Vraag

• C-Pepper
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 06-11 16:16
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik ben opzoek naar een gsm die:
• lang mee gaat: Ik sta soms rond 3u30 op en kruip pas om 22u in bed...
Als hij niet lang mee gaat: fast charge.
• Over een goede camera beschikt. De selfie camera is weinig relevant.
• Android 9 heeft of Android one...
• Goede heldere schermkwaliteit
• Audiojack
• 128Gig, maar bij een echt beter toestel niet noodzakelijk.

Wat is je budget?
Tussen de 200 en max 350. Het liefst meer naar de 250...

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Social Media te gebruiken.
Podcast addict, dus om podcasts te beluisteren.
Korte youtube filmpjes bekijken of nieuwsberichten.

Wat heb je zelf al gevonden?

Huawei P30 Lite
Samsung A50
Xiaomi Redmi Note 7

Welke vragen heb je hier nog over?

De Huawei P30 Lite is pas op de markt, ik kan er nog niet veel info over vinden en hij is eigenlijk net over budget. Alleen komt er bij kijken dat je hem her en der kan vinden met een gadget ter waarde van 100euro. Wat in mijn hoofd dan een aankoop van 250 is + het gadget. Maar de vraag blijft: Is het een goede koop? Want bij Huawei heb ik steeds het gevoel van hit of mis, ongeacht welk toestel.

Samsung A50, ook een recent toestel dat me vandaag de ogen uitstak als ik eens door de winkels liep. Ziet er solide uit, heeft een knap scherm kost me ook "maar" € 273,00 via Belsimpel. Maar opnieuw: is het een goed toestel?

Xiaomi Redmi Note 7, tja... Iedereen zegt Xiaomi en voor 250 heb ik één met 128Gig geheugen en als ik GSMArena moet geloven heb ik ongeveer hetzelfde toestel voor wat minder geld?

Welk toestel zouden jullie aanraden? Of welk alternatief bieden jullie aan?

Alle reacties

• croschou
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-10-2024
Als het echt om een goede batterij gaat dan is de moto G7 power misschien ook een telefoon om in de gaten te houden. Heeft een vrij neutrale schil om Android heen. De G7 plus daarentegen heeft weer een betere camera.
De Galaxy A70 is ook interessant. Maar is wel een heel groot toestel.

• C-Pepper
croschou schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:54:
Als het echt om een goede batterij gaat dan is de moto G7 power misschien ook een telefoon om in de gaten te houden. Heeft een vrij neutrale schil om Android heen. De G7 plus daarentegen heeft weer een betere camera.
De Galaxy A70 is ook interessant. Maar is wel een heel groot toestel.
Die A70 lijkt inderdaad ook boeiend, wel 50euro boven de prijs maar langs de andere kant...
Aan de Huawei P30 Lite zou ik ook toeleggen.

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-11 00:47

pino85

Im just a Bird in the Sky

@C-Pepper Heb je ook naar de Nokia 8.1 gekeken?

pricewatch: Nokia 8.1 Grijs

Interessante review en uitgebreide review

https://www.notebookcheck...hone-Review.403651.0.html

-Android 9 out of the box en zit in het Android 1 systeem dus minstens 3 jaar updates. Zal sowieso Android 10 en 11 krijgen.

- Nagenoeg Stock Android.
- 3.5 mm Jack.
- De nieuwe snapdragon 710 Soc.
- 3500mah accu en presteert solide en efficiënt.
- 64GB opslag maar uitbreidbaar.
- Scherm heeft een helderheid van 547 cd/m² gemiddeld.
- Solide bouwkwaliteit.
- 4GB ram wat ruim voldoende is vanwege het kale Android. Zit geen zware schil omheen.

Wat mij betreft zeker een toestel om naar te kijken.

[ Voor 48% gewijzigd door pino85 op 09-05-2019 14:52 ]

Liefhebber van Tweakers

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:21
LG G7

Dochter is daar zeer tevreden over.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Redmi Note 7. Veruit de beste prijs/kwaliteit verhouding en voldoen aan al je eisen!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:51
Redmi Note 7 of Pocophone. Die tweede is een stapje duurder maar heeft dan wel een betere processor. Beide bieden veel waar voor je geld maar hebben wel Miui, bekijk even wat reviews / videos hierover en bepaal dan of het iets is. Is het niets, kan je nog bepalen of Custom Roms een optie zouden zijn (met bijv Lineage kom je meer richting stock).

Strava & Untappd - Do not combine!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
De Samsung s9 is geregeld voor 350 te koop

• pino85

pino85

Raznov schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:19:
Redmi Note 7 of Pocophone. Die tweede is een stapje duurder maar heeft dan wel een betere processor. Beide bieden veel waar voor je geld maar hebben wel Miui, bekijk even wat reviews / videos hierover en bepaal dan of het iets is. Is het niets, kan je nog bepalen of Custom Roms een optie zouden zijn (met bijv Lineage kom je meer richting stock).
Als hij als voorkeur een Android 1 toestel heeft zou ik niet voor die 2 gaan,vallen dan sowieso af en de skin is relatief ingrijpend/zwaar.
Als hij dat kan loslaten of echt met custom roms aan de gang wil dan zijn het opties absoluut.
Voorkeur van mij is dan de Redmi
eL_Jay schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:38:
De Samsung s9 is geregeld voor 350 te koop
pricewatch: Samsung Galaxy S9 Dual Sim 64GB Zwart

Voor 350 is hij ver afgeprijsd maar komt geregeld voor? Dat niet althans het is niet via de Pricewatch voorgekomen.Voldoet ook niet aan Android 1.
Maar als hij nu 300/350 zou kosten zou ik zeggen dat is een goede deal.

[ Voor 32% gewijzigd door pino85 op 09-05-2019 17:36 ]

Liefhebber van Tweakers

• Raznov
pino85 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:27:
[...]

Als hij als voorkeur een Android 1 toestel heeft zou ik niet voor die 2 gaan,vallen dan sowieso af en de skin is relatief ingrijpend/zwaar.
Als hij dat kan loslaten of echt met custom roms aan de gang wil dan zijn het opties absoluut.
Voorkeur van mij is dan de Redmi
Eens, alleen staat er android 9 of android one als voorkeur, note 7 en pocophone hebben beide android 9. Maar eens over de miui skin.

• C-Pepper
De skin is echt een struikelblok voor de Redmi.
En zo goed ben ik niet voor met die customs te gaan werken... Easy to use, plug and play.

• pino85

pino85

@C-Pepper

Heb je de andere opties door gekeken ? Zou fijn zijn op alle reacties te reageren want dan kunnen we je verder helpen. :)

@ChinaGeek

Iemand kan het toch een veel te zware ingrijpende skin vinden? Clean stock heeft ook mijn voorkeur, buitenom de software maakt Xiaomi wel mooie producten.

[ Voor 39% gewijzigd door pino85 op 09-05-2019 22:34 ]

Liefhebber van Tweakers

• ChinaGeek
C-Pepper schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:27:
De skin is echt een struikelblok voor de Redmi.
En zo goed ben ik niet voor met die customs te gaan werken... Easy to use, plug and play.
Waarom? Wat is je probleem met de skin?

• ChinaGeek
pino85 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 21:57:
@C-Pepper

Heb je de andere opties door gekeken ? Zou fijn zijn op alle reacties te reageren want dan kunnen we je verder helpen. :)

@ChinaGeek

Iemand kan het toch een veel te zware ingrijpende skin vinden? Clean stock heeft ook mijn voorkeur, buitenom de software maakt Xiaomi wel mooie producten.
Dat kan.
Maar ik vraag waarom aan de TS.

• C-Pepper
De Xiaomi Redmi Note 7 had ik verwacht dat deze naar voren zou geschoven worden. Xiaomi krijgt in elk topic wel een vermelding. Mijn probleem met Xiaomi is, een onbekend merk voor mij dus onbemind. Maar meer dan dat, die skin... Het is belachelijk maar ik heb het echt moeilijk om me over zo iets heen te zetten. Dat moet er knap uitzien, liefst alles van uit de box lekker knap. Ik vind die skin gewoon enorm lelijk en het komt zo flets over. Het is absoluut iets dwaas maar dat is iets wat ik belangrijk vind.

De Nokia 8.1 ziet er ook goed uit! Alleen elke smartphone hier heeft een geheugen van 128Gig. Deze maar 64 en in principe zou ik daarmee kunnen leven maar... Alles wordt zwaarder, de filmpjes de foto's... Vroeger had je genoeg aan 32, nu niet meer... Nu, hij heeft het gigantische voordeel dat hij stock android draait! In mijn achterhoofd hoor ik gewoon het artikel van de Chinese spyware en dat zint me dan weer niet. Ik ga daar nog even naar kijken.

De Samsung Galaxy S9, ja... Mijn schoonbroer heeft dat toestel... Ik ben er fan van, dat beeld is enorm helder die foto's zijn goed... Het snel opladen van het toestel zit ook goed. Aan dat toestel zitten best veel voordelen. Het is daarom dat ik naar de Samsung Galaxy A50 en A70 aan het kijken ben... Die toestellen lijken mij ook niet slecht maar binnen dit topic krijg ik daar geen bevestiging van. Geen idee waarom niet... Want beiden toestellen zijn goedkoper als de Galaxy S9... En ja, uiteraard, dat komt omdat je op componenten gaat inleveren. Onlangs had ik de Galaxy S10 vast en ik was enorm onder de indruk van het scherm en hoe vlot alles liep...

De Huawei P30 lite blijft een onbeschreven blad, is hij te nieuw? Die indruk heb ik dan weer...
De Note 7, ik blijf met de vraag van wat maakt hem dan beter dan de rest. Hoewel hij wat sneller leek dan de A50 als ik enkele Youtube filmpjes bekeek...

• ChinaGeek
Die skin kent duizenden themes en anders zijn er talloze launchers te vinden.
Het is gewoon enorm veel waar voor je geld.

• pino85

pino85

@C-Pepper

Opslag is toch simpel uit te breiden wanneer blijkt dat het niet voldoende is?
De S10 is wel een klap beter dan de S9, dat laat de prijs ook zien.
Ik ben ook nog steeds geen fan van de Samsung skin al is deze al een stuk verbetert. Vind het een nadeel dat je gewoon niet weet hoe lang deze midrange toestellen ge-update gaan worden, van high end toestellen mag je meer verwachten dan de A series. Ik ben iemand die graag zo lang mogelijk ondersteuning krijgt zonder met custom roms aan de gang te moeten gaan. Ik verwacht niet dat de A serie nu nog minimaal 2 Android updates gaat krijgen.

[ Voor 75% gewijzigd door pino85 op 10-05-2019 00:02 ]

Liefhebber van Tweakers

• C-Pepper
pino85 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 23:58:
@C-Pepper

Opslag is toch simpel uit te breiden wanneer blijkt dat het niet voldoende is?
De S10 is wel een klap beter dan de S9, dat laat de prijs ook zien.
Ik ben ook nog steeds geen fan van de Samsung skin al is deze al een stuk verbetert. Vind het een nadeel dat je gewoon niet weet hoe lang deze midrange toestellen ge-update gaan worden, van high end toestellen mag je meer verwachten dan de A series. Ik ben iemand die graag zo lang mogelijk ondersteuning krijgt zonder met custom roms aan de gang te moeten gaan. Ik verwacht niet dat de A serie nu nog minimaal 2 Android updates gaat krijgen.
Ik ga de Nokia eens bekijken in de winkel én dan ook eens de Xiaomi.
Of eerst eens beginnen met reviews van de Nokia op Youtube.

Het probleem is altijd bij midrange dat je degelijk start en na twee of drie jaar ben je aangewezen op een nieuwe gsm. Uiteindelijk als je een iPhone Xr koopt of een flagship van Samsung of eender ander merk ga je langer mee gaan. Maar momenteel moet ik ook naar dat budget kijken ;-)

• Fraaank
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-08 20:32
ChinaGeek schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 23:33:
Die skin kent duizenden themes en anders zijn er talloze launchers te vinden.
Het is gewoon enorm veel waar voor je geld.
Dit dus. Heb zelf een Redmi 4X en draai de Google Launcher ipv die van Xiaomi. Nergens last van, of je moet uuuuren in de instellingen moeten zijn.

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11:46
Ik ben wel Fan van de xiaomi toestellen. MIUI is natuurlijk grotendeels makkelijk te verbergen met een goede launcher, meestal ben ik snel geneigd om custom roms te installeren maar heb me nog niet geërgerd aan MIUI. Inmiddels heb ik nu mijn 4e xiaomi toestel en ben zeer tevreden (ik bestel zowat elk half jaar een nieuwe, gewoon omdat het kan). De accu op de redmi note 7 is echt mega goed en de camera ook. Download de google camera app als apk en hij word nog beter. Heeft een headphonejack en 128gb opslag. De spyware die je vind op de toestellen met de chinese versie van miui ben ik nog niet tegengekomen op mijn toestellen die ik overigens allemaal bij belsimpel heb besteld.

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Zou de P smart Z overwegen als je graag geen notch wil hebben en niet veel selfies maakt

pricewatch: Huawei P Smart Z Zwart

Eerste budget/midrange met notchless dunnen en dunne bezels

Er zijn betere telefoons in deze price range zoals de A50 met OLED
Maar voor basic gebruik en wanneer je graag geen notch wil zou ik hem zeker overwegen

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-11 11:15
[b]C-Pepper in "Aankoopadvies smartphone 200-350 marge."

De Nokia 8.1 ziet er ook goed uit! Alleen elke smartphone hier heeft een geheugen van 128Gig. Deze maar 64 en in principe zou ik daarmee kunnen leven maar... Alles wordt zwaarder, de filmpjes de foto's... Vroeger had je genoeg aan 32, nu niet meer... Nu, hij heeft het gigantische voordeel dat hij stock android draait! In mijn achterhoofd hoor ik gewoon het artikel van de Chinese spyware en dat zint me dan weer niet. Ik ga daar nog even naar kijken.
Ik heb de Nokia 8.1 zelf ook, voordeel is dat deze dual sim is of één sim en een SD kaart. Oftewel, je kan het geheugen van de telefoon uitbreiden. De batterij gaat ook echt lang mee (~ 2 dagen bij medium intensief gebruik).

Waar doel je precies op met Chinese spyware?

• C-Pepper
Een bijkomende vraag voor de kenners:

Hoe zit het met customer service van de Xiaomi én de ondersteuning na de levering?
Of hoe duurzaam zijn deze toestellen?

De Nokia 8.1 heeft ergens zijn support gegarandeerd. Waardoor ik ook zeker ben van android 10 en 11.
Ik neem aan dat de klantendienst of de dienst na verkoop wel degelijk zal zijn?

De Samsung blijft aantrekkelijk maar langs de andere kant als ik de vingerafdruk sensor zie in een aantal filmpjes dan werkt deze bij de A50 en de A70 nogal wisselvallig. Dat is iets waar ik me bijzonder snel aan zou gaan storen.

Vandaag heb ik nog de Samsung Galaxy S10e bekeken, dat is dan weer een duurder model maar... Hij komt al van 700 en je kan hem ook al kopen voor 500. Een pak meer geld, maar dan ben je toch al meer met een high end bezig vermoed ik?

• ChinaGeek
C-Pepper schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 18:16:
Een bijkomende vraag voor de kenners:

Hoe zit het met customer service van de Xiaomi én de ondersteuning na de levering?
Of hoe duurzaam zijn deze toestellen?

De Nokia 8.1 heeft ergens zijn support gegarandeerd. Waardoor ik ook zeker ben van android 10 en 11.
Ik neem aan dat de klantendienst of de dienst na verkoop wel degelijk zal zijn?

De Samsung blijft aantrekkelijk maar langs de andere kant als ik de vingerafdruk sensor zie in een aantal filmpjes dan werkt deze bij de A50 en de A70 nogal wisselvallig. Dat is iets waar ik me bijzonder snel aan zou gaan storen.

Vandaag heb ik nog de Samsung Galaxy S10e bekeken, dat is dan weer een duurder model maar... Hij komt al van 700 en je kan hem ook al kopen voor 500. Een pak meer geld, maar dan ben je toch al meer met een high end bezig vermoed ik?
De duurzaamheid van de toestellen is gewoon A-kwaliteit.
Wat voor ondersteuning verwacht je, na levering?

• C-Pepper
ChinaGeek schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:53:
[...]

De duurzaamheid van de toestellen is gewoon A-kwaliteit.
Wat voor ondersteuning verwacht je, na levering?
Mijn vorige gsm was een Oneplus Two, die bijna een half jaar geleden de geest heeft gegeven en nu vervangen is door een Wiko, tijdelijk... Maar al te lang.
Nu bij de Oneplus was gewoon de service gewoon niet goed bij problemen...
Dat toestel is opgezonden geweest, een maand weg en kwam met hetzelfde probleem terug.
Daar heb ik geen zin meer in.

• Raznov
C-Pepper schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:33:
[...]

Mijn vorige gsm was een Oneplus Two, die bijna een half jaar geleden de geest heeft gegeven en nu vervangen is door een Wiko, tijdelijk... Maar al te lang.
Nu bij de Oneplus was gewoon de service gewoon niet goed bij problemen...
Dat toestel is opgezonden geweest, een maand weg en kwam met hetzelfde probleem terug.
Daar heb ik geen zin meer in.
Voor wat betreft bijvoorbeeld garantie is Xiaomi wat anders. Je kan een Xiaomi toestel relatief goedkoper kopen via een Chinese retailer (banggood, aliexpress, gearbest). Dan ben je zo een paar tientjes goedkoper uit, maar kan garantie een stuk omslachtiger zijn (en is er soms nog kans op extra kosten voor import). Aliexpress heeft bijvoorbeeld Allianz-garantie voor 1 jaar op sommige toestellen, die staat goed aangeschreven maar is maar 1 jaar.

Je kan ook bij een NL retailer kopen, zie ook de Pricewatch. Dan heb je sowieso 2 jaar garantie. Maar of die garantie ook nog 2 jaar is en via wie of wat het loopt als de retailer failliet gaat is dan weer een vraag waar ik geen antwoord op heb.

Wat betreft updatebeleid; Xiaomi staat redelijk goed aangeschreven in updatebeleid. Veelal maandelijkse stables en wekelijkse beta updates. Hoe lang een telefoon ondersteuning krijgt is altijd lastig te zeggen, maar voor zowel de Redmi Note 7 als Pocophone F1 is er gegarandeerd een Q-update.

• ChinaGeek
Ik weet niet in hoeverre er al ervaring is met dat soort zaken via Belsimpel en/of mobiel.nl...
Die zullen voor de garantieafhandeling moeten zorgen...

• C-Pepper
Mijn voorkeur blijft uitgaan naar de Samsung A50, maar iedereen is zo lovend over de Redmi Note 7...
Als je me vraagt waarom de Samsung de voorkeur heeft dan zijn er twee voorname redenen:

- De Samsung heeft een Oled scherm wat ik knapper vind.
- ANT+ en NFC zijn aanwezig op de A50

Mijn oog was dan nog op de Nokia 7 Plus dual sim gevallen, maar deze is al reeds een jaar op de markt. Daarbij zat het voordeel van Android One. In die zoektocht naar de Android One zat ik plots bij de Motorola One Vision, maar die is nog niet op de markt...

Het overdenken van een aankoop ziet u in deze topic.

• ChinaGeek
De Pro is hier niet verkrijgbaar.
Pagina: 1