[Outlook] Kan geen mails meer verzenden, e-mail zit vol

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeaninesc
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 25-03-2023
Mijn vraag
...Ik kan geen emails meer verzenden en ontvangen omdat mijn email vol zit, zit aan 99,9 %.
Moet ik dan overschakelen naar een betalende versie ?
Maar welke is dan aan te raden ?
Ik wil liefst geen mails verliezen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
..Outlook (de vroegere Hotmail)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
..Ik heb al geprobeerd om mijn verzonden items leeg te maken maar dat levert weinig op soms 0,1 % en ze komen dan allemaal bij de verwijderde items.

Ik heb al geprobeerd om zeer belangrijke mails op te slaan dat lukt maar ik kan ze dan nadien niet openen...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-09 00:28
Begin eerst met je mailbox schoonmaken. Je kan alles uit je verwijderde items en evt de oude dingen uit je verzonden items permanent verwijderen. Ook kan je kiezen oude mails te verwijderen.
Als je outlook via een exchange server gaat dan is er goede kans dat je maar 2-5 gb ruimte hebt.
Wat je dan kan doen is een apart archiefbestand aanmaken in outlook, en daar al je overige mails in stoppen die je niet kwijt wilt raken.
Uiteindelijk moeten al je mails uit je hoofdmailbox. Of dat nou verwijderen of naar archief verplaatsen inhoudt maakt niet uit.
Daarna is je mailbox weer leeg genoeg.

als je naar je "verwijderde items" gaat, en daar alles nogmaals verwijderd, is het pas echt verwijderd.

[ Voor 8% gewijzigd door 7Sins op 08-05-2019 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:55

Tazzios

..

mailbox op grote sorteren en grote mails weggooien, dit voor elke map. En je prullenbak dan natuurlijk ook legen.

mocht dat niet voldoende zijn dien je inderdaad je mail te vergroten of een offline archief te maken met een mail applicatie (outlook/thunderbird) zoals @7Sins vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 16:24
Mails deleten is stap 1. Je hebt 5 GB opslag nu, dat is al echt heel veel.
Volgende stap is archiveren.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@jeaninesc als je inderdaad outlook.com gebruikt is het echt heel knap dat je 5GB hebt vol gekregen, maar goed.

Je bent zelf al aan de slag gegaan met mails verwijderden en zoals je gemerkt hebt komen ze dan in 'verwijderde items', wanneer ze daarin staan nemen ze nog steeds opslag in gebruik. Je zal ze dus ook moeten verwijderen daaruit en daarna zijn ze echt weg.

Maar zoals andere ook al aangeven kan je je eerst richten op mails waar een bijlage bij zit, kans is aanwezig dat je die erg veel hebt. Mails zonder bijlage zijn namelijk maar een paar KB en dat maakt dus niks uit.

@jeaninesc verder heb ik nog wel even je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

In navolging van alle geopperde stappen; 5GB uitprinten (aan tekst, documenten, foto's, etc) levert al snel een pak papier op van een halve meter hoog. Het lijkt me niet ondenkbaar dat je dat "allemaal" nodig hebt.

Je kan met een mailprogramma, zoals Outlook of Thunderbird verbinden met Hotmail, al je mail in een "archief" op je eigen PC slepen en daarna heb je weer heleboel ruimte op Hotmail.

Tip: als je dat doet, maak dan wel backups van het archiefbestand; die mails staan dus NIET meer bij Hotmail opgeslagen!

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:07

timovd

Voorsprong door techniek

Outlook is volgens mij 15GB.
Als je dat vol weet te krijgen met "belangrijke" mails, waarom stap je dan niet over naar een betaalde versie (Office 365 zou een gemakkelijke stap zijn) als je zoveel "belangrijke" mails hebt.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
15GB idd, en die kun je betaald naar 50GB upgraden
https://support.office.co...e5-4619-ac0b-2d313bba5e9e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeaninesc
Bedankt voor alle snelle reacties !
Kan ik die mails die ik verplicht ben om te bewaren, kan ik die op een dvd branden of ergens opslaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeaninesc
Max welk archief op je pc bedoel jij dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

jeaninesc schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:32:
Max welk archief op je pc bedoel jij dan ?
Voor Outlook is dat bijvoorbeeld een PST bestand. Voor Thunderbird is dat een bepaald bestand wat in hun eigen formaat wordt opgeslagen.

Je zou even kunnen Googlen naar "mail to pst outlook" en je krijgt dan honderden artikelen, filmpjes en screenshots met instructies.

[ Voor 18% gewijzigd door MAX3400 op 08-05-2019 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeaninesc
Ik heb gemerkt dat enkel de bijlagen in dat PST-bestand worden opgeslagen maar niet de email zelf ?
Of ben ik mis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
jeaninesc schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:26:
Kan ik die mails die ik verplicht ben om te bewaren, kan ik die op een dvd branden of ergens opslaan ?
Dat kan zeker, maar heb je niet gewoon al gekeken of je niet een aantal gigantische bijlages hebt die gewoon weg kunnen? Voor hetzelfde geldt is je probleem dan al opgelost.

Overigens past je topic beter thuis in CSA, dus schopje van NT naar CSA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Ik heb wel eens bij mail migraties de boel via MailStore uitgelezen en daarna weer geïmporteerd in de andere omgeving. Als je alleen het uitleesdeel uitvoert, heb je een lokaal archief waarin je ook kan zoeken etc. Misschien is dit een idee voor TS.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:23

Agent47

I always close my contracts.

Je kunt die .pst bestanden opslaan op een stick, cloud, externe hdd en uiteindelijk weer inladen in Outlook. Maak je een map aan " Archief tot mei 2019" flikker je alles daar weer georganiseerd in submapjes en sla je dat .pst bestand op.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Het ALLEReerste wat ik je aanraadt, is om je verwijderde items weg te gooien. Die tellen namelijk wel mee bij de hoeveelheid schijfruimte die je in gebruik hebt. En laten we wel wezen, je hebt de boel weggegooid, dan is er geen reden om tot in lengte der dagen de vuilniszakken te laten staan. (Andersom: kom niet met een argument dat het dan weg is... je hebt het in de vuilnisbak gegooid, en daar bewaar je ook geen zakken chips).

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeaninesc
Ik heb die video's bekeken i v m PST. Op mijn school gebruikte ik een Outlook waar je die functie "file" bovenaan de balk vond.
Maar bij de Outlook, de vroegere Hotmail, bestaat die functie niet.
Hoe moet je dat dan aan boord leggen ?
En sorry als mijn topic in de verkeerde categorie staat het is nog maar de tweede maal dat ik via tweakers beroep doe op jullie en de respons is zo overweldigend dat ik jullie enorm dankbaar ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@jeaninesc heb je wel Outlook geinstalleerd op je PC? Het programma dus. Niet de website waar je je mail leest.

Of Thunderbird want gratis...

[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 08-05-2019 17:30 ]

Pagina: 1