Ik heb een kapotte Panasonic TX-48AS640E.
https://www.coolblue.nl/p...anasonic-tx-48as640e.html
pricewatch: Panasonic TX-48AS640E Zilver
Probleem: Heeft het altijd goed gedaan, maar op de een op de andere dag heb ik geen beeld meer.
De televisie gaat wel aan, lampjes branden, geluid werkt en als ik op 'Apps' druk op mijn afstandsbediening hoor ik dat de televisie door het menu heen scrollt. De achtergrond (led-verlichting) werkt.
Wat heb ik al gedaan:
- televisie open gemaakt en powerboard en het moederboard doorgemeten (waar dat mogelijk is). Het ziet er naar uit dat dit gewoon werkt.
- LED-strips gecontroleerd. Alle 6 strips werken.
- Het t-con board kon ik niet meten. Na verhalen op internet dat dit weleens het probleem zou kunnen zijn heb ik een tweedehands identiek t-conboard gekocht van een tvreparateur. De reparateur zegt dat het board getest is, maar ik weet niet hoe ik dit board kan testen of het inderdaad 100% werkt.
Het probleem is nog niet verholpen en ik heb nog steeds geen beeld.
Mijn vraag aan jullie is:
- enig idee wat ik nog zou kunnen proberen?
- hoe kan ik dit tconboard testen of het werkt of niet?
- zou het kunnen dat de zwarte beeldplaat kapot is en zo ja hoe kan ik dat testen?
foto van t-conboard. Hoe kan ik deze doormeten?

bij voorbaat dank
https://www.coolblue.nl/p...anasonic-tx-48as640e.html
pricewatch: Panasonic TX-48AS640E Zilver
Probleem: Heeft het altijd goed gedaan, maar op de een op de andere dag heb ik geen beeld meer.
De televisie gaat wel aan, lampjes branden, geluid werkt en als ik op 'Apps' druk op mijn afstandsbediening hoor ik dat de televisie door het menu heen scrollt. De achtergrond (led-verlichting) werkt.
Wat heb ik al gedaan:
- televisie open gemaakt en powerboard en het moederboard doorgemeten (waar dat mogelijk is). Het ziet er naar uit dat dit gewoon werkt.
- LED-strips gecontroleerd. Alle 6 strips werken.
- Het t-con board kon ik niet meten. Na verhalen op internet dat dit weleens het probleem zou kunnen zijn heb ik een tweedehands identiek t-conboard gekocht van een tvreparateur. De reparateur zegt dat het board getest is, maar ik weet niet hoe ik dit board kan testen of het inderdaad 100% werkt.
Het probleem is nog niet verholpen en ik heb nog steeds geen beeld.
Mijn vraag aan jullie is:
- enig idee wat ik nog zou kunnen proberen?
- hoe kan ik dit tconboard testen of het werkt of niet?
- zou het kunnen dat de zwarte beeldplaat kapot is en zo ja hoe kan ik dat testen?
foto van t-conboard. Hoe kan ik deze doormeten?

bij voorbaat dank