.

Je zou trouwens in de modem GUI moeten kunnen komen in bridge mode op 192.168.100.1 of 192.168.178.1. Daar kun je allicht ook eea zien. Vooral de signaalwaardes zijn interessant.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Sir_Hendro schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:05:
Heb je geen log op de modem? Wellicht is het iets in de richting van een storing in de lijn. Bepaalde timeout waardes ect.
Zit een log op het modem, echter niets op 8 en 9 mei, toen de verbinding meerdere malen weg viel.
immetjes schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:49:
[...]
Inderdaad. Post een screenshotje van "hulpmiddelen > netwerk status > Downstream waardes en upstream waardes. Staan er errors in het log "Netwerk historie" en wat zijn die errors dan?
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/309q5w6.png

Dit is het enige wat ik kan vinden wat in de buurt komt. (Administration > Status > Connection).

[ Voor 40% gewijzigd door Source90 op 10-05-2019 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

immetjes

HIER is BERN-E

Hier valt me niets raar aan op eigenlijk. Heb je ook ergens een Reed-Solomon (RS) of T1, T2, T3, T4 error pagina? Of een log pagina?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:52
Dit is een techniclor modem, kijk even onder event log

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:00
Klinkt als wat ik ook heb met Ziggo. Dacht eerst aan gammele wifi, maar met ander access point en draadloos van het modem uit is het probleem er nog steeds. Geen moed gehad om te bellen tot nog toe, gezien de reacties hier had ik al wel verwacht dat bellen weinig zin zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:37
Hoe is je modem aangesloten? AOP -> splitter -> modem, of is er een versterker in het spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Source90 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 21:51:
[...]

[Afbeelding]

Dit is het enige wat ik kan vinden wat in de buurt komt. (Administration > Status > Connection).
Ziet er allemaal perfect uit. Hamvraag is hoe het eruit ziet als het raak is...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
immetjes schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 14:31:
Hier valt me niets raar aan op eigenlijk. Heb je ook ergens een Reed-Solomon (RS) of T1, T2, T3, T4 error pagina? Of een log pagina?
Sir_Hendro schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:05:
valkenier schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 23:46:
Dit is een techniclor modem, kijk even onder event log
Source90 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 21:51:
[...]

Zit een log op het modem, echter niets op 8 en 9 mei, toen de verbinding meerdere malen weg viel.
----------

Wederom meermaals met Ziggo gebeld. Heb een ander modem gekregen, maar probleem bleef bestaan. Staat nu een afspraak ingepland waar er gekeken wordt naar de aansluiting van buiten > tot modem. Wellicht zit het probleem daar..
Pagina: 1