Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een game pc met een Nvidia 970GTX (4GB vidram).
Toeval wilt dat ik binnenkort een Nvidia Quadro M6000 kan bemachtigen. Het is blijkbaar een versie met "maar" 4GB vidram, niet die van 12 of 24GB.
Deze GPUs zijn bijna even oud, maar de M6000 is uiteraard een heel andere klasse dan mijn GTX.

Is het de moeite om deze Quadro in mijn game PC te gebruiken (@ 2560x1440)? Of is de winst amper waar te nemen bij het gamen (vermits dat niet echt de bestaansreden van deze GPU is)?

Is er iets alternatief dat ik ermee zou kunnen doen indien ik deze niet gebruik om te gamen? Het is alvast zeker niet de bedoeling cryptocurrency te gaan minen.

Indien ik de Quadro begin te gebruiken om te gamen, kan ik de 970GTX nog voor iets anders gebruiken? Je kan hem uiteraard instellen voor PhysX etc, maar dat lijkt me helemaal onnuttig in praktijk.

Alvast bedankt voor jullie feedback en meningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zal vast de moeite lonen; die Quadro's staan op Amazon nieuw in doos voor ongeveer 2000 Euro en ze waren ooit 4000 Euro: pricewatch: PNY NVIDIA Quadro M6000

Hou er wel rekening mee dat je minstens 250W aan PCI-E connectoren zal moeten hebben om alleen die Quadro te voeden. Dat is meer dan een GTX2070 of sommige GTX2080's.

Verder is de onderliggende chipset "bijna" hetzelfde want ze zijn in hetzelfde jaar op de markt gekomen. Oftewel, allicht is een Quadro wel/niet sneller dan de GTX970, compute-technisch zal je er "amper" op vooruit gaan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@Verwijderd Een M6000 is intern een Maxwell Titan X gpu, behoorlijk rap dus en veel sneller dan een 970 ook in gamen.

Maar een versie met maar 4GB heb ik nog nooit van gehoord. Dat denk ik meteen aan een oplicht -reflash- gpu wat van binnen een heel andere chip is..

Heb je foto's of meer info? Ben wel benieuwd, vertrouw het voor geen meter :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[b]MAX3400 in "Nvidia 970GTX vs Quadro M6000"Verder is de onderliggende chipset "bijna" hetzelfde want ze zijn in hetzelfde jaar op de markt gekomen. Oftewel, allicht is een Quadro wel/niet sneller dan de GTX970, compute-technisch zal je er "amper" op vooruit gaan.
Ik hoor veel de vergelijking met een Titan X, maar in gaming is de M6000 best wel trager dan de Titan X. Het is vooral in double precision berekeningen dat de M6000 de moeite wordt. Daar ben je eigenlijk bij het gamen niets mee.
Anderzijds ga je veel meer power verstoken, en tja, dat moet je ook betalen natuurlijk.
maratropa schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:43:
@VerwijderdMaar een versie met maar 4GB heb ik nog nooit van gehoord. Dat denk ik meteen aan een oplicht -reflash- gpu wat van binnen een heel andere chip is..

Heb je foto's of meer info? Ben wel benieuwd, vertrouw het voor geen meter :)
Ik heb hem nog niet en je moet geen schrik hebben, dit kost me geen cent, dus "opgelicht" zal ik wel niet worden. Mocht ik de GPU al hebben zou ik hem gewoon benchmarken.

Wat de 4GB versie betreft? Ik kan er ook nergens iets van vinden, dus ofwel is het een 12 / 24GB versie (en is de huidige eigenaar in de war), ofwel is het iets specifieks voor HP workstations gemaakt. Het komt uit een HP Z840 workstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
@Verwijderd Als ik snel google dan zie in Linus een M6000 vergelijken met een titan-x en ze scoren bijv identiek in crysis 3..?

Aangezien het dezelfde gpu als de titan-x is, is double precision (fp64) ook hetzelfde. Quadro's zijn pro beeldversnellers en daar heeft nvidia al een tijdje (betere) FP64 uit gehaald..

Voor niks lijkt het me een no-brainer idd. :)
Volgens mij kan je deze chip, als het hem is, niet met 4GB koppelen, iig niet op de standaard manier zoals bedoeld is, dus het zal wel en foutje zijn (2 vergeten :) )

Ik zou ze niet bij elkaar zetten trouwens, gewoon die 970 er uit. (Driver issues want gtx icm quadro)

Of verpatsen want jij hebt waarschijnlijk niks aan zo veel vram, die core bottlenecked eerder dan kun je beter een RTX halen.

[ Voor 18% gewijzigd door maratropa op 08-05-2019 23:23 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Ook als je een kaart gratis kunt krijgen is de vraag of het zinnig is die in te bouwen gewoon aankoopadvies en hoort het in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
3DMark Demo (dx12 time spy) scores:
met GTX970 4GB: score 3783 (3608 gfx, 5228 cpu)
met M6000 12GB: score 5276 (5276 gfx, 5344 cpu)

Een aanzienlijke verbetering, maar ook meer lawaai.
Ik moet de koeler wel eens uitblazen, want er zit wel redelijk wat stof op. Heeft een goede 4 jaar gelopen in een workstation, dus dat is wel te verwachten.
maratropa schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 22:12:
@Verwijderd Als ik snel google dan zie in Linus een M6000 vergelijken met een titan-x en ze scoren bijv identiek in crysis 3..?
Naar wat ik las is de Titan X beter voor gaming omdat de M6000 een nvidia referentie kaart is, en de Titan X doorgaans wat grondiger getuned is door de vendors. Dus iets hogere clock speeds, minder maar iets snellere RAM, betere koeler, etc. Maar ok, dat zal zich hoogstens in een paar percent uitdrukken.
@VerwijderdVolgens mij kan je deze chip, als het hem is, niet met 4GB koppelen, iig niet op de standaard manier zoals bedoeld is, dus het zal wel en foutje zijn (2 vergeten :) )
Het blijkt de 12GB variant te zijn.
@VerwijderdIk zou ze niet bij elkaar zetten trouwens, gewoon die 970 er uit. (Driver issues want gtx icm quadro)
Ik denk trouwens niet dat mijn PSU het zou trekken indien ik ze beide samen probeer te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
@Verwijderd Nice :) Idd die quadro heeft vaak wat mindere clocks. En ecc vram trouwens.

Maar ik zie dat hij 2dehands nog meer dan 1000 euro opbrengt. Jij gaat waarschijnlijk veel blijer worden van een RTX 2080ti met betere koeler oid?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1000 euro? Ik had niet echt verwacht dat een 4 jaar oude kaart nog zoveel zou opbrengen, zelfs indien deze bij release 4000 euro gekost heeft.
Een 2080Ti zal minder stroom zuipen en waarschijnlijk hogere frame rates mogelijk maken natuurlijk.

Anderzijds weet ik niet of ik een kaart dat ik gratis kreeg van iemand om "te gebruiken omdat deze beter is dan de GTX970" zomaar kan verkopen. Misschien eens vragen of de vorige eigenaar het erg zou vinden...

Edit: Blijkbaar kost deze nu "nieuw" <1900 euro volgens de pricewatch.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2019 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eigenaar heeft er geen erg in dat ik het ding zou verkopen. Het is toch afgeschreven.

Ik heb een vraag gezonden naar een aantal winkels of ze een terugname/wissel zien zitten, maar wellicht wordt dat niets.

Waar kan ik dit best verkopen en tegen welke prijs?
Op de site hier staat er een M6000 12GB te koop voor 1208 euro, maar vermits er ook een (zogezegd nieuwe) P6000 24GB is voor 1250 euro lijkt me dat een beetje dom. Al snap ik niet echt waarom iemand een P6000 voor zo weinig zou verkopen als ik de prijzen elders zie.
Ik kan hem natuurlijk ook op ebay proberen verpatsen en hopen geluk te hebben?
Pagina: 1