Toon posts:

Link padje van windows naar mac werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi vraagje,

Als ik op mijn eigen Mac en alias aan maak op de server (windows) en vervolgens een collega dit bestandje aan klikt op de pc werkt dit niet kan ik dit oplossen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Omdat het bestand alleen een symlink is op de Windows Server en niet geshared staat via je Mac?

Werkelijk geen logische verklaring anders dan dat. Is het mogelijk een iets duidelijker beschrijving te geven wat je exacte handelingen zijn? Trouwens "werkt niet" kan ook zijn dat je collega op de PC misschien het bestand wel kan openen/opvragen maar geen software heeft om het weer te geven.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Max, bedankt voor je snelle reactie. Mijn collega's werken op een PC en ik op een Mac. We werken allemaal op 1 server. Als een collega's naar een andere collega een linkje stuurt via de mail waar het des betreffende mapje of bestandje staat werkt het wel maar als ik dat linkje krijg via de mail werkt het niet.
Dit zelfde geld als ik een alias (snelkoppeling) maak op de server naar een ander mapje dan werkt dit voor mij wel maar bij mijn collega's weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

En hoe ziet het linkje eruit? Wat is de foutmelding? Is het wel hetzelfde mountpoint / root waar iedereen naar links? En waarom mail je linkjes rond; alles staat toch op dezelfde plek op \\server\share\document ?

Praten alle machines wel hetzelfde? Bijvoorbeeld allemaal SMB2.0? Of praat jouw MAC "eigenlijk" NFS? Of heeft de server de feature voor AFP aan boord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd welkom op Tweakers.

Zoals je al merkt wordt er op Tweakers net wat meer informatie verwacht dan op de meeste andere forums. Lees dus even Het algemeen beleid #quickstart door, zodat je weet wat er van je verwacht wordt. En pas dan even je openingspost aan.

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Even hard nagedacht; gokje...

Jouw Mac mailt een link en die ziet eruit als smb://servernaam/sharenaam/documentnaam
De PC mailen een link en die ziet eruit als \\servernaam\sharenaam\documentnaam

Ja, dat snappen ze onderling niet; met een Windows SMB Server in het netwerk is jouw Mac "de zwakste schakel". Eventueel kan je met een tool als http://www.lobotomo.com/products/WinShortcutter/index.html de server-shares "omkatten" naar "officieel" SMB en dan kan je wel mailtjes met linkjes uitwisselen (alhoewel ik het mailen relatief een overbodige exercitie vind, maar dat is mijn mening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
He Max,

Thanks, je laatste reactie is precies wat ik bedoel. Helaas is onze server zo groot met veel bestanden dat het soms handig is om het linkje te mailen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 22:36:

Thanks, je laatste reactie is precies wat ik bedoel.
Mooi, installeer (en begrijp) de tool en klaar. Of vraag je systeembeheerder om "alles" op NFS over te zetten; dat zouden alle clients wel van elkaar moeten snappen.
Helaas is onze server zo groot met veel bestanden dat het soms handig is om het linkje te mailen
Ongetwijfeld. Ik heb klanten met 19TB op "de server" en die mailen ook niet alle 1200 collega's waar ze wat gewijzigd hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, voor je reacties ik ga de systeembeheerder vragen om er na te kijken. Dit gaat boven mijn petje ;-)
Pagina: 1