Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atillicious
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:44
Mijn vraag
Hai, onlangs heb ik mijn Huawei P30 Pro verkocht en doe het nu met een smartphone waar de camera slechter van is (Mate 10 Pro).
Ik wil dus eigenlijk een fototoestel die mooie foto's maakt van de kinderen die ik later kan laten afdrukken. Dit gebeurt soms thuis, soms buiten op de speelplaats, af en toe tijdens een dagje uit (pretpark, dierentuin etc.)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Huawei Mate 10Pro

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Op Marktplaats heb ik een pricewatch: Sony A6000 + 16-50mm f/3.5-5.6 Zwart met 16-50 mm lens voor 325 euro gevonden met drie maanden garantie.
Daarnaast heeft degene ook een pricewatch: Panasonic Lumix DMC-LX100 Zwart die ook 325 euro kost.
Dit zijn beide tweedehands toestellen met 3 maanden garantie van zijn kant.

Ik ben niet van plan om andere lenzen aan te schaffen, de A6000 is wat groter en lomper dan de LX100, maar tenzij de kwaliteit duidelijk beter is vind ik de grootte niet erg.

product: Canon EOS M100 is er ook nog voor ongeveer 350 euro, alleen is die wel nieuw en afhankelijk van waar je hem koopt met 5 jaar garantie.
Of zie ik een ander camera over het hoofd die goed genoeg is voor mijn doeleinden?

Ik heb altijd wel een tas of jas met grote zakken, dus dat de Sony iets groter is maakt niet veel uit.

Edit:
De Panasonic voor 300 nu.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Als je niet van plan bent om objectieven aan te schaffen dan is de compact camera van Panasonic denk ik de beste keuze. Die neem je sneller mee en heeft een allround objectief ingebouwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Ik zou van die lijst ook de panasonic kiezen dan, of evt. de pricewatch: Panasonic Lumix TZ100 Zwart iets kleinere sensor maar heel veel meer tele in een handzaam formaat.

Wat beviel er niet aan je Huawei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atillicious
PageFault schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:53:
Ik zou van die lijst ook de panasonic kiezen dan, of evt. de pricewatch: Panasonic Lumix TZ100 Zwart iets kleinere sensor maar heel veel meer tele in een handzaam formaat.

Wat beviel er niet aan je Huawei?
De TZ100 is ietsje buiten budget, de TZ80 kan dan nog wel maar kleinere sensor met foto's die soms binnenshuis worden gemaakt is niet ideaal denk ik. Of heb ik het helemaal mis en kan je daarmee ook foto's afdrukken zonder dat er ruis is?
Echt, zóveel keus in camera's.

De P30 Pro heb ik verkocht met lekkere winst en ik kon maar niet wennen aan de afgebogen randen van het scherm. Tevens wil ik altijd tempered glass op telefoons, maar met de edge randen is het onmogelijk om er een geschikte voor te vinden.
De camera was op zich goed, kon goeie foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Ik heb een 1" sensor in de Canon Powershot G7X en mijn DSLR ligt voornamelijk stof te happen sinds die tijd. Ook in duitstere ruimtes maak ik ruisarme fotos.

Ik weet niet wat de TZ100 doet in de 2e hands markt.

Thanks voor de info over de P30 Pro. Zijn er gebogen tempered glass acc. verkrijgbaar op Ali of zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• atillicious
PageFault schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:47:
Ik heb een 1" sensor in de Canon Powershot G7X en mijn DSLR ligt voornamelijk stof te happen sinds die tijd. Ook in duitstere ruimtes maak ik ruisarme fotos.

Ik weet niet wat de TZ100 doet in de 2e hands markt.

Thanks voor de info over de P30 Pro. Zijn er gebogen tempered glass acc. verkrijgbaar op Ali of zo?
Die zijn er wel, alleen tot nu toe is er niemand in het P30 Pro topic die er tevreden over is. Had een Panzerglass bij de MM erop laten zetten door henzelf, na een week of twee kwam ie al volledig los.
Er is een ander soort glas, die moet je met een soort lijm plakken en dan uv licht erop laten schijnen. Die zijn wel iets duurder maar ben ik niet tegengekomen voor de P30 Pro, wel de S9 en S10 lijn van Samsung.

Ik zie nu pas dat de TZ100 een 1 inch sensor heeft, tevens heb ik niet echt haast dus wacht eventjes de tweedehands markt af.
Dank voor de TZ100 tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Dank voor de ervaringen over het glas. Ik zat het toestel te overwegen, maar ik wacht gewoon even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

atillicious schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:21:
[...]

Die zijn er wel, alleen tot nu toe is er niemand in het P30 Pro topic die er tevreden over is. Had een Panzerglass bij de MM erop laten zetten door henzelf, na een week of twee kwam ie al volledig los.
Er is een ander soort glas, die moet je met een soort lijm plakken en dan uv licht erop laten schijnen. Die zijn wel iets duurder maar ben ik niet tegengekomen voor de P30 Pro, wel de S9 en S10 lijn van Samsung.

Ik zie nu pas dat de TZ100 een 1 inch sensor heeft, tevens heb ik niet echt haast dus wacht eventjes de tweedehands markt af.
Dank voor de TZ100 tip!
De Panasonic die je in het begin noemt heeft een FT sensor, die is een stukje groter dan een 1 inch sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07-06 10:50

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Als je opzoek bent naar iets compacts kan je ook kijken naar een 2e hands x-t10 kit, die gaan vaak voor 350 weg.
Het glas van fujifilm is wel echt tof en de standaard kit lens is prima

Deze is net wat fijner dan een A6000, helaas is alleen het glas wel een stukje duurder(mocht je meer glas werk willen)

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:46
Kijk ook naar de Sony A5100. Heeft goede autofocus voor tracking van kinderen.
Zou zelf niet gaan voor een camera met vaste lens. Te veel kans op stof op de sensor dat je niet makkelijk kunt verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je dan toch wat aan het rondkijken gaat kijk dan ook eens naar een Olympus E-M10 of E-PL6 (of hoger) met kitlens. Panasonic heeft ook veel leuke systeemcamera's gemaakt die nu ongetwijfeld voor weinig tweedehands te verkrijgen zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• atillicious
Een update van mijn kant, ik heb een pricewatch: Panasonic Lumix DMC-LX15 Zwart op de kop getikt voor 275 met nog een jaar garantie. Maar wat een uitgebreid ding zeg hey, bevalt tot nu toe goed maar moet écht nog veel leren voor ik mooie plaatjes kan schieten.
Dank voor de hulp iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:16
Dat is een goede deal voor een mooie camera!

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Pagina: 1