Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLatuny
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-07 23:39
Mijn vraag
Ik wil mijn huidige videokaart GTX 770 vervangen met een RTX 2070. Is deze 1 op 1 te vervangen?

Volgens mij wel want de RTX 2070 verbruikt minder stroom. En het volgens mij beide hebben een PCI Express 3.0 aansluiting nodig.

Maar ik zou het graag willen verifiëren bij jullie.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:55
In principe wel als je een beetje een fatsoenlijke voeding hebt. Of het nut heeft hangt oa van de cpu af, aangenomen dat je gaat gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLatuny
Klopt, Het was destijds 1 van de beste CPU's, dus denk dat dat nog wel goed zit. Bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
NLatuny schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:07:
Klopt, Het was destijds 1 van de beste CPU's, dus denk dat dat nog wel goed zit. Bedankt voor je antwoord.
Het zegt niet zoveel dat die een aantal jaar terug tot de beste behoorde. Dat kan nog steeds betekenen dat die niet snel genoeg is.

Geef daarom de volledige specificaties van de PC als je opzoek bent naar serieus advies.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Wanneer was destijds en wat was toen een van de beste cpu's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je CPU tegelijk gekocht is met de 770, hebben we het over een Intel 4xxx of 5xxx. Beiden zou ik, afhankelijk van wat je met de GPU wil gaan doen, niet meer als "representatief" benoemen in een gebalanceerde game-PC.

Als je met je 2070 crypto wil minen, dan kan het perfect.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Gezien de inzet van dit topic en de meeste van je andere topics: Ja, je kunt je GTX 770 vervangen door een 1070.

Maar je kunt de 770 ook vervangen door een oliebol. Je doet er blijkbaar namelijk toch niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLatuny
Dit zijn de specs van me PC.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/3xcFn4sx/Capture.jpg

Hoop dat dit helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLatuny
White Feather schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:11:
Gezien de inzet van dit topic en de meeste van je andere topics: Ja, je kunt je GTX 770 vervangen door een 1070.

Maar je kunt de 770 ook vervangen door een oliebol. Je doet er blijkbaar namelijk toch niets mee.
Snap niet helemaal wat je hier mee bedoeld, maar ik gebruik het vooral om te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

NLatuny schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:16:
[...]

Snap niet helemaal wat je hier mee bedoeld, maar ik gebruik het vooral om te gamen.
Als ik het dus goed verwoord: je CPU gaat de beperkende factor zijn in veel games / rekenkracht als je een 2070 monteert. Niet vastgesteld maar je hebt kans dat je maar bijvoorbeeld 80fps haalt in een game terwijl mensen met een i5-9600 110fps halen.

Ik heb een bijna vergelijkbaar systeem staan als jij (iets anders qua geheugen en storage) en daar heb ik ooit een GTX960 ingezet. Nou, forget it dat ik daar nog games mee kan spelen tegenwoordig en zeker (!!) niet zaken als een Battlefield 5 of andere "heftige" moderne games.

Tip: niet 2x achter elkaar posten. Edit je laatste reply als nog niemand anders iets beantwoord heeft ;)

/edit: Windows 8.1 draai je nog steeds? Daar ga je last mee krijgen omdat er geen DX12 in zit en nieuwere games draaien beter/mooier met DX12. Daarnaast, ik zou even uitzoeken of dat "antieke" moederbord wel wil samenwerken met een GTX2070; iets met UEFI-compatibility enzo.
NLatuny schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:22:
[...]

Dus naast de videokaart ook de cpu vervangen? Zou dat voldoende zijn dan?
Ik denk van niet; zie mijn edit hierboven toen jij je antwoord postte :)

[ Voor 30% gewijzigd door MAX3400 op 08-05-2019 20:22 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLatuny
MAX3400 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:20:
[...]

Als ik het dus goed verwoord: je CPU gaat de beperkende factor zijn in veel games / rekenkracht als je een 2070 monteert. Niet vastgesteld maar je hebt kans dat je maar bijvoorbeeld 80fps haalt in een game terwijl mensen met een i5-9600 110fps halen.

Ik heb een bijna vergelijkbaar systeem staan als jij (iets anders qua geheugen en storage) en daar heb ik ooit een GTX960 ingezet. Nou, forget it dat ik daar nog games mee kan spelen tegenwoordig en zeker (!!) niet zaken als een Battlefield 5 of andere "heftige" moderne games.

Tip: niet 2x achter elkaar posten. Edit je laatste reply als nog niemand anders iets beantwoord heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
NLatuny schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:22:
[...]

De snelste mogelijke cpu zit er al zo'n beetje in. 4790K is op papier nog iets sneller maar dat zal in de praktijk nauwelijks merkbaar zijn. Wil je een snellere cpu dan zou je ook het moederbord en geheugen moeten vervangen en voor de volledigheid pak je dan ook de voeding mee want degene die je nu gebruikt is van lage kwaliteit en presteert slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:45
De videokaart die je op het oog hebt zou een prima upgrade zijn, alleen je haalt er niet de volledige waarde uit. Dit kan je op lossen door een goedkopere videokaart te kopen, of door ook je cpu te upgraden. Als je bereid bent je cpu en gpu te upgraden hoeft dat overigens niet allemaal direct en tegelijk, je nieuwe videokaart zou prima functioneren met je huidige cpu en je kan dan even doorsparen voor een nieuwe cpu/mobo/ram combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:41

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@NLatuny Denk eerst eens aan een GTX1660Ti of gebruikte 1070

[ Voor 16% gewijzigd door Hackus op 08-05-2019 20:32 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLatuny
Zo te horen kan ik beter een nieuwe PC kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:32
NLatuny schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:32:
Zo te horen kan ik beter een nieuwe PC kopen...
Dat valt wel mee, het is maar wat je belangrijk vind. Als het ding nog doet wat je wil, is het toch prima?
Als je graag wat meer GPU performance wil, is het prima om de GPU te upgraden.

Wel is het zonde om er een 2070 in te zetten, want dan geef je meer geld uit, dan je er functioneel voor terugkrijgt.

Vandaar het advies: Kijk eens naar een tweedehandsje (1060TI of 1070 zou ik denken).

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
NLatuny schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:15:
Dit zijn de specs van me PC.

[Afbeelding]

Hoop dat dit helpt.
Je hebt nu 8GB werkgeheugen?

Dan zou ik zeggen, 8GB erbij, goede voeding erin en een videokaart zoals de GTX 1660 of GTX 1660 Ti nemen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLatuny
Denk dat ik toch voor een RTX 2070 ga nu. Dan volgende maand ofzo nieuwe moederboard/voeding en dan maandje later CPU vernieuwen.

Dan kan ik als goed is weer voorlopig vooruit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Moederbord, cpu en geheugen moet je tegelijkertijd vernieuwen. Je kunt niet je huidige cpu op een nieuw moederbord gebruiken. Geheugen kan je ook niet hergebruiken.

Nu videokaart en voeding en over een paar maanden de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLatuny
Ah ja, logisch, thanks.
Pagina: 1