Tele2 of NLE (ADSL, internet en tv)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bewustbekwaam
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10-08 14:56
Hallo vrienden en vriendinnen,

Ik heb jullie advies nodig:
Ik heb op dit moment een ADSL Telfort abo maar ik ben er achter gekomen dat dit best een dure provider is in vergelijking met Tele2 of bijvoorbeeld NLE. NAV het wijzigen van het zenderpakket en de maandprijs wil ik overstappen. Ik heb een paar eisen voor de volgende provider:

- Recent heeft er een wijziging plaatsgevonden waardoor ik tot 100 mbit kan ontvangen dus ik wil een 100 mbit abo (ik heb nu 50mbit)
- Mijn vriendin kijkt graag naar Investigation Discovery dus deze zender moet in het pakket zitten
- Ik speel graag online spelletjes dus mijn ping moet stabiel zijn
- Interactieve TV
- Geen vaste telefoon

Na wat speuren op het internet ben ik bij Tele2 en NLE uitgekomen. Kunnen jullie mij vertellen wat een verstandige keuze is? Qua prijs zit er niet verschil in de 2 providers maar qua ping, stabiliteit, kwaliteit, helpdesk, etc weet ik niks.
Of hebben jullie nog andere tips?

Heel erg bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Eigenlijk zijn die allebei prut; oude hardware, slechte software en slechte updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

NLE zou ik persoonlijk zeker afschrijven; ongetwijfeld hebben ze de laatste tijd erg hun best gedaan aan verbeteringen in de service maar "oudere reviews" laten een relatief schrikbarend beeld zien. Met dien verstande; reviews worden veeeel vaker geschreven door ontevreden dan door tevreden klanten.

Had je via https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ al dubbel gekeken of er geen andere mogelijkheden / ISP's in jouw huis mogelijk zijn?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bewustbekwaam
MAX3400 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:46:
NLE zou ik persoonlijk zeker afschrijven; ongetwijfeld hebben ze de laatste tijd erg hun best gedaan aan verbeteringen in de service maar "oudere reviews" laten een relatief schrikbarend beeld zien. Met dien verstande; reviews worden veeeel vaker geschreven door ontevreden dan door tevreden klanten.

Had je via https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ al dubbel gekeken of er geen andere mogelijkheden / ISP's in jouw huis mogelijk zijn?
Tnx voor de reacties tot op heden. Als ik mijn adresgegevens invul op die site komt er te staan dat ik alleen koper kan krijgen tot 107mbit. Ik zou ook wel een andere provider kunnen nemen maar bijvoorbeeld Ziggo heeft geen Investigation Discovery en ik moet mijn vriendin ook wel een beetje tevreden houden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:03
Bewustbekwaam schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:54:
[...]

Tnx voor de reacties tot op heden. Als ik mijn adresgegevens invul op die site komt er te staan dat ik alleen koper kan krijgen tot 107mbit. Ik zou ook wel een andere provider kunnen nemen maar bijvoorbeeld Ziggo heeft geen Investigation Discovery en ik moet mijn vriendin ook wel een beetje tevreden houden :)
https://www.ziggo.nl/tele.../investigation-discovery/

Gewoon in het basispakket zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bewustbekwaam
Jeetje en ik mijn vriendin maar geloven dat ze bij Ziggo geen ID hebben en dat niet even controleren voordat ik mijn vraag op Tweakers knal. Mijn excuses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-10 15:29
johnkeates schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:44:
Eigenlijk zijn die allebei prut; oude hardware, slechte software en slechte updates.
Nou, bij Tele2 is het inderdaad oude meuk, maar bij NLE wordt een Experiabox V10 en een vlotte TV-ontvanger geleverd. Zelfde spul als KPN, en dat werkt prima.

Echter is de administratie bij NLE een puinhoop. Als het goed gaat heb je geluk, anders kun je daar achteraan.

1 probleempje: Bij Ziggo zit je dan weer met 50Mb internet, terwijl NLE 100 kan aanbieden op je adres. Bij Ziggo is de volgende stap 250Mb, maar daar betaal je dan weer flink voor (net zoveel of zelfs meer dan bij Telfort). Daar zal ie dus een keuze moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bewustbekwaam
krakendmodem schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:10:
[...]

Nou, bij Tele2 is het inderdaad oude meuk, maar bij NLE wordt een Experiabox V10 en een vlotte TV-ontvanger geleverd. Zelfde spul als KPN, en dat werkt prima.

Echter is de administratie bij NLE een puinhoop. Als het goed gaat heb je geluk, anders kun je daar achteraan.

1 probleempje: Bij Ziggo zit je dan weer met 50Mb internet, terwijl NLE 100 kan aanbieden op je adres. Bij Ziggo is de volgende stap 250Mb, maar daar betaal je dan weer flink voor (net zoveel of zelfs meer dan bij Telfort). Daar zal ie dus een keuze moeten maken.
Duidelijk verhaal. Ziggo wordt te duur ja. Voor het afsluiten van een nieuw abonnement, zou jij dit telefonisch doen of via internet regelen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:04
Internet, bij de meeste providers kun je dan ook nog een paar tientjes cashback pakken.
Bijvoorbeeld via https://www.cashbackxl.nl/ of vergelijkbare sites.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Laatst online: 01:23
Heb je Tmobile al overwogen..

Waar heb je je mobiele abonnementen.. dat kan ook nog een wezenlijk verschil maken voor het kostenplaatje..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:42
Ik ben overgegaan van Ziggo naar NLEx. 0 problemen alles werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bewustbekwaam
boyette schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 03:42:
Heb je Tmobile al overwogen..

Waar heb je je mobiele abonnementen.. dat kan ook nog een wezenlijk verschil maken voor het kostenplaatje..
Ik heb mijn mobiele abo bij youfone dus dat valt niet te combineren met een nieuwe internet provider.
Tnx voor de tip van Tmobile. Ik hoor nu net van een collega dat Tmobile ook wel een goede keuze zou zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

NLE is prima. Het is gewoon het KPN systeem inclusief alle hardware.
Ze kopen gewoon groot in en krijgen korting die ze gedeeltelijk weer doorgeven. De KPN doet ook de helpdesk niet. Dus nog meer besparing. De helpdesk van NLE is matig. Maar in principe heb je die nooit nodig als het eenmaal werkt.
Ik ben zelf over gegaan van Ziggo naar NLE zonder één enkel probleem. Daarna durfden mijn buren het ook. Ook zonder problemen. Daarna nog 3 mensen door Nederland verspreid. Van Overijssel, Friesland tot Zuid Holland. Nog geen enkel probleem gezien.
Snelheid uitstekend zelfs meer dan beloofd, en VEEL goedkoper dan Ziggo en KPN

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-10 13:05
Bewustbekwaam schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 08:31:
[...]

Ik heb mijn mobiele abo bij youfone dus dat valt niet te combineren met een nieuwe internet provider.
Tnx voor de tip van Tmobile. Ik hoor nu net van een collega dat Tmobile ook wel een goede keuze zou zijn.
*Ik las Vodafone ipv youfone mijn fout*

[ Voor 19% gewijzigd door maubaan op 09-05-2019 08:54 ]

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bewustbekwaam
Ortep schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 08:47:
NLE is prima. Het is gewoon het KPN systeem inclusief alle hardware.
Ze kopen gewoon groot in en krijgen korting die ze gedeeltelijk weer doorgeven. De KPN doet ook de helpdesk niet. Dus nog meer besparing. De helpdesk van NLE is matig. Maar in principe heb je die nooit nodig als het eenmaal werkt.
Ik ben zelf over gegaan van Ziggo naar NLE zonder één enkel probleem. Daarna durfden mijn buren het ook. Ook zonder problemen. Daarna nog 3 mensen door Nederland verspreid. Van Overijssel, Friesland tot Zuid Holland. Nog geen enkel probleem gezien.
Snelheid uitstekend zelfs meer dan beloofd, en VEEL goedkoper dan Ziggo en KPN
Bedankt voor de uitleg. Ik denk dat ik voor NLE ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bewustbekwaam
mauricebaan schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 08:53:
[...]

*Ik las Vodafone ipv youfone mijn fout*
Maakt niet uit, dankjewel voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Laatst online: 01:23
Bewustbekwaam schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 08:58:
[...]

Bedankt voor de uitleg. Ik denk dat ik voor NLE ga!
bij tmobile krijg je ook fox sports 1 er gratis bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:09

vr6-only

Blub Blub

Niets mis met NLE hoor. Is een kopie van KPN qua apparatuur (TV box, Experiabox V10) en je zit tevens op het KPN wholesale netwerk. Min of meer identiek dus.

Ken een aantal mensen die NLE hebben en ze zijn allemaal tevreden erover.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bewustbekwaam
Bedankt allemaal voor het meedenken. Ik heb het 100mbit abo van NLE besteld en deze wordt op 14 juni geactiveerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:45
Laat over een tijdje even weten of het overstappen en bestellen soepel is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bewustbekwaam
jeroen3 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:15:
Laat over een tijdje even weten of het overstappen en bestellen soepel is gegaan.
Prima!

Ik ben nu trouwens al tegen het volgende aan gelopen:
Tijdens het bestellen kreeg ik te zien dat ik vanaf het moment van activeren (14 juni dus) 2 weken bedenktijd heb.
- Op de website staat een maand bedenktijd
- Ik heb eergisteren een mail gehad dat ik 2 weken bedenktijd heb vanaf het ontvangen van die mail
Erg vreemd dus sinds mijn abo pas over een maand ingaat. Ik had gehoopt dat ik hier een vraag over kon stellen op de website van NLE maar ik moet bellen. Hier heb ik nog geen tijd voor gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:27
Bewustbekwaam schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:17:
[...]

Prima!

Ik ben nu trouwens al tegen het volgende aan gelopen:
Tijdens het bestellen kreeg ik te zien dat ik vanaf het moment van activeren (14 juni dus) 2 weken bedenktijd heb.
- Op de website staat een maand bedenktijd
- Ik heb eergisteren een mail gehad dat ik 2 weken bedenktijd heb vanaf het ontvangen van die mail
Erg vreemd dus sinds mijn abo pas over een maand ingaat. Ik had gehoopt dat ik hier een vraag over kon stellen op de website van NLE maar ik moet bellen. Hier heb ik nog geen tijd voor gehad.
Ik heb hierover eerder al eens antwoord gehad. Als uitleg kreeg ik te horen dat de bedenktijd in 2 delen bestaat van elk 2 weken.

Eerst 2 weken zonder dat je iets hebt en daarna 2 weken met spullen dat het werkt.
Gaf aan dat ik dit wel bijzondere constructie vond en het een beetje misleidend vind staan. De vriendelijke dame kon me wel hierin begrijpen maar zo werkt het nu eenmaal was het antwoord destijds. (ongeveer jaartje terug)

Mijn overstap naar NLE was niet vlekkeloos (heb menig bericht met modem waardes hier gepost). uiteindelijk heb ik wel een nette afhandeling van NLE gehad. Het probleem zat eigenlijk ook niet bij NLE maar bij KPN (lijn niet stabiel veel erors (crc en fec).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bewustbekwaam
Cave_Boy schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:24:
[...]

Ik heb hierover eerder al eens antwoord gehad. Als uitleg kreeg ik te horen dat de bedenktijd in 2 delen bestaat van elk 2 weken.

Eerst 2 weken zonder dat je iets hebt en daarna 2 weken met spullen dat het werkt.
Gaf aan dat ik dit wel bijzondere constructie vond en het een beetje misleidend vind staan. De vriendelijke dame kon me wel hierin begrijpen maar zo werkt het nu eenmaal was het antwoord destijds. (ongeveer jaartje terug)

Mijn overstap naar NLE was niet vlekkeloos (heb menig bericht met modem waardes hier gepost). uiteindelijk heb ik wel een nette afhandeling van NLE gehad. Het probleem zat eigenlijk ook niet bij NLE maar bij KPN (lijn niet stabiel veel erors (crc en fec).
Vreemd maar oke.

Ik heb even crc en fec moeten googlen en je hebt mij een klein beetje bang gemaakt. Ik hoop dat het allemaal goed gaat!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
Zal ik dan maar iets positiefs over NLE posten? Ik heb zojuist opgezegd i.v.m. het overstappen naar glasvezel. Begin vorig jaar NLE aangevraagd tijdens de aanbieding periode van €29,99 p/m als tussenoplossing totdat ik mijn glasvezelverbinding opgeleverd zou krijgen. Ik had er 0 verwachtingen van gezien de stuntprijs.

Verbinding is op de aangegeven datum geactiveerd. Een jaar storingsvrij gebruik mogen maken van zowel internet als tv. Ik heb eenmaal een rare factuur gehad en dit werd vrij snel opgelost en gecompenseerd bij de volgende factuur.

Zojuist heb ik dus gebeld om mijn abonnement op te zeggen. Dit werd zonder allerlei vragen en het opnieuw "aansmeren" van een jaarabonnement in behandeling genomen. Er werd aangegeven dat ik een email bevestiging zou ontvangen met daarin mijn opzegdatum binnen 5m nadat het gesprek was afgelopen, wat dus ook het geval was. Dus nee, mij is het wel goed bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bewustbekwaam
Vaenir schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:24:
Zal ik dan maar iets positiefs over NLE posten? Ik heb zojuist opgezegd i.v.m. het overstappen naar glasvezel. Begin vorig jaar NLE aangevraagd tijdens de aanbieding periode van €29,99 p/m als tussenoplossing totdat ik mijn glasvezelverbinding opgeleverd zou krijgen. Ik had er 0 verwachtingen van gezien de stuntprijs.

Verbinding is op de aangegeven datum geactiveerd. Een jaar storingsvrij gebruik mogen maken van zowel internet als tv. Ik heb eenmaal een rare factuur gehad en dit werd vrij snel opgelost en gecompenseerd bij de volgende factuur.

Zojuist heb ik dus gebeld om mijn abonnement op te zeggen. Dit werd zonder allerlei vragen en het opnieuw "aansmeren" van een jaarabonnement in behandeling genomen. Er werd aangegeven dat ik een email bevestiging zou ontvangen met daarin mijn opzegdatum binnen 5m nadat het gesprek was afgelopen, wat dus ook het geval was. Dus nee, mij is het wel goed bevallen.
Kijk! Dat willen we horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:27
Bewustbekwaam schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:21:
[...]

Vreemd maar oke.

Ik heb even crc en fec moeten googlen en je hebt mij een klein beetje bang gemaakt. Ik hoop dat het allemaal goed gaat!
Ik wil je niet bang maken en de ene eror (fec) is in principe ook niet heel erg (zolang niet mega veel is). In mijn verhaal staat ook dat het uiteindelijk goed ging en dat de schuld bij de netwerkbeheerder eigenlijk lag (KPN). NLE heeft wel meegewerkt. Al was het soms wel wat lastiger maar ik snap hun kant ook (langdurig proces en lijn was niet lekker ene moment wel en ander moment niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:13
Het is jammer dat NLE geen DSL pair bonding aan kan/mag bieden, dat houdt KPN voor zichzelf, anders was ik ook al overgestapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
Spekkie99 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:05:
Het is jammer dat NLE geen DSL pair bonding aan kan/mag bieden, dat houdt KPN voor zichzelf, anders was ik ook al overgestapt.
KPN houdt dat niet voor zichzelf, de kosten voor het gebruik van die 2e lijn zijn voor kleine providers als NLE niet rendabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxx

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2021 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-09 23:21
Ik heb nu zo'n 2 jaar NLE over VDSL, werkt prima hoor. Ik heb nog nooit problemen gehad, ook niet bij installatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bewustbekwaam
Ha vrienden, hier even mijn ervaring:

Ik heb voordat ik over ging naar NLE 2 weken zonder internet en tv gezeten. Er was iemand bezig geweest in de wijkkast en heeft mijn kabel eruit getrokken of omgeruild met een niet werkende kabel. Ik heb zo verschrikkelijk veel gezeur gehad met Telfort dat ik erg blij ben dat ik daar weg ben. Ik heb voordat mijn abo begon bij NLE al contact met deze club gehad. Ik heb gevraagd of er pro-actief een monteur kon komen om de wijkkast na te kijken op de dag dat mijn abo in ging. Dit is gebeurd.
Verhaal samengevat:
Telfort is verschrikkelijk kut. Kennis medewerkers is nihil, er wordt niet logisch nagedacht en ik word continu afgewimpeld zodat die ene medewerker maar van mij af is.
NLE: Overstap ging prima. Medewerkers denken mee met incidenten ook al was ik nog niet eens klant. De verbinding is stabiel en de downloadsnelheid is top (van de 100mbit haal ik er 98)

Ook al is NLE goedkoper dan andere providers, ik heb (tot nu toe) nog totaal geen negatieve ervaring(en) met NLE :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickp0078
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-09 12:37
Bewustbekwaam schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:25:
Ha vrienden, hier even mijn ervaring:

NLE: Overstap ging prima. Medewerkers denken mee met incidenten ook al was ik nog niet eens klant. De verbinding is stabiel en de downloadsnelheid is top (van de 100mbit haal ik er 98)

Ook al is NLE goedkoper dan andere providers, ik heb (tot nu toe) nog totaal geen negatieve ervaring(en) met NLE :)
Mooi samen gevat.
Mag ik vragen wat voor modem je hebt ontvangen? Ik maak gebruik van een Experia V10 echter wil ik gebruik maken van een VPN functie, dat blijkbaar in een geüpdatet versie (v10a) zit.
Heb jij die?

Laat het even weten,alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bewustbekwaam
patrickp0078 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:51:
[...]

Mooi samen gevat.
Mag ik vragen wat voor modem je hebt ontvangen? Ik maak gebruik van een Experia V10 echter wil ik gebruik maken van een VPN functie, dat blijkbaar in een geüpdatet versie (v10a) zit.
Heb jij die?

Laat het even weten,alvast bedankt!
Ik heb de Experia v10 gekregen, niet de 10a. Ik heb hier ook geen keuze in gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:18
De 10A wordt alleen door KPN zelf gebruikt. De whitelabel providers (telfort, NLE, Oxxio) gebruiken de V10. Die qua performance en vooral qua Wifi vele malen beter is dan de 10A dus ik zou het zeker houden bij de V10.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:13
Heb zelf zeker 8 jaar bij tele 2 gezeten en de storingen kon ik op een hand tellen altijd stabiele verbinding over het algemeen. Dat is slechts 1 ervaring maar toch ;)
Pagina: 1