Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:19
Ik kreeg van mijn directeur de vraag een voorstel te doen voor een beamer.

Situatie: voor zijn buitenhuis (buitenland) wil hij beamer hebben om 's avonds films te kunnen kijken.
Vanaf een uurtje of 10 is het wel vrij donker buiten maar tussen donker en donker zit natuurlijk een verschil.

Zijn vraag is letterlijk: prijs is geen issue, wat zou je aanraden?
Nu ben ik meer thuis in de TVs dan de beamers dus vandaar de vraag voor jullie hulp.

Laten we zeggen het budget op maximum EUR 5.000 maar kan hoger als dat echt de moeite is.
Wel denk ik zelf aan een echte 4K beamer, maar dat is wel lastig om te vinden.

Opties tot op heden:
pricewatch: Optoma UHZ65 : geen echte 4K maar pixelshifting?
pricewatch: Epson EH-TW9300 Idem, geen echte 4K.

Opties met wel echte 4K? (ps is dat verschil merkbaar?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Arjant2 Aankoopadviezen doen we in CEA; heb je topic die kant op geschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welke afstand gaat het over? Moet dat ding permanent buiten staan? Waarop wordt geprojecteerd?

Ik denk sneller aan een short throw beamer; lekker makkelijk meenemen en opbergen. En door de "korte" afstand naar projectie-oppervlak, heb je minder past van eventueel vocht in de lucht etc qua beeldvervorming.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-10 14:59
waarom 4k? ik heb zelf jarenlang gekeken naar een 720P beamer. geweldig! Een HD beamer is volstrekt voldoende. Heeft de beste man uberhaupt 4k content?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:19
@MAX3400 In principe staat alles nog open, huis wordt momenteel nog gebouwd, buiten kan aangelegd worden zoals gewenst. Hij wil het beste van het beste.
Niet permanent buiten, moet wel verplaatsbaar zijn zodat het eventueel ook binnen kan. Ruimte is er zowel buiten als binnen voldoende. Maar hij hoeft niet mee op en neer vanuit huis naar buitenhuis, beamer blijft gewoon op locatie, dus hoeft niet makkelijk vervoerbaar te zijn.

Waarop hij gaat projecteren, goede vraag. Ik denk een witte muur van het huis. Dat zou wellicht betekenen dat beeldkwaliteit niet geweldig hoeft te zijn als er toch 'slechts' op de muur wordt geprojecteerd wat verre van ideaal zou zijn. Ga ik navragen.

@107mb Zal van alles gestreamd worden, inclusief Netflix 4K. En hij wil komende jaren gewoon klaar zijn, dus vandaar dat ik zeg dan is 720P niet wat je wil.

@S1NN3D Zo dan, iets waar ik zelf altijd op let bij anderen en zet hem gewoon zelf in verkeerde forum 8)7 Zo zie je maar, even snel gaat altijd mis.

Ohja en meneer loopt nog even langs en roept: verzin ook ff wat voor het geluid! 8)7

[ Voor 42% gewijzigd door Arjant2 op 08-05-2019 14:55 ]