Al sinds ik mijn PC heb gekocht (in onderdelen) heb ik soms problemen met USB. Namelijk dat het soms lang duurt voordat ik in het WiFi-dialoogje van Windows 10 netwerken zie verschijnen, en dat de wifi uitvalt, en bluetooth uitvalt (allebei via usb-sticks), en dat sommige usb-apparaten het niet doen. Het hielp eerst om het voltage voor het geheugen 100 mV hoger te zetten en de snelheid lager (2400 ipv 3000) maar ondertussen is het probleem steeds erger, meerdere keren per dag dat de USB er uit klapt. Vandaag kon ik ook pas na drie keer rebooten langs het BIOS komen, dus dat geeft ook aan dat het geen probleem is van Windows of de USB-sticks.
Het grappige is dat ik de hele tijd (uren lang) Prime95 heb draaien met een paar threads (blend, zodat ook geheugen wordt getest) en dat dit geen errors geeft. Dus de CPU en geheugen doen het prima, maar usb valt er uit.
Ligt het aan mij of is dit iets met het moederbord? Ik heb alvast een nieuwe besteld, van een ander merk.
Dit is wat er in het systeem zit, ik heb alles netjes esd-safe gemonteerd, met zo'n polsbandje aangesloten op randaarde, en op een houten stoel.
Het grappige is dat ik de hele tijd (uren lang) Prime95 heb draaien met een paar threads (blend, zodat ook geheugen wordt getest) en dat dit geen errors geeft. Dus de CPU en geheugen doen het prima, maar usb valt er uit.
Ligt het aan mij of is dit iets met het moederbord? Ik heb alvast een nieuwe besteld, van een ander merk.
Dit is wat er in het systeem zit, ik heb alles netjes esd-safe gemonteerd, met zo'n polsbandje aangesloten op randaarde, en op een houten stoel.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 145,95 | € 145,95 |
| 1 | Moederborden | MSI B450M Mortar | € 97,- | € 97,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define Mini C | € 71,19 | € 71,19 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS8G4D32AESBK | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Geheugen intern | Team Group Vulcan TLRED416G3000HC16CDC01 | € 79,50 | € 79,50 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 51,75 | € 51,75 |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 1TB | € 126,60 | € 126,60 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 672,93 | ||