Wijziging User Review RSAsterix Postbode2018

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSAsterix
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-07 16:58
Het eerste bericht van Postbode2018 nadat hij mijn veiling van een defecte laptop had gewonnen, kwam een dag na de veiling. Hij leek geërgerd omdat ik nog steeds niet had gereageerd.

De deal is verder vlot en gemakkelijk verlopen, daar niets op aan te merken.

Ik heb zoals dat hoort daarom een 5-sterrenreview achtergelaten op zijn profiel.
Daarin lichtte ik toe dat hoewel de koper ietwat ongeduldig overkwam (volgens andere reviews iets dat vaker voorkomt) maar dat het verder perfect is verlopen.

Toen viel me ineens op dat de verkoper de laptop die ik aan hem had verkocht ineens zelf te koop had staan.
Dat de laptop duurder stond aangeboden, kan ik begrijpen: ik had immers de HDD verwijderd en Postbode2018 had er eentje teruggeplaatst.
Hij heeft echter in de advertentie niet vermeld dat de laptop in eerste instantie als defect is gekocht: hij had namelijk problemen met het scherm.

Ik heb de review aangevuld met een passage waarin ik zeg dat ik hoop voor een eventuele koper dat hij dat euvel wel heeft verholpen.

Het resultaat is een vrij boze lap tekst tussen mijn binnengekomen DM's, waarin de koper:
  • mijn review onbehoorlijk noemt
  • me arrogant noemt omdat ik precies zou hebben geweten wanneer de veiling eindigde en met opzet 2 dagen zou hebben gewacht met reageren
  • dreigt de slechtst mogelijke review achter te laten op mijn profiel
Zijn DM heb ik maar als aanvulling op mijn review toegevoegd (had ik misschien beter niet kunnen doen, gevalletje "vuile was", maar hij laat me de aanvulling niet verwijderen).

What do?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Jouw review gaat over jouw deal met hem. Die is gewoon goed afgehandeld. Wat hij daarna doet is niet jouw verantwoording en dat hoef je dus ook niet in je review te vermelden. Indien hij het probleem niet opgelost heeft, loopt hij daar vanzelf wel tegen aan met een boze koper.
Ik adviseer dus om alle overbodige communicatie uit je review te verwijderen en het verder met rust te laten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSAsterix
Thanks voor de snelle reactie.

Helaas kan ik de informatie over de laptop niet meer verwijderen. Dat zal een moderator dan moeten doen.
Overigens zou ik het als potentiële koper toch wel prettig vinden om voor zoiets gewaarschuwd te worden.

Wat betreft mijn aanvulling met zijn DM: begrijp ik goed dat die wel relevant is, aangezien het over mijn ervaring met hem als koper gaat?

Terzijde: het aantal sterren dat ik hem heb gegeven, was voorbarig en is niet meer representatief, en mag eventueel naar beneden bijgesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:08
RSAsterix schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:20:
Thanks voor de snelle reactie.

Helaas kan ik de informatie over de laptop niet meer verwijderen. Dat zal een moderator dan moeten doen.
Overigens zou ik het als potentiële koper toch wel prettig vinden om voor zoiets gewaarschuwd te worden.

Wat betreft mijn aanvulling met zijn DM: begrijp ik goed dat die wel relevant is, aangezien het over mijn ervaring met hem als koper gaat?

Terzijde: het aantal sterren dat ik hem heb gegeven, was voorbarig en is niet meer representatief, en mag eventueel naar beneden bijgesteld worden.
Ik vind de man uiterst correct en helemaal niet ongeduldig. Of de man de laptop wel of niet gerepareerd heeft is helemaal niet aan jou. Wat mij betreft mag er bij jou wel een waarschuwing dat je je blijft bemoeien met verkochte waar. Als tweaker ook wel fijn te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSAsterix
@mobby1971 je hebt zeker een punt. Dat had ik misschien beter niet kunnen doen, maar zoals gezegd verplaatste ik me eerder in een persoon die straks met €50 minder en een kapotte laptop thuis zit.

Dat is misschien in de ogen van een boel tweakers een slap argument, vandaar ook mijn opmerking:
"Helaas kan ik de informatie over de laptop niet meer verwijderen. Dat zal een moderator dan moeten doen."

Verder zou ik graag een moderator willen wijzen op het geval dat bij mijn beoordelingen is verschenen.

Ik zal vanzelfsprekend niet als onpartijdig gezien worden, maar ik vermoed dat Postbode2018 hier wel wat meer regels doorbreekt dan "bemoeien met verkochte waar".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:08
RSAsterix schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:10:
@mobby1971 je hebt zeker een punt. Dat had ik misschien beter niet kunnen doen, maar zoals gezegd verplaatste ik me eerder in een persoon die straks met €50 minder en een kapotte laptop thuis zit.
Je had via pm kunnen vragen of de laptop soms gerepareerd was. Nu ben je zonder wederhoor/bewijs én openbaar een ander zijn waar en reputatie aan het bezoedelen. Dat is echt not done. Dat je dan heftige reacties krijgt is ergens ook wel logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSAsterix
Dat snap ik, en ik zei ook al dat ik het snapte. En ik zei ook dat ik er nu niets meer aan kan doen.

Voor je gemoedsrust, en voor de aanwezige moderatoren:
Ik heb, na nog wat boze berichten inclusief gescheld van de koper, hem de volgende reactie gestuurd.
Hoi *******,

Omdat er blijkbaar geen blacklist bestaat op Tweakers, en het me toch allemaal niet lekker zit, bij dezen toch een reactie.

Over de laptop en mijn review:
Het maakt me absoluut niet uit dat je 'm voor meer geld verkoopt. Dat zeg ik ook niet in mijn review.
Ik vind het zelfs terecht: je hebt er immers een HDD in gestopt en er Windows op gezet. Dat is wel €40 waard.

Waar het me om gaat, is dat ik in mijn advertentie duidelijk aangaf dat er iets mis is met het scherm.
Het scherm was niet continu kapot, maar wilde af en toe nog wel eens rollen of flikkeren.
Daarom vraag ik me in de review af of je dat wel had opgelost.
Ik besef me dat ik dat beter in een persoonlijk bericht had kunnen vragen.
Helaas kan ik dat deel van de review niet meer aanpassen.
Ik heb al contact opgenomen met een moderator om de passage te laten verwijderen.

Als je het probleem met het scherm hebt gezien en opgelost: helemaal prima.
De review wordt toch aangepast, dus dan is er verder geen probleem.

Als je het probleem met het scherm hebt gemist, dan zou ik het netjes vinden als je er in je advertentie bij zette dat de vorige eigenaar problemen had met het scherm, maar het zelf niet hebt gezien.
Het is natuurlijk je recht dat niet te doen, en ook dan wordt het betreffende stuk uit de review verwijderd door een moderator.
Ik zou het alleen niet erg netjes vinden, maar verder heb ik daar niets mee te maken.

Over de verdere communicatie:
Ik heb (niet lullig bedoeld) erg veel moeite met het lezen van je berichten.
Als ik in die berichten dan ook nog eens word uitgemaakt voor verschillende grove dingen, dan stop ik meteen met lezen.

Ik hoop dat je je beseft dat je je met dit soort gedag ontzettend onvolwassen opstelt, zelfs als ik degene ben die wat fouten maakt.
Samenvattend: kan een moderator de passage na de "EDIT" uit mijn review verwijderen?

Het maakt me niet per sé uit of zijn review op mijn profiel blijft staan of niet.
De 1-sterrenbeoordelingen zijn volledig uit de lucht gegrepen (het product voldeed uitstekend, de communicatie was prima en de verzending was binnen een dag) maar de hele tekst eronder is een juweeltje dat best bewaard mag blijven.

[ Voor 87% gewijzigd door RSAsterix op 09-05-2019 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

@RSAsterix ik heb de review aangepast zoals verzocht.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Let op:
Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban. Uitzondering hierop geldt voor juristen en advocaten indien zij een interpretatie van wetgeving willen loslaten op stellingen van gebruiker.