Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Is het mogelijk om deze videokaart ( Sapphire Radeon HD 5450 ) te kunnen plaatsen in mijn Desktop PC merk Medion type Multimedia Design PC Core i5 prossesor zonder risico te lopen dat het moederbord van mijn pc zou kunnen stuk gaan ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
..Windows 10 Home .

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het kan waarschijnlijk wel maar de laatste drivers die ik even snel zie, zijn van 2015.

Welke voeding zit er in de PC qua wattage?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:06
Wat is het doel om die videokaart te gebruiken? Het is een erg trage kaart. De onboard gpu zal net zo snel, dan wel sneller zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
Verwijderd schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 17:45:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Eerlijk? Dan stop het voor ons ook als je daar niets invult.

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Tokkes schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 17:48:
[...]

Eerlijk? Dan stop het voor ons ook als je daar niets invult.
Wie is ons? Als je voor andere Tweakers wil praten, het stopt dan niet voor iedereen hoor.
Je kunt ook gewoon voor jezelf de keuze maken om niet te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-08 12:32

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Vaak zijn medion mobo's wel beperkt met wat je erin kan drukken, maar de 5450 zal voor 99,9% geen problemen opleveren.
Het werkt... of het werkt niet, maar je mobo zal er zeker niet stuk doorgaan. ;)

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ,alvast bedankt voor uw advies, maar er is nog wel een zaak waarover ik niet had gesproken
aangaande mijn nu bestaande videokaart in mijn pc en dat is dat deze videokaart een videokaart
is die uitgerust is met een ventilator voor afkoeling en de nieuwe kaart waarover ik nu heb gesproken
en die ik zou willen aansluiten bezit dus geen ventilator voor afkoeling er zijn twee soorten videokaarten en
weliswaar heb je passieve en adaptieve kaarten en dat is juist het probleem die nieuwe kaart die ik nu zou willen aansluiten heeft geen ventilator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Wat voor verschil gaat jou een passief gekoelde videokaart opleveren? Als het verminderen van geluid een doel is moet ik je teleurstellen. Er zitten nog meer ventilatoren in het systeem die geluid produceren. Cpu-fan en fan van de voeding o.a. In Medion systemen zijn die ook duidelijk te horen en zeker in wat oudere, stoffige systemen.
Welk type Medion systeem is het of post welke cpu en moederbord in het systeem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc is een i5 core Medion pc en die is nu ongeveer 10 jaar oud
het kan soms gebeuren dat de fan speed omhoog gaat en dan maakt hij wel meer lawaai
maar ik reduceer deze fan speed naar het beste minimum door middel van meerdere onnodige
programma's af te sluiten en de GPU te veranderen in het programma NVIDEA programma
instellingen zeker tijdens het spelen van Games ….. want mijn kaart frequentie in deze pc is een Ge Force 450 GTS en dat is niet zo een beste kaart en zeker niet om er games mee te spelen daarom wilde ik de andere kaart die ik bezit maar weliswaar zonder ventilator proberen dus het is misschien beter dat ik mijn oudere videokaart blijf gebruiken, ik had in de tijd beter moeten mij informeren toen ik die nieuwe kaart heb aangeschaft want die nieuwe kaart zal ook niet echt veel helpen om mijn pc te verbeteren aangaande games
die Videokaart is niet sterk genoeg het is een HD 5450 DR E 1Gb van Sapphire Radeon

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2019 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Sorry hoor maar als je je beter had ingelezen dan had je geweten dat een minder als Low-end hd5450 niet geschikt is om games op te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Een GTS 450 is veel sneller dan een HD 5450. Een flinke achteruitgang dus. Je kunt beter naar een gebruikte GTX 650 kijken voor een paar tientjes. Maar dan nog is geld steken in een 10 jaar oud systeem zonde.

Zoals ik al zei kan fan geluid ook van de cpufan af komen. Zal mij niets verbazen als de heatsink vol met stof zit.

Ben benieuwd welke i5 erin zit. 10 jaar geleden waren de meeste i5jes dualcores met HT.

[ Voor 16% gewijzigd door Uszka op 08-05-2019 21:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry , maar in mijn pc zit geen enkel stof deeltje , iedere maand kuis ik deze pc volledig van binnen uit met een kleine verfborstel en ook met een droog houten stokje neem ik alle vuile deeltjes weg op alle andere beweegbare ventilator draaiende delen die ik dan opzuig met de stofzuiger zo blijft mijn pc in goede conditie :) …..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Was iedereen maar zo zuinig op zijn systeem.

Neemt niet weg dat je een keer moet accepteren dat het tijd is om het complete systeem te vervangen. 10 jaar is gewoon ontzettend oud voor een gamesysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja , maar deze pc gebruik ik ook wel voor andere zaken dus niet alleen op games te spelen en die andere zaken daar doet hij goed zijn werk zelfs heel goed , maar oke voor echte grote online games te kunnen spelen moet je een echte game pc gebruiken met een geheugen van om en bij de 8 GB zoals bijvoorbeeld een Medion Erazer X67063 i5 ,maar ja daar moet je geld voor hebben die kost om en bij de 1000 euro , ik zal nog wel een beetje verder doen met mijn pc tot ik het geld heb gespaard om mij een echte game pc te kunnen
veroorloven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Voor €600 stel je al een prima gamebak samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:25
Kijk eens in het budget gamesysteem BBG topic. Je bent verre van €1000 kwijt voor een instap gamesysteem. En als je iets meer uitgeeft, kun je met de meeste spellen weer jaren vooruit.

[ Voor 26% gewijzigd door celshof op 08-05-2019 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:23:
Sorry , maar in mijn pc zit geen enkel stof deeltje , iedere maand kuis ik deze pc volledig van binnen uit met een kleine verfborstel en ook met een droog houten stokje neem ik alle vuile deeltjes weg op alle andere beweegbare ventilator draaiende delen die ik dan opzuig met de stofzuiger zo blijft mijn pc in goede conditie :) …..
En hoe zit het met de koelpasta op de CPU? Na een jaar of 3 á 4 heeft die wel een flink deel van z'n eigenschappen verloren zodat de CPU z'n warmte minder goed kwijt kan. De ventilatoren gaan dan vaker op volle snelheid draaien.
Pagina: 1