Toon posts:

Kras !!!!!!!!!!1

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Schit schit, mijn moeder dacht ik maak even René's beeldscherm schoon en ja hoor een kras erop !!!
Precies op de taakbalk en hij valt zeer op !!
Ik heb alles al geprobeerd, Gsm kras verwijderaar, koperpoets, tandenpasta.
En niets helpt weet iemadan misschien iets om die kras weg te halen of minder te laten worden ??

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
ik weet niet hoe duur die moni is en hoeveel je er voor over hebt, maar je hebt van die autoruiten lui die kleine sterren in ruiten e.d. weghalen. aangezien je moni ook glas is kunnen zij misschien wat doen.

als je iemand vindt die het kan zal het misschien niet eens duur zijn omdat hij het leuk vind eens wat anders te doen dan en autoruit ;)

Verwijderd

Topicstarter
Idee alleen beetje duur denk ik, ik wil het ook weer niet zo groot schalig aan pakken !
Maar als het niet anders kan dan kan het niet anders en ik he geen zin in een ander monitor kopen !!!!
nog meer suggesties ??

Off topic : check je mail! !!!!

Verwijderd

Zet je taalbalk boven in beeld, valttie minder op :-)

• aatos
je zou kunnen proberen een lijm te vinden die doorzichtig opdroogt (glaslijm). je legt dan je moni met het voorkant naar boven, doet een beetje lijm in de kras en laat het drogen. als het droog is bewerk je het met van die krasverwijderaar voor gsm's. dit is namelijk een polijstmiddel dat op glas niks doet maar op plastic wel. op lijm hopelijk ook.

-dit is slechts een creatief idee, ik heb dit nooit in praktijk gebracht.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:23
Is waarschijnlijk weinig aan te doen. Waarschijnlijk zit de kras in de ARAS-coating die op je scherm zit. Vraag je moeder om een nieuwe monitor zou ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren al bijna mijn moeder vermoord schit zooi na ja ben toch zo jarig anders ga ik effe dreigen in iedergeval bedankt en als er nog meer suggesties zijn dan zijn ze van harte welkom !!!!!!!!!!

Verwijderd

neem je moeders bankpas mee en ga naar je locale monitor boer en haal een nieuwe 22' pyama :)

Verwijderd

Topicstarter
En dan kom ik het huis niet meer in ( hoe duur zijn die dingen dan wel ! ), en ik krij heeel veel slaag !!

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 21:24

Flexx

This side up

Ja en bij carglass krijg je er dan een gratis achter-ruit bij. :)

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik er ook wel in zetten natuurlijk maaar nu effe zonder gein ik wil dit ding echt weg hebben !

Verwijderd

Je kunt een kras NIET bij een autoruitenzaak laten repareren (ik heb 3 jaar bij **********glas gewerkt :) )op een manier zoals bij voorruiten.

Het is _wel_ mogelijk het oppervlak te polijsten; wel afhankelijk van de diepte.

• Zeepoog
  • Laatst online: 29-07 13:55
Mijn moeder had precies hetzelfde kunsie geflikt.. maar omdat het nogal om 'n duur scherm ging ff verzekering ingelicht en alles netjes vergoed gekregen.. :)

Of je je scherm kan poleisten e.d. en mogelijke schoonmaakmethoden hangen voornamelijk af of 't een trinitron (diamondtron?) scherm is.. Bij deze twee soorten is de anti-reflectiecoating òp de buis geplakt in de plaats van àchter het glas bij gewone bolle buizen. De reflectiecoating is behoorlijk zwak en kan bijvoorbeeld niet tegen glassex e.d. waardoor 'n trinitron een andere behangeling nodig heeft dan gewone bolle buizen.

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:19
Bureaublad monitor verzekering (huisje boompje verzekering ;))

!!

Ik heb ook een keer een gordijn in de hens geholpen en dat werd zelfs vergoed!!!!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
De enige oplossing is het gebruiken van een schuurspons :) Valt die kras onderin tenminste niet zo op hehe

Neem volgende keer gewoon water met een zachte stofdoek :) Of niet zoveel kwijlen van al die plaatjes LOL

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n belinea 17 inch, alleen hoeveel kost dat poleisten ( de kras is niet diep ) en als ik een nieuwe monitor ga kopen welke moet ik dan nemen ( wel een goeie ).
Ik heb trouwens vandaag es zitten te poetsen met water en een zachte doek en nu komen er ook stippeltjes bij de taakbalk te zien !!!
Schit en de garantie is volgens mij al verlopen !!!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Tja das typish zo'n geval van k-lote...

Ooit eens op werk ook zo'n geval gehad met een Eizo... iem. die hem te poetste met chemische sjit... opeens ook van die stippels... eigenlijk is je monitor aan het vervellen :P

Tja weinig meer aan te doen... koperpoets en gsm kras verwijderaar zijn toch niet al te best voor een monitor coating :(

• aatos
garantie heb je in ieder geval niet als je een kras hebt gemaakt, maar wie weet kun je het met de wa verzekering van je ma regelen.

informeer wel of dit gevolgen heeft voor eigen risico de volgende keer dat je claimt enzo.

mocht het een nieuwe monitor worden, wat is je budget, dan kan ik (en anderen hier) wel advies geven.

Verwijderd

stanley : ik heb ook een belinea 17"

ik vind dat je moeder het niet eens zo slecht gedaan heeft met d'r kras, sterker nog als ik zo'n moeder had, had ik d'r een flex gegeven ofzo. Belinea 17" is de grootste k*t monitor die ik ooit gezien heb !

en ja ik zit d'r nu ook achter :(
nog geen geld voor een fatsoenlijke monitor :)

/no offence uiteraard :)

• Zeepoog
  • Laatst online: 29-07 13:55
goed scherm? als er iiyama op staat zit je gebakken..

ik weet niet hoe duur het poleisten is. Maar het is snel te duur voor 'n belinea... Dat ding is al vanaf je 'm kocht bijna stuk en ik denk daarom beter is als je 'n iets duurdere koopt :)

(met het bovenstaande bedoel ik dat die dingen nogal 'n hoog uitvalpercentage hebben)
als je 'm nu laat poleisten kan 't zijn dat er morgen 'n vonk uitkomt en dat 't dus voor nix was

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

Kunnen jullie ff uitleggen met dat anti reflective coating want mijn sony mono heeft dat ook.. is dat een soort glas dat ze op het glas doen of gewoon een heel dun soort plastic??? Sorry ben eigenlijk alleen geinteresseerd hoe ze dat doen

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:23
Dat laagje (ARAS coating: anti-reflective, anti-static) wordt op je scherm opgedampt en is redelijk hard. Wat het precies voor stuffje is weet ik niet.

• aatos
ze spuiten er een soort coating op. Dit is een lak met wat speciale eigenschappen.
Pagina: 1