Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swart_Arthur
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 29-09-2023
Ik wil drie 120mm fans aan elkaar vast maken. Dat kan niet ingewikkeld zijn, er zitten keurig op elke hoek schroefgaatjes. Het eenvoudigst doe ik dat met wat onderdelen uit de Meccano set, ik maak ze liever vast met een u-balkje met twee schroefgaatjes. Zoals deze. Maar dan van plastic en in de gewenste breedte. Het grootste probleem is de naam van zoiets. Als ik fan connectors zoek, staat mijn scherm vol kabeltjes. Bij fan mounting bracket krijg ik allerlei materiaal voor plafondventilatoren te zien.
Wie weet hoe een u-balkje om twee fans aan elkaar te schroeven in het Engels (of Nederlands) heet?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

"pc fan u bracket"?

Tenminste, als ik op deze simpele term zoek, dan krijg ik meerdere plaatjes te zien die voldoen aan jouw omschrijving / plaatje. Eventueel, maar dan denk ik out of the box; PC fans worden ook vaker (in andere voltages / rpm) toegepast in huis dus allicht dat de lokale Praxis / Gamma een passend beugeltje heeft als je je fan even meebrengt qua passen / meten voor de gaatjes?

/edit: kan je iets met https://www.ebay.com/p/3-...mm-PC-Case-Fan/1644758553 bijvoorbeeld?

[ Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 08-05-2019 18:04 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swart_Arthur
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 29-09-2023
Dank! Uiteindelijk via jouw tip bij Ali wat fraaie exemplaren gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:21

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Tja... bij de bouwmarkt haal je voor weinig een stukje hoekprofiel en met een boor/dremel boor je wat gaatjes. Moeilijk is dat echt niet.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden