Vandaag belde mijn schoonmoeder enigszins in paniek op; nagenoeg alle foto's zijn "ineens" van haar iPad 3 verdwenen. iOS versie is 9.3.5.
Ze kan niet aangeven hoe of wanneer het gebeurd is, van de week stond alles er nog op. In mijn beleving moet je redelijk wat stappen zetten voor de foto's daadwerkelijk van de iPad zijn...
Inmiddels ligt het apparaat hier nu naast m'n laptop, en ben ik door m'n opties heen.
Ik zie inderdaad dat er nog maar weinig foto's op staan; 36, en 7 video's. Variërend van november t/m nu.
Wat ik geprobeerd heb:
Ik zat ook nog aan de mogelijkheid te denken dat ze met een ander iCloud account ingelogd is. Maar mijn schoonmoeder is zo technisch aangelegd dat ik het überhaupt al knap vind dat ze 'm elke dag aan kan krijgen. Dus dat verwacht ik niet
Al met al ben ik er bang voor dat het er niet heel rooskleurig uit ziet voor haar. Maar gezien het feit dat er ook nog een aantal foto's opstaan van haar overleden man was ik benieuwd of er wellicht nog andere opties zijn die ik over het hoofd zie, naast een recovery programma.
Ze kan niet aangeven hoe of wanneer het gebeurd is, van de week stond alles er nog op. In mijn beleving moet je redelijk wat stappen zetten voor de foto's daadwerkelijk van de iPad zijn...
Inmiddels ligt het apparaat hier nu naast m'n laptop, en ben ik door m'n opties heen.
Ik zie inderdaad dat er nog maar weinig foto's op staan; 36, en 7 video's. Variërend van november t/m nu.
Wat ik geprobeerd heb:
- Reboot en geforceerde reboot. Geen resultaat.
- Kijken of ze bij verwijderde foto's staan. Geen resultaat.
- Kijken of de foto's misschien in het verborgen album staan. Maar dit album kan ik überhaupt niet zien en ik ga er dus vanuit dat er geen verbogen foto's zijn.
- Foto's proberen te benaderen via Windows verkenner door iPad aan computer te hangen. Geen resultaat. Sterker nog; ik krijg daar de melding dat de map leeg is.
- Backup terugzetten via iTunes. Echter, het knopje "reservekopie terugzetten" blijft grijs, ondanks dat de laatste backup van gisteravond 20:30 is. In iTunes ben ik ingelogd onder haar account.
- Ik heb op iCloud.com ingelogd met de gegevens van mijn schoonmoeder. Ook daar staan hetzelfde aantal foto's (36) en video's (7).
Ik zat ook nog aan de mogelijkheid te denken dat ze met een ander iCloud account ingelogd is. Maar mijn schoonmoeder is zo technisch aangelegd dat ik het überhaupt al knap vind dat ze 'm elke dag aan kan krijgen. Dus dat verwacht ik niet
Al met al ben ik er bang voor dat het er niet heel rooskleurig uit ziet voor haar. Maar gezien het feit dat er ook nog een aantal foto's opstaan van haar overleden man was ik benieuwd of er wellicht nog andere opties zijn die ik over het hoofd zie, naast een recovery programma.