[Excel] Teamindeling op basis van aan elkaar gegeven cijfers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Dag allen,

Ik zou graag iets willen uittesten bij het indelen van teams.

Het idee is dat ieder individu elkaar een cijfer (1 tot 5) geeft op basis van hoe graag diegene met iemand wil samenwerken en zichzelf een cijfer geeft op basis van hoe goed diegene zichzelf in een samenwerking vindt.
Vervolgens wil ik dat Excel op basis van deze gegevens een optimale teamverdeling maakt waarbij de gehele groep wordt opgedeeld in verschillende teams.

Uiteraard valt het te betwijfelen of dit uiteindelijk ook echt de beste teams oplevert maar ik zou het toch graag uitproberen en benieuwd of dit met Excel te realiseren valt (?)

Ik heb al een conceptje gemaakt waarin 25 personen tegenover elkaar staan (namen zowel in rijen als kolommen) en waar de beoordeling ingevuld kan worden door een vervolgkeuzelijst. Met voorwaardelijke opmaak wordt vervolgens een kleur - van rood naar groen - toegekend aan het cijfer.

Op een tweede tabblad zou ik dan graag de 'optimale' teamindeling op basis van scores zien. Helaas is mijn Excel-kennis niet zo goed om dat ook te kunnen uitvoeren. Daarom vraag ik mij af of het überhaupt kan en zo ja; of iemand mij daarmee kan helpen?

Op internet heb ik diverse tools gevonden waarbij je teams kan indelen op basis van individuele skill-levels maar hierbij is het niet mogelijk dat deze individuen elkaar ook een cijfer geven.

Software: ik gebruik de nieuwste Excel-versie voor Mac.

Bijgevoegd ook het bestand waar het om gaat voor het geval mijn omschrijving niet duidelijk is;
https://we.tl/t-9JgjCWnj3b