Toon posts:

Zilvere en/of gouden connectoren

Pagina: 1
Acties:
  • 1.675 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...ik ben van plan mijn kabels (Bi-wire) te voorzien van nieuwe banaanstekkers en spade’s.
Mijn terminals zijn verguld zowel aan de AMP zijde als speaker zijde (Dali ms5 euphonia) .
Mijn kabels van den hul revolution hybrid,
Kun je zilveren banaan stekkers of spade,s aansluiten op vergulde (gouden) terminals. Beïnvloed dat de geluidskwaliteit of anderzijds?

Jaapson
Relevante software en hardware die ik gebruik
Goldenote mono eindversterkers
Dali MS5 speakers
Bi-wire Van Den Hul revolution hybrid kabel single end
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-09 14:24
Kan prima. En ligt aan je religieus geloof mbt audio

android since G1.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:29
Ik denk niet dat je hier op de plek zit waar je het antwoord krijgt dat je graag zou willen hebben.

De hoofdzakelijk massaal gedeelde mening is dat al dat audiofiele gebeuren maar onzin is en dat het aangeleverde bewijs dat het wél de moeite waard is, nooit verder komt dan "mijn vrouw (die niets met muziek heeft) hoorde ook een duidelijk verschil".

In dat opzicht zou ik lekker voor de duurste gaan, dan weet je iig zeker dat het aan de prijs niet kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12:39

Funky22

Guild invite

Heb hier 4 zilvere banaanstekkers van Audioquest liggen had er 36 nodig, uiteindelijk AmazonBasics Banana Plugs gekocht 12 paar zijn goedkoper dan 1 paar Audioquest zilver plugs...

Verschil in geluid 0,0 een ander die verschil wil horen zal dat waarschijnlijk horen.

Vergullen en dan nog een stekkers erop snap ik het nut niet van, beste is krimpen.

[ Voor 13% gewijzigd door Funky22 op 08-05-2019 21:40 ]

https://discord.gg/x8uWt9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Meer info waarschijnlijk te vinden in De zin en onzin van Audio Tweaking / Special Products

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

^^^ dat idd. Persoonlijk zou het me niet eens verbazen als het mog het zelfde klinkt als je met een glas water er tussen contact maakt. Geleiding is geleiding en kraanwater geleidt prima. Maar ja, dat ben ik, en ik ben ook maar een simpele koperen dropvetergebruiker :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:27
De reden dat je meestal wilt dat beide zijden van de connectors van hetzelfde materiaal zijn, is om te voorkomen dat je elektrolytische corrosie krijgt...
Stel (STEL) dat er vocht bij/op/tussen de connectoraansluiting komt (kan ook gewoon uit de lucht komen natuurlijk), dan heb je de situatie dat je twee verschillende metalen hebt, met daartussen vloeistof/vocht, waar vervolgens een stroom doorheen loopt (het zijn speakerkabels, dus daar loopt stroom door).
Als je dan aan één kant duidelijk onedeler metaal hebt dan aan de andere kant (volgens die chemische tabellen die ergens in BINAS staan), dan kan er een elektrolytische reactie optreden, oftewel corrosie van de metalen...

Maar volgens mij speelt dat dan ook nog voornamelijk als de metalen delen niet grotendeels al zelf direct hard contact met elkaar maken, dus als je bijvoorbeeld een glas water ertussen hebt zitten, zoals @The Eagle voorstelt.. :+ of anderszins heel erg slechte verbindingen hebt ;)

Dat zou dus de theorie moeten zijn.
Koper en zink als beide uiteinden van een connector gebruiken zou ik dus niet doen :P
En al helemaal niet dan óók nog een glas water ertussen stoppen.. 8)
Of dat effect uberhaupt optreedt tussen zilver en goud ..?? (beiden edelmetalen, zilver iets minder uiteraard)...
Lijkt mij van niet.. Volgens mij had het iets met het potentiaalverschil van de verschillende ionen te maken of zo, dat moet groot genoeg zijn.. maar ja, ik ben geen chemicus (en mn middelbare school scheikunde is wat roestig zeg maar)

Anyway, aangezien je normaal die connectoren toch goed vastschroeft tegen elkaar, zal dat allemaal dus geen issue zijn, laat staan dat er iets van in het geluid te horen is...
Ik zou ze gewoon aansluiten en er niet meer naar omkijken.

[ Voor 3% gewijzigd door BrainCrash op 08-05-2019 23:37 ]

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt !!
Daar heb ik iets aam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 21:39
Ben benieuwd aan welk advies je iets had? Ga je nu een glas water gebruiken, al je kabels vervangen door gamma dropveters of ben je bang voor oxiderend goud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit topic teruglezende, denk ik dat het voor hier wel genoeg is geweest. Voor dergelijke discussies hebben we De zin en onzin van Audio Tweaking / Special Products. Dit topic gaat dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.