Webshop reageert niet op klacht na ondeugdelijke levering

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:42
Hallo,

Een aantal weken geleden heb ik een 'Ultimate Car Charger' gekocht bij een webshop (waarvan ik de naam vast niet zou mogen noemen). Nadat het apparaat was geleverd en ik de doos had uitgepakt, viel me op dat het totaal niet leek op het product waarmee ze adverteren. Hierover heb ik diezelfde dag nog een klacht ingediend via hun contact@XXXX.net emailadres. Dit was 2 weken geleden. Ik heb in diezelfde week ook het contactformulier omtrent deze klacht op hun website ingevuld.

Hoelang moet ik wachten tot ik dit kan 'escaleren'? En hoe zou ik dit escaleren überhaupt moeten aanpakken?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 10:27
Je had hem gewoon meteen moeten retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:13
B00st3r schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:37:
Hallo,

Een aantal weken geleden heb ik een 'Ultimate Car Charger' gekocht bij een webshop (waarvan ik de naam vast niet zou mogen noemen). Nadat het apparaat was geleverd en ik de doos had uitgepakt, viel me op dat het totaal niet leek op het product waarmee ze adverteren. Hierover heb ik diezelfde dag nog een klacht ingediend via hun contact@XXXX.net emailadres. Dit was 2 weken geleden. Ik heb in diezelfde week ook het contactformulier omtrent deze klacht op hun website ingevuld.

Hoelang moet ik wachten tot ik dit kan 'escaleren'? En hoe zou ik dit escaleren überhaupt moeten aanpakken?

Alvast bedankt!
Waarom heb je niet gebruik gemaakt van je herroepingsrecht? In beginsel heb je daarmee het recht de koopovereenkomst binnen 14 dagen te ontbinden. Wat wilde je precies bereiken met de klacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
234FaTaLiTy schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:37:
Je had hem gewoon meteen moeten retourneren.
Overduidelijk heb ik dat dus niet gedaan, en ik heb het doosje ook al niet meer. Vervalt daarmee meteen mijn recht om een deugdelijk product te eisen?
Waarom heb je niet gebruik gemaakt van je herroepingsrecht? In beginsel heb je daarmee het recht de koopovereenkomst binnen 14 dagen te ontbinden. Wat wilde je precies bereiken met de klacht?
Ik heb geen ervaring met slechte leveringen van webshops, en ik verwacht dat de klantenservice van een webshop mij gewoon helpt als ik een probleem met een aangekocht product heb.

Wat ik wilde bereiken lijkt me duidelijk, ik wil mijn geld terug of het product dat ik daadwerkelijk besteld heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:13
B00st3r schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:53:
[...]

Overduidelijk heb ik dat dus niet gedaan, en ik heb het doosje ook al niet meer. Vervalt daarmee meteen mijn recht om een deugdelijk product te eisen?

[...]

Ik heb geen ervaring met slechte leveringen van webshops, en ik verwacht dat de klantenservice van een webshop mij gewoon helpt als ik een probleem met een aangekocht product heb.

Wat ik wilde bereiken lijkt me duidelijk, ik wil mijn geld terug of het product dat ik daadwerkelijk besteld heb.
Je hebt nog steeds recht op een deugdelijk product. Het maakt het alleen een stuk lastiger om af te dwingen.

Is de winkel aangesloten bij een keurmerk? Zo ja dan via daar een klacht indienen, dan zijn ze verplicht het op te lossen of anders kunnen ze het keurmerk kwijt raken.

Zo niet, stuur een laatste waarschuwing en ga anders over tot juridische stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-09 09:28
Is het die 'webwinkel' die op haar site een TrustScore 9.2 heeft staan met 24.602 reviews? En in werkelijkheid op de site van Trustpilot maar 2 reviews heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
xinix03 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:03:
Is het die 'webwinkel' die op haar site een TrustScore 9.2 heeft staan met 24.602 reviews? En in werkelijkheid op de site van Trustpilot maar 2 reviews heeft?
Ja, dat is hem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Geen adres, geen KVK, geen algemene voorwaarden (nouja, ergens halverwege gestopt met typen).

Verder hosten ze alles via Shopify, faken ze reviews en dropshippen ze alles vanaf Aliexpress.

Ik ben bang dat je genaaid bent, je zou proberen Shopify te bereiken om te melden dat ze de boel proberen te flessen via hun platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

VeeGee schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:42:
[...]

En daar wordt denk je wel op gereageerd ?
Een 'schimmige' shop houdt zich vaak ver van alle regels. geld binnen, versturen en daarmee klaar.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Wat je hebt gekocht is trouwens een euro of 9 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
Ze verpakken het mooi bij die webshop, maar ik had het inderdaad veel goedkoper kunnen krijgen. Bedankt voor alle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

B00st3r schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:24:
Ze verpakken het mooi bij die webshop, maar ik had het inderdaad veel goedkoper kunnen krijgen. Bedankt voor alle reacties.
Hier lees je wat info en mogelijkheden. of men daar op reageert is een 2e. of je je er druk om wilt maken ook.
(lijkt om kleine uitgave te gaan) https://www.consuwijzer.n...opovereenkomst-beeindigen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

FiXeR.nl schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:11:
[...]

Geen adres, geen KVK, geen algemene voorwaarden (nouja, ergens halverwege gestopt met typen).

Verder hosten ze alles via Shopify, faken ze reviews en dropshippen ze alles vanaf Aliexpress.

Ik ben bang dat je genaaid bent, je zou proberen Shopify te bereiken om te melden dat ze de boel proberen te flessen via hun platform.
Wellicht dan toch handig te benoemen wat de winkel is? Scheelt misschien toch ellende voor andere mensen als ze op de naan Google'n.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:58

Theo

moederbord

Kuusj schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:27:
[...]

Wellicht dan toch handig te benoemen wat de winkel is? Scheelt misschien toch ellende voor andere mensen als ze op de naan Google'n.
Geen idee welke webshop het is, maar wellicht kun je iets vinden als je zoekt met de string [ "24.602 reviews" trustpilot]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Theo schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:29:
[...]

Geen idee welke webshop het is, maar wellicht kun je iets vinden als je zoekt met de string [ "24.602 reviews" trustpilot]
Aha, NLDeals.net
Als die naam niet genoemd mag worden, kan een mod die uiteraard even weghalen, maar ik denk dat dit in het algemeen belang is.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 15:41

CasGas

.

Met iDeal betaalt of met PayPal? In het laatste geval kan je het eventueel nog via hun spelen..?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 22:45
NLDeals.net, tja dat ziet er niet goed uit. Shops die rommelen met hun reviews, dead giveaway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:50

Pazo

Mroaw?

Iemand ging je zelfs al voor mbt die car charger:
https://nl.trustpilot.com/review/nldeals.net
Ook ik vind deze site geen 1 ster waard. Ik kocht een ultimate car charger, de foto's zagen er mooier uit als gedacht. Kreeg een Aliexpress pakketje binnen en ik wist gelijk hoe het allemaal zat. Het leek er niet eens op. Voor €25,- + verzendkosten er nog bij had ik wel 4 van die car changer's kunnen kopen... netjes een email gestuurd dat ik het verkeerde product heb ontvangen, heb tot heden geen email terug ontvangen... Ik raad deze site af je kan net zo goed op aliexpress bestellen.
Of ben jij dat @B00st3r ;)

Voorspeld niet veel goeds.

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Deze en deze lijken toch wel op elkaar? Heb je misschien een foto waaruit duidelijk wordt wat er mis is?

Mocht het gekochte inderdaad niet aan de overeenkomst beantwoorden, is een algemene klacht niet genoeg. Je moet aangeven wat je wilt: herstel, of vervanging. Gebeurt dat niet binnen redelijke tijd, kun je de koop ontbinden en je geld terugvragen. Om je geld terug te krijgen, moet je een termijn stellen. Na verloop van die termijn kun je rechtsmaatregelen nemen. En dat wordt een lastig verhaal:

Afgeschermde WHOIS, geen Kvk-inschrijving, geen naam, geen adresgegevens, geen reactie op je klacht, dan wordt het wel lastig. Uit de headers van de bevestigingse-mail blijkt dat ze door Amazon worden gehost (check dit even met jouw bevestigingsmail!). Dat is een concreet aanknopingspunt. Je kunt Amazon aanspreken (op basis van Lycos/Pessers), of desnoods dagvaarden (ze zitten in Nederland) om de eigenaar van de website te vinden.

Heb je via iDeal betaald?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Opvragen van de gegevens bij Amazon lijkt mij niet nodig. Via iDEAL is het ook mogelijk om te achterhalen waar de betaling heen gaat omdat deze informatie - samen met andere informatie - verplicht weergegeven moet worden. Deze informatie is te vinden bij de betaalgegevens en ook zonder inloggen bij een bank als je bij de iDEAL-betaling voor o.a. de ASN Bank kiest.

Uit deze gegevens blijkt dat de ontvanger voor de betaling 'Reda El ghomari | REGMEDIA' is. Google leert ons dat dit bedrijf in Frankrijk geregistreerd staat en de Franse variant van de KvK, Infogreffe, leert ons dat Regmedia sinds 08-04-2019 uitgeschreven is uit het register. Om die reden zal het bedrijf vast ook niet meer te vinden zijn bij het Europees Justitieportaal.

De juridische weg bewandelen gaat dus een vrij onmogelijke zaak worden. Wat je zou kunnen doen, is nagaan wanneer de betaling precies is gedaan. Mocht dit op of na 08-04-2019 zijn geweest, had de betaling per iDEAL namelijk nooit mogen gebeuren. KvK-inschrijving is namelijk ook een van de verplichtingen van de Merchant voordat de Collecting Payment Service Providers betalingen voor de Merchant mag ontvangen (iDEAL aanbieden en integreren | Wat zijn de wettelijke vereisten voor een Merchant om iDEAL te kunnen voeren?).

Op dit moment zijn iDEAL-betalingen ook nog mogelijk. De CPSP moet die betalingen blokkeren en niet uitbetalen. Je hebt dus de beste kans het geld daar vandaan te halen. Volgens mij is de CPSP hier Stripe Payments.
Pagina: 1