Toon posts:

Software

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:

Bestaat er vandaag de dag, anno 2019, nog software waarmee je een kant en klare website maken maken, in een soort van word/wizard achtige manier, dus zonder programmeerkennis, enz? Denk aan Microsoft Office FrontPage, Adobe Dreamweaver, enz. Ik heb alle CMS'en als WordPress, enz, al geprobeerd. Maar mijn voorkeur gaat echt weer eens uit naar iets anders. Dus zeg maar gewoon een soort van computersoftware.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Microsoft Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik weet niet waar/hoe ik moet zoeken.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt in Word een ding bouwen en opslaan als HTML. Het zal iets opleveren waar waarschijnlijk een boel op aan te merken is, maar je kunt er wel wat mee in elkaar slepen.

Maar wil je serieus aan de slag, dan is een CMS (met pagebuilder) toch echt de betere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kan je toelichten wat voor type site je wil maken? Want zelfs een pakket als Dreamweaver (wat nog gewoon te koop is), is vrij "duur" als je 2 pagina's in elkaar wil klikken en daarmee basta.

Wil je iets meer, zelfs iets simpels als een commentaar-sectie onder iets wat je geplaatst hebt of een "like" button, dan is het toch handig om enige affiniteit te hebben met iets als MySQL / MariaDB voor je backend, iets als PHP/CSS voor je code en dergelijke.

De vraag is ook "waar" wil je het hosten? Voorheen Frontpage was nogal ASP-georienteerd en tegenwoordig zijn er weinig goedkope webhosts waar je dat makkelijk kwijt kan. Ja, je kan ook zelf hosten maar dan heb je weer wat kennis nodig hoe je een webservice opzet en deze portforward (alsmede beveiligt) naar het publieke internet.

tip: bekijk je oude topics nog eens. Qua inhoud & antwoorden lijk je soms wat afwezig. Een beetje interactie met de mensen die je willen helpen, kan vast geen kwaad :)

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 08-05-2019 19:59 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Lekker met wordpress en elementor kan je heel snel een eenvoudige website maken.

Er zijn ook lekker veel tutorials te vinden op Youtube en als je goedkope hosting zoekt om lekker wat te klooien kan je goed bij Vimexx.nl terecht voor 0,45 euro per maand.
https://www.vimexx.nl/website-maken/wordpress-website

YouTube: Wordpress website maken 2019 | Elementor | WordPress handleiding

Voordeel aan wordpress met elementor is dat je het ook heel snel en eenvoudig responsive kan maken zodat het op mobiele apparaten ook netjes werkt.

[ Voor 92% gewijzigd door Ernemmer op 08-05-2019 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag willen beginnen met uitvogelen wat je precies wilt bereiken.

Dus: wat wil je precies bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Wat je zoekt is een WYSIWYG pagebuilder, en die worden als losse software eigenlijk niet meer gemaakt om dat ze simpelweg achterhaald zijn.

De beste optie is een online versie, want die worden hosted nog wel aangeboden. Denk aan het spul als wix.com

[ Voor 6% gewijzigd door johnkeates op 08-05-2019 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Met alle bovenstaande reacties is het mees misschien al gezegd. (Incl dat zowel Office als Dreamweaver nog gewoon bestaan)

@Verwijderd je bent eerder ook al gevraagd een zinnige topictitel te nemen. En toen was ook expliciet gezegd dat “software” dat niet is. Stel je voor dat iedere vraag over software die titel zou hebben...

Ik stel voor dat je zonodig een nieuw topic opent. Check dan wel eerst ook even varianten van zoeken bij google naar 'dreamweaver alternative'.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.