Streaming TIDAL en muziekkeuzes onthouden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag, ik heb TIDAL als streamingsdienst, maar vn. om thuis te streamen over mijn installatie!
Nu is het vervelende dat als ik bv. een track aan het luisteren ben, en dan ga slapen, de volgende dag ik opnieuw kan beginnen, artiest, album, track moet selecteren.
Ik wil gewoon verder gaan waar ik gisteren was!!
Dus wat ik gisteren heb geselecteerd, moet gewoon steeds onthouden blijven!
Het is nu klantonvriendelijk!

Ik weet dat je in de HEOS App een geschiedenis hebt (ok, het is iets), maar deze kan maar 1 nr. afspelen.
En ik vervang steeds mijn wachtrij, omdat ik niet geinteresseerd ben ik wat ik allemaal in het verleden heb afgespeeld.

Ik heb deze vraag niet op de HEOS site (Denon) kunnen vinden, of ergens anders.

En ik stuur TIDAL aan met de Denon App. op mijn smartphone, en dan via mijn Marantz streamer (ND8006)

Weet iemand dus hoe HEOS (Tidal) kan onthouden waar ik gebleven ben? :X

Beste antwoord (via Verwijderd op 08-05-2019 21:07)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heos <> Tidal. Tidal is een dienst, Heos een draadloze techniek van Denon / Marantz.
je probleem zit in de combi van app met dienst. Wat jij verwacht is Spotify functionaliteit, en die wordt niet geboden. Logisch ook, want de app dient voor de aansturing van je streamer en niet van het hele Tidal platform. Gaat ook niet gebeuren ook.

Ik zie twee oplossingen:
1) Tidal app op je telefoon installeren en je streamer (of receiver als die dat snapt) als BT speaker gebruiken
2) Overstappen op Spotify, die een dergelijke integratie wel biedt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:09
.

[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:43 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Heos <> Tidal. Tidal is een dienst, Heos een draadloze techniek van Denon / Marantz.
je probleem zit in de combi van app met dienst. Wat jij verwacht is Spotify functionaliteit, en die wordt niet geboden. Logisch ook, want de app dient voor de aansturing van je streamer en niet van het hele Tidal platform. Gaat ook niet gebeuren ook.

Ik zie twee oplossingen:
1) Tidal app op je telefoon installeren en je streamer (of receiver als die dat snapt) als BT speaker gebruiken
2) Overstappen op Spotify, die een dergelijke integratie wel biedt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok #The Eagle, ik heb al de App op mijn tel. en ook mijn streamer heeft deze!
Ik kies muziek/nummer op Smartphone met de App (ik moet helaas wel steeds de streamingdienst kiezen, terwijl dit steeds TIDAL is).
En maar weer opnieuw kiezen wat ik (verder) wil luisteren op de App.
Steeds maar opnieuw dezelfde stappen doorlopen word ik moe van.
Zie ook mijn respons in mijn eerste vraag.
Anders probeer ik maar eerst via Denon (HEOS), wat eerst niet lukte een antwoord los te krijgen.
Ik denk nm. dat het probleem HEOS (App) is, en niet TIDAL.
Ok, thanx.
O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Bij spotify blijf je ingelogd en kun je kiezen op wel device je afspeelt. Alles wordt onthouden, niet op de app maar op het plaform zelf. Dus maakt niet uit waar je afspeelt. Ik switch vrijwel naadloos van mijn browser naar mijn smartphones (meervoud ja).
Wat dat betreft is Spotify een stuk meer data georienteerd dan Tidal. Vandaar wellicht ook het grote wereldwijde succes van Spotify, terwijl Tidal technisch eigenlijk gewoon ook een verdraaid goed product neerzet. Maar andere aanpak en minder datagedreven.