Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

bestaat er een cd van Windows 95 OSR 2.5 Nederlands

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-11 10:31
Ik heb hier nog een oude pc staan. Waar ik Windows 95 op wil zetten. Nu zie ik dat er verschillende versies van Windows 95 op cd bestaan. Ik zag dat de laatste versie Windows 95 OSR 2.5 is. Ik heb zelf de cd van Windows 95 OSR 2.1 in het Nederlands bij mijn Windows 95 pc gekregen destijds. Ik heb van iemand anders een Engelse versie gekregen van Windows 95 OSR2.5. Ik heb wat op internet rond gekeken en zag dat deze versie er wel is in andere talen maar Nederlands Kwam ik niet tegen. Bestaat deze versie wel in het Nederlands en zo ja waar kan ik die kopen of vandaan halen?

Hier onder een overzicht van de verschillen

Verschillen

Beste antwoord (via Egbert Jan op 30-07-2022 14:28)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:33

nelizmastr

Goed wies kapot

Egbert Jan schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:32:
Ik heb de Engelse versie van windows 95 osr 2.5 is geïnstalleerd. Er is meer anders dan met Windows 95 osr 2.1. Zo is de verkenner anders bijvoorbeeld: kopiëren van bestanden staat nu een tijd bij hoelang het duurt en de voortgangs balk is niet bestand tot bestand maar van alles in 1 keer. Als je een map in gaat dan opent er niet steeds een nieuw venster. Het start menu is nieuwer.
Die aanpassingen komen door IE4, daar zit dat bij, niet door de 2.5 "update". Realiseer dat wel. Het is de active desktop update die daarin zit. Het is ook de reden dat W95 ineens super sloom werd voor vroege Pentiums en 486 systemen.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Een snelle zoektocht brengt mij voor Nederlands ook niet verder dan 2.1, inderdaad. Overigens wilde ik ook toen al liever alles in het Engels hebben. Jij niet? :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Egbert Jan
Ik ben Windows 95 zo gewend in het Nederlands. Dus vandaar dat ik hier naar op zoek ben

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Windows is toch per definitie Engels; alle "gelokaliseerde" versies zijn de Engelse uitvoering maar met een lokaal language-pack geintegreerd.

Je zou dus ook OSR2.5 UK kunnen gebruiken en dan op zoek gaan naar een language pack.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Room42
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:23:
Windows is toch per definitie Engels; alle "gelokaliseerde" versies zijn de Engelse uitvoering maar met een lokaal language-pack geintegreerd.

Je zou dus ook OSR2.5 UK kunnen gebruiken en dan op zoek gaan naar een language pack.
Toen al? Volgens mij moest je toen echt de vertaalde versie hebben. Ik ga even op zoek :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Egbert Jan
Ik heb voor Windows 95 nog nooit een language pack gezien

• Room42
  • Niet online
Nee, volgens mij was de taal echt aan de versie (installatiemedium) gebonden. Later kwamen er wel multi-language installatie-CD's maar achteraf de taal aanpassen was (volgens mij, nogmaals, lang geleden) een verplichte herinstallatie.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:51
Ik dacht ook inderdaad pas vanaf Windows xp dat je iets aan taal kon veranderen na installatie.

• MAX3400

MAX3400

Toch wel vreemd dat https://retrosystemsreviv...asian-language-packs.html erover rept dat Microsoft de Asian languagepacks offline heeft gehaald en dat die site ze nu dus mirrort.

Misschien dat ik nu oud klinkt maar ook onder Windows NT3.51 had je "gewoon" languagepacks om te installeren.

/edit: http://zsigri.tripod.com/fontboard/arablpk.html geeft Arabisch extra voor NT4.0.

Disclaimer: genoemde sites zijn ter illustratie van het punt "zijn er wel/geen languagepacks"

[ Voor 23% gewijzigd door MAX3400 op 08-05-2019 21:32 ]

• Room42
  • Niet online
Heel vreemd, ja.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

@Egbert Jan Waar heb je 2.5 voor nodig wat niet met 2.1 kan?

[ Voor 12% gewijzigd door PcDealer op 08-05-2019 21:35 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Egbert Jan
Is nieuwer hoef ik tijdens de installatie minder bij te werken. De agp support en de p6 support

• MAX3400

MAX3400

Egbert Jan schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:37:
Is nieuwer hoef ik tijdens de installatie minder bij te werken.
Bestaan er nog Windows Updates dan?
De agp support en de p6 support
Is dat nodig in de oude PC die je nog hebt staan?

• Egbert Jan
Ja want er zit een Pentium 3 slot 1 600mhz processor in en een agp geforce 4 ti 4400

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

95 OSR2.5 heeft als enige pluspunten dat de USB update ingebakken zit ipv apart op de CD en IE4. Die kan je echt wel apart installeren.

• MAX3400

MAX3400

@Egbert Jan ik heb even het grijze gebied gelezen (en mijn eigen grijze massa aan het werk gezet): als ik het goed begrijp kan je je language van "elke OSR" meenemen in een upgrade of, en dat heeft weer te maken met INF-files op source-disks, een OSR2.0 "embedden" in een geinstalleerde OSR2.5.

Of & hoe dat wel / niet nog werkt met bepaalde releases in jouw bezit; dat kan ik niet bevestigen noch ontkennen.

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

MAX3400 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:28:
Misschien dat ik nu oud klinkt maar ook onder Windows NT3.51 had je "gewoon" languagepacks om te installeren.

/edit: http://zsigri.tripod.com/fontboard/arablpk.html geeft Arabisch extra voor NT4.0.

Disclaimer: genoemde sites zijn ter illustratie van het punt "zijn er wel/geen languagepacks"
De taalpakketten onder W9x waren echter alleen voor zaken als toetsenbordindeling, regio-instellingen, spellingscontrole en ondersteuning voor het openen van bestanden geschreven in 'exotische' talen. De taal van het OS was naderhand niet aan te passen onder Windows 95 zonder herinstallatie.

Mocht dat onder NT wel mogelijk zijn geweest, dan is dat uiteraard nog geen bevestiging dat het onder W9x ook kon, dat waren tenslotte twee compleet andere beestjes met verschillende kernels.

• Egbert Jan
Aganim schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 22:08:
[...]

De taalpakketten onder W9x waren echter alleen voor zaken als toetsenbordindeling, regio-instellingen, spellingscontrole en ondersteuning voor het openen van bestanden geschreven in 'exotische' talen. De taal van het OS was naderhand niet aan te passen onder Windows 95 zonder herinstallatie.

Mocht dat onder NT wel mogelijk zijn geweest, dan is dat uiteraard nog geen bevestiging dat het onder W9x ook kon, dat waren tenslotte twee compleet andere beestjes met verschillende kernels.
Dit verhaal kwam ik ook tegen op internet. Nogmaals ik wil deze versie graag hebben in het Nederlands van Windows 95, omdat hier het laatste in zit wat Windows 95 te bieden heeft en Ik Nederlands Makkelijker vind

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

En Windows 2000/Server 2003? Is dat een optie?

• Egbert Jan
Ik draai er games op die het beste werken onder Windows 95 of 98. Die games draaien niet goed onder windows 2000 dat is te nieuw.
PcDealer schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 22:32:
En Windows 2000/Server 2003? Is dat een optie?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Egbert Jan schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:39:
Ja want er zit een Pentium 3 slot 1 600mhz processor in en een agp geforce 4 ti 4400
Is in voorkomend geval Win 98 SE niet makkelijker? Daarvan weet ik zeker dat er een NL versie is die dat gewoon ondersteunt, zelf jaren mee gedraaid namelijk (was een P2 maar iirc ook een slot 1, en iig AGP) :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

The Eagle schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 22:45:
[...]

Is in voorkomend geval Win 98 SE niet makkelijker? Daarvan weet ik zeker dat er een NL versie is die dat gewoon ondersteunt, zelf jaren mee gedraaid namelijk (was een P2 maar iirc ook een slot 1, en iig AGP) :)
Ook veeeeeeeel stabieler.

• Egbert Jan
Ik heb al een Windows 98 PC Pentium 3 1400mhz 120 gb hdd geforce 4 ti600 met 512 mb geheugen.Ik vind het juist leuk om ook een Windows 95 pc te hebben. Ik hoef geen 2 Windows 98 pc's te hebben.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ok, dat maakt e.e.a. duidelijker.

• Egbert Jan
Ik heb de Engelse versie van windows 95 osr 2.5 is geïnstalleerd. Er is meer anders dan met Windows 95 osr 2.1. Zo is de verkenner anders bijvoorbeeld: kopiëren van bestanden staat nu een tijd bij hoelang het duurt en de voortgangs balk is niet bestand tot bestand maar van alles in 1 keer. Als je een map in gaat dan opent er niet steeds een nieuw venster. Het start menu is nieuwer. Wie kan mij helpen aan deze versie in het Nederlands. Ik ben ook nog op zoek naar de laatste Windows media player voor Windows 95 in het Nederlands de volledige installeer. Volgens mij is 7.1 de laatste voor Windows 95

Acties:
  • Beste antwoord

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Egbert Jan schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:32:
Ik heb de Engelse versie van windows 95 osr 2.5 is geïnstalleerd. Er is meer anders dan met Windows 95 osr 2.1. Zo is de verkenner anders bijvoorbeeld: kopiëren van bestanden staat nu een tijd bij hoelang het duurt en de voortgangs balk is niet bestand tot bestand maar van alles in 1 keer. Als je een map in gaat dan opent er niet steeds een nieuw venster. Het start menu is nieuwer.
Die aanpassingen komen door IE4, daar zit dat bij, niet door de 2.5 "update". Realiseer dat wel. Het is de active desktop update die daarin zit. Het is ook de reden dat W95 ineens super sloom werd voor vroege Pentiums en 486 systemen.

• Egbert Jan
Ik draai de boel gelukkig op een Pentium 3 600mhz
Daar merk ik wijnig verschil in mee met de actie desktop update

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:34
Als je nog op zoek bent?
*knip*

[ Voor 51% gewijzigd door TheVMaster op 09-05-2019 12:43 ]

• Room42
  • Niet online
Ik denk dat we zelf de duistere sites wel weten te vinden. :P Volgens mij nog altijd niet 100% legaal, dus het linken zal vanaf Tweakers niet echt gewaardeerd worden. ;)

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-10 11:14
Egbert Jan schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:39:
Was de P3 niet Socket 370 - er bestond in die (overgangs)tijd een converter waardoor een Socket 370 ineen slot 1 paste.

Windows update bestaat pas sinds W98 bij mijn weten.

Vaste locatie, vast netwerk.

• Egbert Jan
Ik heb er een 600mhz slot 1 in zitten. Slot1 gaat tot 1000mhz. Je hebt inderdaad een omvormer van slot 1 naar socket370

• Egbert Jan
Na nog een keer heel goed zoeken op internet heb ik de cd in het Nederlands kunnen vinden. Is er nog iemand die een nl full installer heeft van Windows media player 7.1 voor win95

[ Voor 39% gewijzigd door Egbert Jan op 09-05-2019 15:55 ]

Pagina: 1