1000 euro aan items gestolen (in steam) door mijzelf.

Pagina: 1
Acties:
  • 6.731 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-09 14:00
Geachte tweakers,

Ik ben afgelopen dag gescammed door twee mensen in steam, ik had twee dragonclaw items van dota 2 op market gezet, ik kreeg een aantal vriend requests, ik keek naar ze en zag eentje met 1000de trades en hoog level profile.

Na vriend accepted gepraat over mijn item, hij wilde het kopen, voor de prijs waarbij steam niet -15% afhaald, mede persoon ingeschakeld, meer gepraat, item getrade, geen geld ontvangen, eigen schuld grotendeels door mensen te vertrouwen door dat ze goede profiles had, goede teksten, geen typos ofzo, uitermate hoog kwaliteit scammers dus..

Maar steam die geeft de items niet terug, de waarde was namelijk wel 1100-1200 euro bij elkaar! Ik ben niet echt boos dat ik gescammed ben, omdat ik het niet had moeten doen, maar dat steam mij niet helpt als victem en dus eigenlijk dubbel word ''genaaid'' vroeg ik mij af of er geen europees wet is of nederlandse wet die eist dat steam mij zou moeten helpen mijn (digitaal) goedere terug te krijgen..

Hoop dat de tekst een beetje te begrijpen is. Ik ben niet op zoek naar comments dat het mijn eigen schuld is, dat weet ik onderhand wel..

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • +49 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Waarom zou steam je moeten helpen met een transactie die je bewust buiten het platform dat ze daar speciaal voor in hebben gericht hebt laten verlopen?

Je kunt aangifte doen van diefstal of oplichting lijkt mij. Maar Steam is daar niet echt partij in. Dat is tussen jou en koper

[ Voor 30% gewijzigd door .Maarten op 08-05-2019 13:34 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Nu ken ik dat hele item traden binnen steam niet, maar als steam een market aanbiedt om items (ik neem aan veilig) te kunnen verkopen, en jij besluit om buiten die market te gaan verkopen om hun commissie niet te hoeven betalen dat het wel een gevalletje eigen schuld dikke bult is

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10 18:51

Soggney

Zeekomkommer

Het is niet steam dat je zou moeten helpen, maar het externe platform dat je gebruikt hebt.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Ik heb geen externe trade gedaan, allemaal in steam zelf (send trade offer) Ik heb na het item traden geen geld gekregen via paypal of steamwallet.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

... voor de prijs waarbij steam niet -15% afhaald
dus je gaat buitenom Steam traden en verwacht nu wel support ?
Als het gaat om zulke waardes (rond de 1000) dan had ik het toch wel gedaan op de meest veilige manier.

Probeer het toch onderling te regelen. Iemand die zo'n hoog level is verwacht ik niet dat een scammer is. Laat hem maar bewijs aanleveren of rapporteer hem ?

[ Voor 12% gewijzigd door Frostbite op 08-05-2019 13:41 . Reden: toch via Steam... ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Nu online
JinShepard schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:39:
Ik heb geen externe trade gedaan, allemaal in steam zelf (send trade offer) Ik heb na het item traden geen geld gekregen via paypal of steamwallet.
Je hebt het dus niet allemaal in steam gedaan want dan had je via steam je geld gekregen. De koper moest zelf het geld overmaken. En daar heeft steam geen controle over. En daarom gaan ze je ook niet helpen. Ze zeggen gewoon van had je het maar via de Steam marketplace moeten doen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:25

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Afbeeldingslocatie: http://fakkelbrigade.eu/i/trade_offer.jpg

Als je een trade-offer gedaan hebt, dan heb je dit scherm gezien.

[ Voor 39% gewijzigd door Kanarie op 08-05-2019 13:44 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soggney

Soggney

Zeekomkommer

Je antwoord staat hier:
https://support.steampowe...0708&l=dutch#unhappyoffer

Ondanks de waarde heeft Steam geen verantwoordelijkheid hier, wettelijk of niet. Tenzij je < 13 jaar bent.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-09 20:35
Dan heb je wel degelijk buiten steam om getraded.
Dit is eigenlijk hetzelfde alsof je een trade doet en niet persee iets voor terug krijgt.
Steam heeft een eigen market mocht dat wat fout zijn gegaan dan had steam je ook graag geholpen denk ik zo. Maar jij bent buiten hun trade systeem om gaan lopen verkopen.
Dan kun je toch niet verwachten dat zij jouw gaan helpen met je eigen trade?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:33
Even voor mijn begrip: jij geeft het item weg via steam voor niks, en zou via een ander platform geld moeten ontvangen?

Als dat zo is, dan is het uithuilen en opnieuw proberen die items te krijgen. Dit is je eigen fout, niet die van steam.

[ Voor 9% gewijzigd door Nat-Water op 08-05-2019 13:45 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Wat er niet staat bij die warning is dat je dus niet je item ooit terug kan krijgen als je niet terug krijg wat was afgesproken, als dat er specifiek bij stond en niet ergens anders verborgen onder walls of tekst, was dit (waarschijnlijk) niet gebeurd.

Maar ik heb het idee dat men hier niet probeerd mij te helpen om te kijken wat er gedaan kan worden tegen fraude/scamming hoe je het wilt noemen, maar eerder mij wilt blamen elke keer, da helpt niet echt en is ook niet geheel on topic. |:(

[ Voor 32% gewijzigd door JinShepard op 08-05-2019 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:22
Geloof je dat echt zelf?
Gewoon goede leerschool. Volgende keer niet zo goed van vertrouwen zijn en niet de goedkoopste (en hier dus onveilige) manier willen belopen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nat-Water
JinShepard schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:45:
Wat er niet staat bij die warning is dat je dus niet je item ooit terug kan krijgen als je niet terug krijg wat was afgesproken, als dat er specifiek bij stond en niet ergens anders verborgen onder walls of tekst, was dit (waarschijnlijk) niet gebeurd.

Maar ik heb het idee dat men hier niet probeerd mij te helpen om te kijken wat er gedaan kan worden tegen fraude/scamming hoe je het wilt noemen, maar eerder mij wilt blamen elke keer, da helpt niet echt en is ook niet geheel on topic. |:(
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MJQaE2q.png

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:32

_Arthur

blub

... and expect NOTHING IN RETURN.

Staat er toch echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Nu online
Er staat dat je het weg geeft en dat je er niks voor terug krijgt. Er staat ook duidelijk bij dat je het item kwijt raakt. Lijkt mij nogal logisch dat je het dan niet terug krijgt.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online

Er staat ook niet bij elke brug dat je er niet af moet springen en ook niet bij elk stopcontact dat je er geen spijker in moet stoppen.

Common sense heet dat, steam biedt een veilige manier van traden aan voor een prijs (15%), jij besloot buiten de gebaande paden te gaan handelen en bent genaaid. Daar gaat steam niks aan doen, je kunt aangifte doen bij de politie maar die gaat daar (logisch) ook niks aan doen.
om te kijken wat er gedaan kan worden tegen fraude/scamming hoe je het wilt noemen
Daar heb je gelijk in, eigenlijk moet steam een soort systeem opzetten om veilig te kunnen handelen, bijvoorbeeld een market of zo. Waar je dan (tegen een commissie, want steam is ook geen liefdadigheid) je items kan verhandelen.

...oh wacht...

[ Voor 27% gewijzigd door ImNotnoa op 08-05-2019 13:51 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ja maar lees het nou:
Item as a gift and expect nothing in return.

Wat kan je daar nou nog omheen verzinnen?

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nixjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-09 16:50

Het is niet dat mensen je willen blamen. Maar dat het antwoord gewoon simpelweg is: er is helaas niets aan te doen, niemand kan je helpen omdat je het niet via steam hebt gedaan. Ik snap dat je naar dat antwoord op zoek bent, maar dat antwoord bestaat niet.

[ Voor 0% gewijzigd door nixjuh op 08-05-2019 13:50 . Reden: typo ]

Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:49

Denko

|{ing Øf ßlitz

Je hebt het item weggegeven. Dat staat letterlijk in de melding. Dus vwb steam kan je daar iig niks halen. Zij hebben speciaal (blijkbaar een dienst hiervoor) die 15% kost. Je wilde 15% besparen en hier heb je 100% voor moeten inleveren. Op papier heeft die 2e partij niks fouts gedaan.

Je kan vanalles proberen van aangifte bla bla bla. Maar dit ben je gewoon kwijt. En hopen dat steam er niet achter komt :O Je hebt dingen extern verkocht. Geen idee of ze daar blij mee zijn ;)

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:57
Denko schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:53:
[...]

Op papier heeft die 2e partij niks fouts gedaan.
Dat is niet helemaal waar. Ze hebben wel schriftelijk een afspraak gemaakt die ze nu niet nakomen. Dus het is wel degelijk oplichting.

Echter gaat de politie er niets mee doen als je aangifte doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Philip Ross schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:54:
[...]

Dat is niet helemaal waar. Ze hebben wel schriftelijk een afspraak gemaakt die ze nu niet nakomen. Dus het is wel degelijk oplichting.

Dat laatste is een aanname, natuurlijk. Maar steam gaat er iniedergeval niks mee doen, en dat was de vraagstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:57
Nat-Water schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:58:
[...]

Dat laatste is een aanname, natuurlijk. Maar steam gaat er iniedergeval niks mee doen, en dat was de vraagstelling.
Het is inderdaad aan aanname. Maar aangezien de dader vermoedelijk in het buitenland zit en anoniem is zie ik de politie niet zo snel iets doen.

Steam gaat in ieder geval op geen enkele manier helpen en dat is niet meer dan logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:49

Denko

|{ing Øf ßlitz

Philip Ross schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:54:
[...]

Bedoelde ook dat in de ogen van steam in dit geval heeft die niks fout gedaan. Ze hebben gewoon wat items gratis ontvangen.
Ja, je kan het via whatever spelen dat je wilt, maar wat is serieus hier de kans dat het goed komt. Dit is hoogswaarschijnlijk niet iemand uit nederland, dus je zou iemand moeten zoeken met bevoegdheid in allebei de landen. Interpol ofzo? Kom op.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Het doet pijn, het besef dat je je hebzucht en naïviteit de overhand hebt laten nemen en nu op de blaren moet zitten.
Echter meer is het niet, je kan steam daarvan niet de schuld geven en diegenen die het terecht opmerken niet afschepen als users die je "willen blamen". Je hebt een valide manier gebruikt om objecten weg te geven, wat ook duidelijk aangegeven staat. Steam ziet er dan ook niets in wat fout is, wat je voor het weggeven hebt afgesproken is immers buiten steam om gegaan.

Het enige wat je kan doen is aangifte doen en deze dure les goed in je opnemen. 85% van 1200 is altijd meer dan wat je nu hebt, helaas.

[ Voor 9% gewijzigd door Fly-guy op 08-05-2019 14:03 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
JinShepard schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:31:
twee dragonclaw items van dota 2
[...]
de waarde was namelijk wel 1100-1200 euro bij elkaar!
Mijn oren klapperen nog na :X
Volgens Google heb je het over zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://steamcommunity-a.akamaihd.net/economy/image/-9a81dlWLwJ2UUGcVs_nsVtzdOEdtWwKGZZLQHTxDZ7I56KW1Zwwo4NUX4oFJZEHLbXK9QlSPcUivB9aSQPAUuCq0vDAWFh4IBBYuIWtJAhr7PHHdSR94N2kk4XFlvahZurTlDoJ65Qni-2U997z0AW3-xY5YDqndYCXIw8_NF7V_AToyPCv28HpnWRhMA/360fx360f
Klopt dat? Of sla ik de plank compleet mis en bestaan er geen mensen die 1000 euro betalen voor een tekening van een krabbepoot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:39

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Fly-guy schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:02:
[...]

Echter meer is het niet, je kan steam daarvan niet de schuld geven en diegenen die het terecht opmerken niet afschepen als users die je "willen blamen".
En dit was niet duidelijk na de eerste 2 reacties die dat opmerken? Zijn al die andere reacties dan nog nodig? Ik kan me voorstellen dat dit TS frustreert.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Ik blame niet steam dat dit is gebeurd, ik vind het alleen jammer dat steam mij niet wilt helpen omdat ik in een trap ben gevallen van zeer bekwaamde scammers.

En ja ik had twee van die items hierboven, 600-650 euro waard per stuk ( waarom i dunno..)

Anywho er is dus geen wet of iets dergelijk die mij beschermd of helpt, en steam doet het dus ook niet, jammer, want steam had mij wel kunnen helpen, ik heb alles opgeslagen en screenshots, ook die gene die het nu verkopen kan ik zien op steam, met mijn items ( die ik niet eens aan hem heb gegeven, is dus gewoon gefotoshopped https://steamcommunity.com/id/seanwotherslarkin )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
De mensen hier willen je wel helpen alleen is er helemaal niks aan te doen via Steam (staat in de voorwaarden), hoe graag je dat ook zou willen. Wel kan je aangifte doen bij de politie en dan zullen zij misschien een onderzoek starten en informatie op gaan vragen bij Steam.
Ik denk dat dit weinig op gaat leveren aangezien internetoplichting heel laag op het prioriteitenlijstje staat bij justitie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soggney

Soggney

Zeekomkommer

Nou we proberen toch on topic te blijven en vertellen je dat: nee steam hoeft je niet te helpen, nee er zijn geen EU of NL wetten die je hierbij helpen.
Maar dat wil je precies niet horen/lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
RemcoDelft schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:04:
[...]

[Afbeelding]
Klopt dat? Of sla ik de plank compleet mis en bestaan er geen mensen die 1000 euro betalen voor een tekening van een krabbepoot?
Afgezien van het feit dat ik het deels met je eens bent en zelf ook apart vindt werkt dit nou eenmaal met alles wat een waarde heeft.

Sommige vinden het gek dat een bitcoin, een digitaal muntje $6000 kost. Andere vinden een schilderij van miljoenen weer onzin. Als iemand ergens iets voor over heeft houdt het een bepaalde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

JinShepard schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:08:
Ik blame niet steam dat dit is gebeurd, ik vind het alleen jammer dat steam mij niet wilt helpen omdat ik in een trap ben gevallen van zeer bekwaamde scammers.

En ja ik had twee van die items hierboven, 600-650 euro waard per stuk ( waarom i dunno..)

Anywho er is dus geen wet of iets dergelijk die mij beschermd of helpt, en steam doet het dus ook niet, jammer, want steam had mij wel kunnen helpen, ik heb alles opgeslagen en screenshots, ook die gene die het nu verkopen kan ik zien op steam, met mijn items ( die ik niet eens aan hem heb gegeven, is dus gewoon gefotoshopped https://steamcommunity.com/id/seanwotherslarkin )
Er staan comments onder, kan je geen comment toevoegen en zeggen dat je gescammed bent??

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid:

Jij hebt een trade offer gedaan naar die persoon en dus aangegeven dat het een gift was,
waarbij de afspraak gemaakt is dat hij het geld via een ander platform aan jouw zou verstrekken?

Bij die trade offer staat zoals boven al aangegeven een duidelijke waarschuwing. En de verkoop is ook niet via de marketplace van steam gegaan waarbij het geld dus ook je steamwallet komt te staan.

Dus hoe kan steam nou verantwoordelijk zijn dat jij er zelf voor kiest om een afspraak te maken om het te doen buiten de marketplace om? Ze geven al een duidelijk waarschuwing bij de trade die je gedaan hebt dat het een cadeau is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:25

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

...ik vind het alleen jammer dat steam mij niet wilt helpen omdat ik in een trap ben gevallen van zeer bekwaamde scammers.
Steam kan geen partij zijn omdat zij niet kunnen zien of er betaald is voor deze items buiten Steam om.

Het gebeurt namelijk ook dat mensen wel betaald worden voor items maar dan alsnog bij Steam gaan klagen dat ze gescamt zijn, om zo proberen de items terug te krijgen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 09:05
JinShepard schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:31:
Geachte tweakers,

Ik ben afgelopen dag gescammed door twee mensen in steam, ik had twee dragonclaw items van dota 2 op market gezet, ik kreeg een aantal vriend requests, ik keek naar ze en zag eentje met 1000de trades en hoog level profile.

Na vriend accepted gepraat over mijn item, hij wilde het kopen, voor de prijs waarbij steam niet -15% afhaald, mede persoon ingeschakeld, meer gepraat, item getrade, geen geld ontvangen, eigen schuld grotendeels door mensen te vertrouwen door dat ze goede profiles had, goede teksten, geen typos ofzo, uitermate hoog kwaliteit scammers dus..

Maar steam die geeft de items niet terug, de waarde was namelijk wel 1100-1200 euro bij elkaar! Ik ben niet echt boos dat ik gescammed ben, omdat ik het niet had moeten doen, maar dat steam mij niet helpt als victem en dus eigenlijk dubbel word ''genaaid'' vroeg ik mij af of er geen europees wet is of nederlandse wet die eist dat steam mij zou moeten helpen mijn (digitaal) goedere terug te krijgen..

Hoop dat de tekst een beetje te begrijpen is. Ik ben niet op zoek naar comments dat het mijn eigen schuld is, dat weet ik onderhand wel..
Je wordt niet dubbel genaaid. Enkel de scammer naait jou door te beloven te betalen en dat niet te doen. Ik zie geen Europese of Nederlandse verplichting die op Steam rust om hier iets aan te doen. Zij hebben alleen de gift gefaciliteerd.

Je hebt natuurlijk wel een civielrechtelijke claim op de scammer. Jullie hebben een koopovereenkomst gesloten die je desnoods via de kantonrechter kunt afdwingen. Problematisch hierbij is natuurlijk wel dat je waarschijnlijk niet weet wie de scammer is en dat afdwingbaarheid dus lastig is...

edit: in dat kader zou je nog proberen te kunnen achterhalen bij Steam wat de NAW-gegevens zijn van het betreffende account dat jou heeft opgelicht, zodat je zelf een procedure zou kunnen starten tegen deze persoon. Naar NLs recht lijkt me dat niet onmogelijk, maar ik heb geen idee waar Steam de gegevens opslaat en naar welk recht dit dus beoordeeld moet worden.

Het wordt er in ieder geval niet makkelijker op helaas.

[ Voor 10% gewijzigd door Lan Mandragoran op 08-05-2019 14:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beun de Haas BV
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 20:43
Lang verhaal kort: een Dragonclaw Hook armer en een levensles rijker. Balen, accepteren en weer door.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-09 14:51

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Dus jij wil Steam niet betalen voor hun diensten maar nu het fout is gegaan moeten ze wel klaar staan voor je ?
Zie je niet in hoe krom dat is ?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-09 12:14
Ik begrijp niet echt wat je van Valve verwacht? Je hebt een trade gedaan en je bent akkoord gegaan met de voorwaarden die jou zijn medegedeeld. Dat je niet wist dat je het niet terug gedraaid kon worden is mij ook niet duidelijk gezien dat letterlijk er staat.

Je hebt je item tegen niets geruild, en je hebt buiten Valve om afspraken gemaakt om er voor betaald te worden waardoor je hen actief buiten spel gezet hebt. Ze kunnen dus niets voor je doen.

Wil je dat er iets gebeurt, dan zul je aangifte moeten doen van oplichting. Ik kan je 100% zeker zeggen dat je hier nooit meer wat van hoort gezien de politie niet de mankracht heeft om hier onderzoek naar te gaan verrichten tenzij jij nummer 100 of zo bent die hier mee komt.

Volgende keer toch maar via de marketplace verkopen, dan kan Valve je wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 12:29
RemcoDelft schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:04:
[...]

[Afbeelding]
Levendige handel hoor:

https://bitskins.com/?gcl...-DLqoNoQu43hoCpsgQAvD_BwE

:+

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:10
Het is wel duidelijk dat het zo niet de bedoeling is, je hebt je in game items gewoon weggegeven.
Maar stel, Steam had wel jouw verzoek om het item terug te geven gehonoreerd, dan was dezelfde scam nog mogelijk maar dan van af de verkoper zijn kant.
Dan zou iedereen gewoon zijn loot kunnen gaan '' verkopen '' buiten Steam om, dit desnoods nog weggeven voordat ze het geld hebben ontvangen en zodra ze het geld binnen hebben via Steam het weer terug vragen.

Nou is die 15% fee van Steam ook wel echt veel, maar die beschermen je tenminste wel tegen dit soort fratsen.
En mocht je het toch weer van plan zijn en dan natuurlijk eerst wel de betaling afwachten voordat je het goed weggeeft, dan zou ik ook geen Paypal gebruiken als betaalmethode.
Met Paypal wordt ook heel veel gesjoemeld, vooral digitale goederen want niet/nauwelijks traceerbaar en dan zou het zomaar kunnen dat Paypal bij jou ineens het geld weer afpakt omdat er blijkbaar met een gestolen creditcard o.i.d. is betaald aan jou.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-09 10:53
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/owru7mu.png
Hoeveel duidelijker moet het??? 8)7
In mijn ogen is "a gift" een geschenk. Alleen al dat zou voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Dwarlorf schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:10:
[...]

Er staan comments onder, kan je geen comment toevoegen en zeggen dat je gescammed bent??
Ja maar dat heeft hij verwijderd en daarna mijzelf geblokt.

En ik hoor jullie echt wel, maar 90% hier is eigen schuldt dikke bult, terwijl ik dat al zelfs in mijn topic naam heb staan dat ik dat weet 8)7
Lan Mandragoran schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:13:
[...]

Je wordt niet dubbel genaaid. Enkel de scammer naait jou door te beloven te betalen en dat niet te doen. Ik zie geen Europese of Nederlandse verplichting die op Steam rust om hier iets aan te doen. Zij hebben alleen de gift gefaciliteerd.

Je hebt natuurlijk wel een civielrechtelijke claim op de scammer. Jullie hebben een koopovereenkomst gesloten die je desnoods via de kantonrechter kunt afdwingen. Problematisch hierbij is natuurlijk wel dat je waarschijnlijk niet weet wie de scammer is en dat afdwingbaarheid dus lastig is...

edit: in dat kader zou je nog proberen te kunnen achterhalen bij Steam wat de NAW-gegevens zijn van het betreffende account dat jou heeft opgelicht, zodat je zelf een procedure zou kunnen starten tegen deze persoon. Naar NLs recht lijkt me dat niet onmogelijk, maar ik heb geen idee waar Steam de gegevens opslaat en naar welk recht dit dus beoordeeld moet worden.

Het wordt er in ieder geval niet makkelijker op helaas.
Nee inderdaad.. en ik zie ook dat ze van naam wisselen met hun accounts, ik zie exact de 3 accounts die in kwestie zijn.

maar ja..
cadsite schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:49:
[...]

[Afbeelding]
Hoeveel duidelijker moet het??? 8)7
In mijn ogen is "a gift" een geschenk. Alleen al dat zou voldoende moeten zijn.
Zoals er al is geschreven.. ik had een overeenkomst. En ja ik vind dat er een duidelijker message moet zijn in die scherm dat steam ook niet dingen terug geeft als het een scam is, in die box, rode letters, dat is voor mij en wellicht voor vele een betere warning.

In elk geval zie ik dezelfde soort posts terug komen, dank u voor de hulp van sommigen! Ik weet wat ik kan doen maar dat te doen is bijna onmogelijk als ze accounts gaan wisselen of verwijderen. Zoals ik al begon in mijn posts, ik weet het, niet meer doen ( kan ook niet want ik heb niks meer wat valuable is xD).

(Nog een leuke feit voor sommigen, een maat van mijn in WoW had 20 van die dingen jaren geleden toen ze nog maar 6 euro waren ofzo, hij had nu 10.000 euro kunnen hebben in waarde, houd je steam dingen in het oog die je krijgt randomly, kan zomaar iets moois bij zitten, en post het op de market O-) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

JinShepard schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:56:
[...]

Zoals er al is geschreven.. ik had een overeenkomst. En ja ik vind dat er een duidelijker message moet zijn in die scherm dat steam ook niet dingen terug geeft als het een scam is, in die box, rode letters, dat is voor mij en wellicht voor vele een betere warning.
Het staat er echt heel duidelijk, er staat met enorme letters "WARNING" boven, er staat tweemaal iets wat neerkomt op "je raakt je items kwijt", wat ook bevestigd wordt door de knop waar je op moet klikken, en er staat ook nog eens driemaal iets wat neerkomt op "je krijgt er niks voor terug". En in welke situatie kan het geven van een gift zonder tegenprestatie een scam zijn?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
Ondanks dat Steam je items niet teruggeeft lijkt het me goed de scammer (+ bijbehorende accounts) wel te melden bij Steam. Hij zal vast in strijd met de voorwaarden handelen door zijn acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 15:50

D4NG3R

kiwi

:)

Dwarlorf schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:10:
[...]

Die kunnen vrijuit worden verwijderd door de gebruiker.

De TS heeft de fout gemaakt iemand op het internet te vertrouwen puur op niks zeggende internetpuntjes (Profile level). Steam heeft hier geen partij in en hij kan fluiten naar z'n centen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:07

Meneer iCy

swarma

Er wordt hier degelijk wel geholpen maar je wil het antwoord niet lezen.

Je bent zelf niet slim geweest om het om deze manier te verhandelen. Ze geven al duidelijk aan dat je het item weggeeft.

Daarnaast kan het bijbehorende account van steam met het hoge level een gekochte of gehackte account zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Meneer iCy op 08-05-2019 15:07 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 15:20
Het is meer dan duidelijk. Probeer je eigen gierigheid niet goed te praten. Jij wist al te goed de risico's die je liep maar je vertrouwde het toch. Probeer nu niet de schuld bij andere platforms of dingen te leggen en accepteer gewoon dat dit volledig je eigen fout was als een volwassene en ga verder met je leven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cadsite
[...]
Dat je je bekocht voelt, alle begrip, maar er staat overduidelijk dat het EEN GESCHENK is, je GEEFT iets.
Hoe kan dat nu deel uitmaken van een scam?
Er staat ook heel duidelijk dat je er NIETS voor in de plaats krijgt.
Ik heb zelden zo'n duidelijke waarschuwing gezien...

Het gaat hier over een bescheiden maandwedde en jij gaat daar zo licht over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roloxkit
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-03 10:39
Als je het via paypal hebt gedaan kunnen zij misschien nog iets voor je betekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
Lan Mandragoran schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:04:
Ondanks dat Steam je items niet teruggeeft lijkt het me goed de scammer (+ bijbehorende accounts) wel te melden bij Steam. Hij zal vast in strijd met de voorwaarden handelen door zijn acties.
Inderdaad, alleen denk ik dat TS voor Steam al even fout bezig is, dus dat zijn account misschien ook mee geblokkeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
roloxkit schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:10:
Als je het via paypal hebt gedaan kunnen zij misschien nog iets voor je betekenen.
Volgens mij doet Paypal niets met digitale goederen'
Your sale is not eligible for coverage under PayPal’s Seller Protection program if:

It involves intangible, non-physical, items, including digital goods, and services. Digital goods are delivered and used in an electronic format, like a song delivered online or through a mobile application.

[ Voor 38% gewijzigd door ImNotnoa op 08-05-2019 15:16 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:02

Theo

moederbord

Lan Mandragoran schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:04:
Denk dat hier het enige juiste antwoord staat...

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:40
En ja ik vind dat er een duidelijker message moet zijn in die scherm dat steam ook niet dingen terug geeft als het een scam is, in die box, rode letters, dat is voor mij en wellicht voor vele een betere warning.
Dan had je de juiste functies moeten gebruiken. Je kan niet verwachten dat er bij een functie om iets gratis weg te geven, waarschuwingen staan over scam.

Teven staat de waarschuwing er, alleen dan net iets anders;

"Please confirm that you are giving your items away, and expect nothing in return."

Je verwachte er toch iets voor terug? Dus waarom druk je dan toch akkoord?

--
zou je de exacte reactie van Steam willen delen?
Je geeft aan dat ze niet willen helpen, welke reden geven zij zelf aan.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-09 12:14
Hij heeft niets gekregen via PayPal, wat zouden die moeten gaan doen? Het hele probleem is dat er een overeenkomst is opgezet buiten alle platformen om. Dus de TS trade zijn items weg zonder er iets voor terug te krijgen en de ander zou dan via PayPal geld overmaken.

De ideale situatie waarin niemand je kan helpen want dit is door de partijen onderling afgesproken. Er is geen verkoop via PayPal gegaan en er is geen verkoop via Steam gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Er is nu juist NIETS via paypal gedaan, TS heeft nooit wat gekregen.

Wijze les ( nogmaals )
Eerst de centen, dan de goederen - digitaal of anderswijs !

Je bent niet de eerste die dit overkomt, en ook Valve/Steam heeft meegemaakt dat en 'gift' werd teruggevraagd terwijl het niet terecht was.

Daarom de regeltjes - verkoop via de steam-market en je hebt 'veiligheid'
Gaat het mis, gaat Steam voor je kijken en oplossen.

edit : toevoeging paypal :

Mocht je in de toekomst nog een keer willen proberen ....
Laat je dan betalen via paypal familie en vrienden
Anders krijg je je centen op je PP account, en 3 dagen later een claim van de tegenpartij ''niets ontvangen''
Nog een keer centen kwijt :)
( OOK al eerder voorgekomen in het wild )

Neem je een alternatieve route, mag je zelf naar de oplossing zoeken.
( en nee, forumgebruikers kunnen je daar niet mee helpen, buiten het advies - aangifte doen van oplichting/diefstal en afwachten )

[ Voor 16% gewijzigd door FreshMaker op 08-05-2019 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Dwarlorf schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:06:
[...]

En dit was niet duidelijk na de eerste 2 reacties die dat opmerken? Zijn al die andere reacties dan nog nodig? Ik kan me voorstellen dat dit TS frustreert.
Getuige zijn verdere posts was/is dat blijkbaar niet geheel duidelijk voor TS.
Het lijkt er maar niet in te willen dat als je buiten steam om iets weggeeft,steam dit niet terug gaat halen als je niet terugkrijgt wat je verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:37

Umbrah

The Incredible MapMan

Hetzelfde als in elke game (doe niet aan moba's, ben pissig op het genre omdat ze RTS-en gemold hebben), geld doorgaans dat om support te krijgen van het platform zelf, dat je het binnen het platform moet houden. Bij Blizzard is dat bijvoorbeeld alle communicatie, en alle trades via het platform/auction house zelf. En ja, daar betaal je voor. Bij steam 15%, bij Blizzard 10%/etc...

Ga je daar buiten (door bijv op teamspeak iets te bespreken, en vervolgens het gift systeem te gebruiken), dan kan de dienstverlener ook niets aantonen. En dan ineens heb je te maken met civiel recht.

Wat je kan doen is met al je bewijs naar de politie gaan, maar goed, als je niks weet van die mensen, dan gaat dat moeilijk helpen. Je zult niet met een screenshot dat [xXx69x]ElitePwnRaccoonSlayzor[x96xXx] je een virtueel item afhandig heeft gemaakt aan kunnen komen. De politie gaat de prioriteiten wel anders leggen. Pas als het grote oplichters zijn zal de politie Steam, de TS-host/ISP's, etc... pas forceren om NAW gegevens afhandig te maken, wat als je het over het buitenland hebt soms nog lastiger kan zijn :)

Wijze les geleerd, leg die 15% af, en als je dat niet wilt: maak je eigen gamestore. Met tradefunctie. En blackjack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Je kan niet je eigen handelen in de schoenen schuiven van steam.
Het staat er gewoon duidelijk dat het een cadeau is en JIJ krijgt er niks voor. Hoeveel duidelijker moeten ze zijn?

Je bent zelf akkoord gegaan met de verkoop op deze manier. Waarbij ik het zeer opmerkelijk vind dat je iemand die je alleen via chat en het bekijken van het profiel kent het vertrouwen geeft om op deze manier de verkoop af te handelen. Vooral als het om dit soort bedragen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-09 13:15

De specifice vermelding al van trader went first zegt bij mij al, hier klopt iets niet.
Je bent niet de enige de gescammed wordt, niet alleen op steam maar op elke platform gebeurt het wel.

Zelfde met geld overmaken voor kopen van spullen via Marktplaats zoals kaartjes voor een concert of voetbal wedstrijd. De bank bied je ook geen mogelijkheid om de transactie terug te draaien nadat je erachter komt dat je bent gescammed.

Als een bank zoiets al niet heeft dan heeft steam het ook niet.
Je kan een ticket aanmaken bij Steam en hopen dat er een markering op het account komt.
Zelf geloof ik comments niet zo bij profielen, deze kunnen opgekocht worden tegenwoordig en hebben daarbij geen waarde.

Als er manier was hadden mensen je wel geholpen.
Volgende keer gewoon jou manier van handelen doen dat je weet dat het veilig is en het goed loopt.
Als andere komen via "makkelijke/sketchy" manier van ruilen dan niet accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Laatst online: 15:36
Heeft ie waarschijnlijk vaker gedaan:

https://steamrep.com/profiles/76561198377130998

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-10 13:55

Zuurstok

Passionately curious

[...]

En ik hoor jullie echt wel, maar 90% hier is eigen schuldt dikke bult, terwijl ik dat al zelfs in mijn topic naam heb staan dat ik dat weet 8)7
[...]
Nee. Dan "hoor" je de mensen hier echt niet. Het is 100% eigen schuld, dikke bult en je hebt, wettelijk maar m.i. ook op emotioneel en moreel gebied, geen poot om op te staan.

Steam (Valve) doet er zoveel aan om deze situaties te voorkomen, het is best wel ongelofelijk dat er nog steeds mensen zoals jij zijn die bewust buiten de market om gaan handelen om een paar euro te besparen. (terwijl je, m.i., PURE winst maakt op die digitale items. Alles boven de 0,00 EUR is winst. Tenzij je natuurlijk "investeert" in die dingen, in welk geval we een hele andere discussie moeten starten.)

Gewoon doei zeggen tegen je Dragonclaw en de volgende keer niet zo gierig willen zijn door actief om een platform heen te gaan werken, die je deze winsten uberhaupt in the first place mogelijk maakt.

en dan nog op een personal note: >1K EUR en niet gelijk oversteken, is toch altijd een X bedrag vooraf betalen? Waarom heb je niet minstens 200 EUR ontvangen, voordat je het item uberhaupt zijn kant op stuurde? Buiten dat je gescamd bent doe je imho ook gewoon slecht zaken.

[ Voor 15% gewijzigd door Zuurstok op 08-05-2019 15:59 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
TS zegt helemaal niet dat het niet voor 100% zijn schuld is, hij zegt alleen dat 90% alleen maar zegt: eigen schuld dikke bult.

We weten nu allemaal wel dat TS dit had kunnen voorkomen en daar is iedereen het over eens. We hoeven het er dus volgens mij niet zo in te wrijven met z'n allen.Maar het is vooral erg naar en vervelend dat er zulke scammers zijn en we in dit soort situaties mensen dus helaas niet altijd kunnen vertrouwen.

Samenvattend voor TS: Er is geen wet (NL of Europees) die ervoor gaat zorgen dat je je items terugkrijgt. Je kunt een civiele zaak beginnen om je geld te krijgen, maar dat is kansloos omdat je de identiteit niet weet van je wederpartij. Je kunt ook aangifte doen van oplichting, maar dat zal waarschijnlijk ook geen resultaat opleveren.

Helaas is er dus geen beter nieuws voor je hier en moet je dus je verlies nemen. Wel kun je hiervan natuurlijk melding maken bij Steam om dit mogelijk voor anderen te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Je kan aangifte doen van oplichting en daar blijft het dan ook wel bij. Je hebt actief de safeguards van Steam ontweken, dus die gaan echt niks voor je betekenen. Andersom komt dit ook voor, dat een oplichter roept dat iemand een item gestolen heeft en dus het item terug zou willen hebben. Dan heeft de verkopende partij het item en het geld ipv de kopende kant.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
Lan Mandragoran schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:14:We hoeven het er dus volgens mij niet zo in te wrijven met z'n allen.Maar het is vooral erg naar en vervelend dat er zulke scammers zijn en we in dit soort situaties mensen dus helaas niet altijd kunnen vertrouwen.
't Is niet uit leedvermaak dat iedereen hier alles duidelijk stelt, 't is nodig omdat TS blijft beweren dat steam meer had moeten waarschuwen. Sorry, maar dat is gewoon zever in pakskes.
Steam laat je héél duidelijk weten dat je iets weg GEEFT. Dan komen wenen dat steam niet wilt helpen.
Steam biedt een platform aan om zaken onderling te verkopen, maar dan moet je een % afstaan en dat was niet naar de zin. Tsja...
Ik heb geen zin om in de kleine lettertjes te duiken, maar het zou me niet verbazen mocht het tegen de regels zijn om buiten steam te handelen.

Dat het jammer is dat je niet iedereen blindelings kan vertrouwen is een feit, maar een verrassing mag dit toch niet zijn?
Het gaat hier wel over een hele som geld hé. |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Lan Mandragoran schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:14:
Wel kun je hiervan natuurlijk melding maken bij Steam om dit mogelijk voor anderen te voorkomen.
Let er wel op dat Steam jouw account ook kan bannen.

TS zat namelijk net zo fout als de andere partij vanuit Steam gezien. Allebei de partijen werken bewust mee aan het omzeilen van de steam-beveiligingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-10 13:55

Zuurstok

Passionately curious

cadsite schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:31:
[...]

Ik heb geen zin om in de kleine lettertjes te duiken
Agh joh, ik verveel me toch op m'n werk zo het laatste half uurtje.
Hier staat de "Steam Subscriber Agreement". Waar je (even voor de duidelijkheid) akkoord mee gaat/moet gaan bij het aanmaken van een account.

Vervolgens staat in 2G van deze agreement het volgende:
You are entitled to use the Content and Services for your own personal use, but you are not entitled to: (i) sell, grant a security interest in or transfer reproductions of the Content and Services to other parties in any way
Nu is dat natuurlijk heel formeel met aardig wat jargon in de overeenkomst, maar gelukkig word aan het begin heel duidelijk uitgelegt wat "Content and Services" zijn, in 1B specifiek:
As a Subscriber you may obtain access to certain services, software and content available to Subscribers. The Steam client software and any other software, content, and updates you download or access via Steam, including but not limited to Valve or third-party video games and in-game content, software associated with Hardware and any virtual items you trade, sell or purchase in a Steam Subscription Marketplace are referred to in this Agreement as "Content and Services;" the rights to access and/or use any Content and Services accessible through Steam are referred to in this Agreement as "Subscriptions."
Hoe ik dit lees, is die hele community marketplace een "goedaardigheid" vanuit Valve want in hun eigen overeenkomst nemen ze enige rechten die je al dacht te hebben v.w.b. "ownership" al gelijk af.

Disclaimer: heb niet de hele overeenkomst doorgenomen, dus wellicht dat bovenstaande compleet wordt tegen gesproken verderop in de overeenkomst; I don't really care. Mijn half uur zit erop. De groeten.

[ Voor 5% gewijzigd door Zuurstok op 08-05-2019 16:53 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Fly-guy schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:29:
[...]

Getuige zijn verdere posts was/is dat blijkbaar niet geheel duidelijk voor TS.
Het lijkt er maar niet in te willen dat als je buiten steam om iets weggeeft,steam dit niet terug gaat halen als je niet terugkrijgt wat je verwacht.
Er zit een verschil in hem alleen duidelijk te maken dat Steam er verder weinig kan doen vanwege zijn manier van handelen of er daarbij nog ff in te wrijven hoe dom hij wel niet geweest is. Want dat laatste er aan toevoegen zorgt juist voor weerstand van zijn kant en is gewoon niet constructief zeker aangezien hij zelf al heeft aangegeven dat het een domme actie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 22:54
Het is natuurlijk vervelend dat je bent opgelicht. Dat is natuurlijk vooral de oplichter aan te rekenen, maar door de betaling buiten Steam om te doen heb je eigenlijk je eigen veiligheid opgegeven. Het klinkt bij een €1000+ bedrag natuurlijk goed om geen 15% comissie af te dragen, want dat scheelt je €150.

Je hebt blijkbaar zelf aagegeven dat het een "gift" was en je er niets voor wilt hebben. Dat je de items niet terug kunt krijgen ïs ook wel logisch. Een cadeau dat je geeft is daarna eigendom van die ander. Anders heet het geen gift maar een lening. Door het bevestigen van die gift heb je dus het eigendom overgedragen naar die andere persoon.

Dat Steam je niet wil helpen is niet zo vreemd. Je gaat bewust buiten Steam handelen, waardoor je hun verdienmodel om zeep helpt. Daarbij heb je expliciet aangegeven dat het een gift was, dus in feite heb je er ook geen recht op. Dat je daarnaast e-mails hebt waarin de "koper" andere afspraken maakt is voor hen dan ook niet van belang. Steam staat hier buiten.

Je kunt natuurlijk de tegenpartij sommeren alsnog te betalen, maar dat gaat natuurlijk niets worden als je niet weet welk natuurlijk persoon dat is. Waarschijnlijk heb je geen enkel adres, naam, ... Zie het als leergeld. Jammer natuurlijk, maar je doet er niets meer aan...

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Lan Mandragoran schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:14:
TS zegt helemaal niet dat het niet voor 100% zijn schuld is, hij zegt alleen dat 90% alleen maar zegt: eigen schuld dikke bult.

We weten nu allemaal wel dat TS dit had kunnen voorkomen en daar is iedereen het over eens. We hoeven het er dus volgens mij niet zo in te wrijven met z'n allen.Maar het is vooral erg naar en vervelend dat er zulke scammers zijn en we in dit soort situaties mensen dus helaas niet altijd kunnen vertrouwen.
Zoals TS al aangeeft, eigen schuld ....
Misschien naief, maar mijn ouders hebben mij al héél vroeg aangeleerd dat je ten alle tijden boter bij de vis moet hebben.
Als jij iets hebt wat een ander wil hebben, bestaat het risico altijd dat de ander kwade opzet heeft.

Het is heel eenvoudig natuurlijk, ook TS heeft die instelling, hij had een 'object' en wilde zoveel mogelijk er voor vangen, en het liefste de middle-man uitsluiten ( Valve )
Die 15% 'besparing' is nu 100% verlies.

Helaas, maar realiteit.
Oplichters zoeken dan ook vrijwel altijd naar de persoon die het meest wil krijgen voor de minste moeite.
- zie de nigeriaanse prins, die biedt tegen een kleine prijs aan handlingfees miljoenen winst.
- merkhorloges die je op marktplaats voor een percentage van de winkelprijzen
- goedkope telefoons, voor een paar centen
- investeringen in geweldige appartementen, ver weg !

Mijn oudste had ook zo'n item op de marketplace staan, rond de 400$ in waarde.
Ook 3 gasten, die tegen elkaar aan het opbieden waren in een chatfunctie ( telegram )
uiteindelijk was het "geaccepteerde" bod 750$

Hij moest zijn paypal gegevens sturen, en ze zouden het overmaken.
* de mijne zijn bij dit soort transacties nog slim genoeg om om hulp te vragen aan mij ;)
Ze verwezen naar de steam-market, en het op zijn account te storten.

gek genoeg waren er ineens allemaal issues en problemen, zodat ze het niet zomaar konden betalen.
Steam had hun eerder 'beschuldigd'
Steam had ze geen toegang meer gegeven tot hun saldo, waar nog 1000$ op zou staan ( screenshots overgedragen )
Of hij akkoord wilde gaan met account overnamen, dan moest hij het item naar een ander 'giften' en kreeg hij inloggegevens voor dat 'rijke' account.

Maar in geen geval zouden ze direct geld kunnen overmaken ... alleen paypal transfer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:37
Wat je hier gedaan hebt is net hetzelfde als op ebay een artikel zoeken, en dan via mail of PM tot een deal komen.
Als de tegenpartij dan niet betaalt of niet verzendt, dan moet je bij ebay/paypal ook niet gaan vragen om je te helpen.

Duur lesje geleerd.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
Tommie12 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 17:11:
Wat je hier gedaan hebt is net hetzelfde als op ebay een artikel zoeken, en dan via mail of PM tot een deal komen.
Als de tegenpartij dan niet betaalt of niet verzendt, dan moet je bij ebay/paypal ook niet gaan vragen om je te helpen.

Duur lesje geleerd.
Behalve dan dat Steam natuurlijk wel bij machte is om het item te retourneren aan TS. Het is alleen hun policy dat niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:37
Lan Mandragoran schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 17:19:
[...]

Behalve dan dat Steam natuurlijk wel bij machte is om het item te retourneren aan TS. Het is alleen hun policy dat niet te doen.
Ja, je gaat ze eerst hun commissie door hun neus boren, en dan nog wat hulp vragen....

Advokaat inschakelen is hier het enige mogelijke.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
Tommie12 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 17:22:
[...]

Ja, je gaat ze eerst hun commissie door hun neus boren, en dan nog wat hulp vragen....

Advokaat inschakelen is hier het enige mogelijke.
Vandaar dat er dan ook al 50 reacties achter elkaar unaniem wordt geroepen om het hardst dat het om hulp roepen van Steam hier niet gaat. Ik zeg alleen dat Steam het wel zou kunnen doen, in tegenstelling tot Ebay.

En een advocaat inschakelen heeft geen enkele zin. Ik zou niet weten hoe je een aangetekende brief stuurt naar een steamaccount ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini-Vidi-Vici
  • Laatst online: 15-05-2024

Ik denk dat niemand je wilt helpen als je, heel plat gezegd, zelf ook fraude pleegt.

Jij kiest ervoor om buiten Steam om dat gebeuren te verkopen, en wanneer je zelf genaaid wordt (Want jij 'gunt' Steam die commissie niet, verwacht je wel dat ze je helpen?

Bijzondere wereld als dat degene is waar jij in leeft...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:53
Goede les voor de volgende keer, hoewel dit toch al uitermate naïef was. Iets digitaal ruilen met een wildvreemde en dan verwachten dat hij of zij het geld netjes zal overmaken. 8)7 Ik snap dat 15% veel is van een dergelijk bedrag, maar ik zou al heel blij zijn als ik 850 euro ontving voor een dergelijk item. :+

[ Voor 26% gewijzigd door NotSoSteady op 08-05-2019 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan je uberhoudt 1000 euro voor een steam item krijgen? ik heb hier zat steam items waarvan ik niet weet wat ik er mee moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwehandje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-09 11:53
Helder topic. Ik vindt het raar dat je in de veronderstelling dat Steam moet helpen jouw 'items' terug te krijgen.
Wat had er gebeurd als jij het geld wel had gehad en toch had gezegd "ik heb niks gekregen"?

Steam heeft jouw al preventief geholpen door te vragen of je er zeker van bent de 'trade' , in dit geval 'gift' te maken.

PSN: DoubleDutchh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-09 08:42
Enige wat je kunt doen is een topic aanmaken met die gebruiker op het dota forum en anderen waarschuwen, dan kan hij die ook niet verwijderen of blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn flink wat antwoorden geweest waar de vraag van de TS beantwoord wordt.

Een niet-limitatieve bloemlezing:

Lan Mandragoran in "1000 euro aan items gestolen (in steam) door mijzelf."

Lan Mandragoran in "1000 euro aan items gestolen (in steam) door mijzelf."

Señor Sjon in "1000 euro aan items gestolen (in steam) door mijzelf."

De stemming gaat nu om naar commentaar op elkaar, gebash op de TS en herhaling van zetten. Daar gaat geen constructieve discussie uit komen. Daarom gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.