Hulp nodig bij identificatie connectors

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weaponshell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-11-2021
Dag beste mensen,

Ik ben samen met een vriend van me een tafel aan het maken voor Dungeons and Dragons, en heb hier in het midden een scherm verwerkt. Dit was een oud scherm van een laptop en is helaas inmiddels kapot na een jaar service.

Ik heb een nieuw scherm dat ik wil installeren, maar de kabels/connectors vanaf het scherm naar het kleine bestuursbordje is te kort en ik zou graag een langere kopen, maar ik kan er niet achter komen wat voor kabels het zijn. Kunnen jullie me hierbij helpen?

Hieronder de kabel waarom het gaat:
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/SiQxkBp

De linkeraansluiting:
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/GqSwTtv
Het kleine nummer is "CN801"

De rechteraansluiting:
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/tZdlizl
Hier zeggen de kleine nummers "R141 R142 CN103"

(Alle plaatjes zijn te vinden hier: https://imgur.com/gallery/8QZ1j3T )

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Beste antwoord (via Weaponshell op 08-05-2019 17:34)

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Felyrion

goodgoan!

ziet eruit als een vrij standaard JST achtige 8-pin PCB connector.
Het is dan nog van belang welke afstand er tussen de pinnen zit, dat zou je nog even kunnen nameten met een schuifmaat oid.

Zoek bijvoorbeeld eens op JST 2.0mm 8-pin connector.
Dan zie je de 2mm variant. Zijn "overal" beschikbaar, van Amazon tot AliExpress tot de lokale electroboer.

Maar je kunt natuurlijk gewoon de kabels verlengen zonder de connectors te wisselen. Nieuwe zijn vaak ook alleen in korte lengtes beschikbaar of open ended.

[ Voor 18% gewijzigd door Felyrion op 08-05-2019 15:26 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-09 16:01
Ik zie er eigenlijk niet veel bijzonders aan. Als het gaat om de meerkleurige draadjes tenminste en niet om de 2 kabels die met een kabelklem in het hout zijn vastgenageld. Ziet er uit als gewoon koperdraad dat door een zelfde standaard exemplaar vervangen kan worden, massief of gevlochten en met dezelfde kerndiameter.
De naam van de connector weet ik niet.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Felyrion
  • Nu online

Felyrion

goodgoan!

ziet eruit als een vrij standaard JST achtige 8-pin PCB connector.
Het is dan nog van belang welke afstand er tussen de pinnen zit, dat zou je nog even kunnen nameten met een schuifmaat oid.

Dan zie je de 2mm variant. Zijn "overal" beschikbaar, van Amazon tot AliExpress tot de lokale electroboer.

Maar je kunt natuurlijk gewoon de kabels verlengen zonder de connectors te wisselen. Nieuwe zijn vaak ook alleen in korte lengtes beschikbaar of open ended.

[ Voor 18% gewijzigd door Felyrion op 08-05-2019 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weaponshell
Felyrion schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:23:
Bedankt! Blijkbaar is dit heel vanzelfsprekend maar voor iemand die redelijk nieuw is tot werken met hardware is het fijn dat het enigsinds bekend is :) Ik heb enkele gevonden, maar maakt het uit dat de kleuren van de losse kabeltjes anders zijn? Ik neem aan van niet?
Ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt. Hoe kan ik de kabel verlengen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felyrion
  • Nu online

Felyrion

goodgoan!

Weaponshell schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:46:
[...]

Bedankt! Blijkbaar is dit heel vanzelfsprekend maar voor iemand die redelijk nieuw is tot werken met hardware is het fijn dat het enigsinds bekend is :) Ik heb enkele gevonden, maar maakt het uit dat de kleuren van de losse kabeltjes anders zijn? Ik neem aan van niet?

[...]

Ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt. Hoe kan ik de kabel verlengen?
Nee, de kleur is alleen om onderscheid te kunnen maken tussen de aders, heeft verder geen invloed op de werking.

Wat ik bedoel met de kabel verlengen is dat je de losse aders door kunt knippen, klein beetje aanstrippen aan beide kanten en er een extra stuk draad bij tussen solderen. krimpkousjes erover en klaar.

Dat vergt misschien wel wat handigheid en wat gereedschap, maar ik denk dat dat wel de manier is waarop ik het zou doen.

Hier een aardige intro voor het aan elkaar solderen van draden, ter illustratie:
YouTube: How To Solder - Intro/Joining Stranded Wires - Part 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weaponshell
Felyrion schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 17:21:
[...]
Wat ik bedoel met de kabel verlengen is dat je de losse aders door kunt knippen, klein beetje aanstrippen aan beide kanten en er een extra stuk draad bij tussen solderen. krimpkousjes erover en klaar.

Dat vergt misschien wel wat handigheid en wat gereedschap, maar ik denk dat dat wel de manier is waarop ik het zou doen.
[...]
Top! Dank voor de hulp, ik zal eens kijken of ik online iets kan vinden en anders zelf proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen vrij
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-05-2022

jeroen vrij

Just a arduino noob

je kan ook de connecters eraf halen en de aders 1 op 1 op de print solderen
Pagina: 1