kan iemand mij op weg helpen mbt keuze racesim

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 10:37
Ik heb al wat voorwerk gedaan maar ik kom er niet echt uit.
Dit heeft er ook mee te maken dat ik als niet gamer VR heb ontdekt en ik zit nu volop in de IL2 flysim. Zeer mooi en indrukwekkend in VR.
Maar nu terug naar de race sims, ik ben dus nu opzoek naar een racesim die VR aankan en ook zeer realistische beelden heeft.
De volgende kenmerken zijn voormij van toepassing:
  • Ik heb alleen een PC geen PS4 of Xbox.
  • F1 raceauto’s uit de periode van na late jaren 30 tot 1967, dus zonder spoilers.
  • Ik wil in een keer de basisgame betalen met evt extra voor auto’s die ik wil rijden, maar het moet niet zo zijn dat ik ook moet betalen voor de AI auto’s uit dezelfde periode als ik hier samen een circuit wil racen. Of wat ik ook heb gemerkt een jaarlijkse, ik noem het maar “lease” bedrag voor het gebruik van deze game. Steam is voormij geen probleem.
  • Online is leuk maar ik moet ook kunnen racen tegen AI-bots , die uitgerust zijn met race auto’s uit dezelfde periode.
  • [list]
  • Moet voorzien zijn van Forcefeedback of iets vergelijksbaar zoals basshaker.
  • [/list]
Nu ben ik aan het inlezen en kom denk ik uit op Iracing, Assetto Corsa en rfactor. Iracing valt denk ik af wegens de “membership” fee, ja sorry maar daar heb ik een hekel aan. Nog andere game keuzes te overwegen?? Ik heb nog geen race stuur gekocht dus hierin ben ik vrij qua game keuze.
Zelf heb ik een midrange PC: i7-7700k maar wel met een vette overclock 5,1 Ghz 16gb 3000 RAM, GTX1080 en een Samsung Odyssey+

Ik ben hierin nog zoekende, dus ik hoop dat iemand mij hier op weg kan helpen.

LET OP, Ik zit niet altijd op mijn computer/ipad dus ik zal niet altijd direct kunnen reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:13
Keuze's genoeg :)
Op GoT is er een actieve AC community : [multi] Assetto Corsa - Deel 2
Spel kopen en de uitbreidingen zijn (pay)mods die via RD zijn te downloaden
Zelf heb ik ook een O+ en daarbij een raceseat met (nu nog) Fanatec gear.

iRacing geprobeerd en net als jij niet happy met de maandelijkse kosten, qua VR werkt het prima!

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yannick97
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:47
Toine1 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:14:
Ik heb al wat voorwerk gedaan maar ik kom er niet echt uit.
Dit heeft er ook mee te maken dat ik als niet gamer VR heb ontdekt en ik zit nu volop in de IL2 flysim. Zeer mooi en indrukwekkend in VR.
Maar nu terug naar de race sims, ik ben dus nu opzoek naar een racesim die VR aankan en ook zeer realistische beelden heeft.
De volgende kenmerken zijn voormij van toepassing:
  • Ik heb alleen een PC geen PS4 of Xbox.
  • F1 raceauto’s uit de periode van na late jaren 30 tot 1967, dus zonder spoilers.
  • Ik wil in een keer de basisgame betalen met evt extra voor auto’s die ik wil rijden, maar het moet niet zo zijn dat ik ook moet betalen voor de AI auto’s uit dezelfde periode als ik hier samen een circuit wil racen. Of wat ik ook heb gemerkt een jaarlijkse, ik noem het maar “lease” bedrag voor het gebruik van deze game. Steam is voormij geen probleem.
  • Online is leuk maar ik moet ook kunnen racen tegen AI-bots , die uitgerust zijn met race auto’s uit dezelfde periode.
  • [list]
  • Moet voorzien zijn van Forcefeedback of iets vergelijksbaar zoals basshaker.
  • [/list]
Nu ben ik aan het inlezen en kom denk ik uit op Iracing, Assetto Corsa en rfactor. Iracing valt denk ik af wegens de “membership” fee, ja sorry maar daar heb ik een hekel aan. Nog andere game keuzes te overwegen?? Ik heb nog geen race stuur gekocht dus hierin ben ik vrij qua game keuze.
Zelf heb ik een midrange PC: i7-7700k maar wel met een vette overclock 5,1 Ghz 16gb 3000 RAM, GTX1080 en een Samsung Odyssey+

Ik ben hierin nog zoekende, dus ik hoop dat iemand mij hier op weg kan helpen.

LET OP, Ik zit niet altijd op mijn computer/ipad dus ik zal niet altijd direct kunnen reageren.
raymondw schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:23:
Keuze's genoeg :)
Op GoT is er een actieve AC community : [multi] Assetto Corsa - Deel 2
Spel kopen en de uitbreidingen zijn (pay)mods die via RD zijn te downloaden
Zelf heb ik ook een O+ en daarbij een raceseat met (nu nog) Fanatec gear.

iRacing geprobeerd en net als jij niet happy met de maandelijkse kosten, qua VR werkt het prima!
iRacing is wel een van de betere competitieve games, alle circuits zijn laserscanned en de auto's worden samen met de producenten in de sim verwerkt. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Mods zijn er niet en er zitten geen auto's in die ouder zijn dan de 90er (?) jaren.

Voor wat je zoekt is Assetto Corsa of rFactor (2) de beste keuze denk ik.

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06:54
Als je vooral offline wilt racen lijkt rF2 mij de betere keuze. De AI is daarin toch wat sterker en klassieke formule wagens zijn er net iets beter vertegenwoordigt. Voor AC is er wel de Legends mod met oude formule wagens.

In beide gevallen zal je voor klassieke circuits het grotendeels moeten doen met mods. Die mogelijkheid hebben iR en PC2 dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine1
Ok dus ik moet gaan concentreren op Assetto Corsa en rFactor. Ik neem ook aan beiden geschikt voor VR.
Is er ook nog onderscheid in grafische kwaliteit tussen deze 2 games?

Verder zou ik ook graag willen weten, ik wil SP gaan racen met een klassieke Lotus formule wagen, hoe zit het met mijn AI tegenstanders, hebben deze dan ook vergelijkbare auto's maar dan van een ander merk, of moet ik om dit te kunnen doen all die andere auto’s gaan kopen anders rijd iedereen dezelfde Lotus? Wat is hierin het verschil met AC en rFactor?

[ Voor 4% gewijzigd door Toine1 op 08-05-2019 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 10:13
Ik kan alleen voor AC spreken maar met content manager kan je de grid van AI samen stellen zoals je wilt, auto’s, type skins, AI die wat slomer moet zijn of sterkere AI is allemaal per gridplek in te stellen.

Samen met mods zoals SOL kan je zowat je eigen 24 uur van Le mans maken.

YouTube: Assetto Corsa Just Got A Whole Lot Better! [Sol Weather FX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
Het hangt een beetje af van je verwachtingen. Zowel rF2 als AC zijn meer racing sandboxes dan games. Ook is de periode uit F1 die je noemt niet erg goed gerepresenteerd, in geen enkele sim behalve GP Legends uit 1998. Verwacht dus geen kampioenschap met alle toen aanwezige wagens, banen en coureurs zoals in de recente F1 spellen. Dan kan je beter gewoon GP Legends spelen, maar daar heb je geen snelle pc of vr voor nodig.

Edit: Nog vergeten... In het geval je VR geen noodzaak vindt, is Automobilista ook een goede optie. Deze heeft een reeks oude F1 klasses van jaren 60 tot nu. Het enige is dat deze gebaseerd zijn op de toenmalige specificaties en het dus om realistische, maar niet echt bestaande wagens gaat en alle wagens identiek zijn. Wat betreft physics en AI wel een goede optie. Plus, het heeft geen zware pc nodig.

[ Voor 32% gewijzigd door FightingAce op 09-05-2019 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Als je sims gaat spelen zul je denk ik al snel verschillende proberen en uiteindelijk een soort voorkeur hebben voor 1 of 2. Ik zou zelf kijken naar rFactor 2 (en Automobilista, zelfde engine etc), Assetto Corsa, iRacing (maar wat je al zei dat kost zeker wel extra geld), Project Cars 2 (maar die schijnt op de PC niet echt te leven).

Voor rFactor 2 kun je wel erg mooi series downloaden (ook betaalde), en tegen de AI rijden. Voor online zelf server joinen of aanmaken, etc.. Ik denk dat Assetto Corsa het meest gespeeld wordt, maar dat weet ik niet zeker.. dat is mooi online, maar erg matig tegen de AI. En je hebt geen 24 uur cyclus en geen weather engine (dat je van zon naar regen gaat etc)

[ Voor 85% gewijzigd door Luxicon op 09-05-2019 18:08 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
Luxicon schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 18:04:
Als je sims gaat spelen zul je denk ik al snel verschillende proberen en uiteindelijk een soort voorkeur hebben voor 1 of 2. Ik zou zelf kijken naar rFactor 2 (en Automobilista, zelfde engine etc), Assetto Corsa, iRacing (maar wat je al zei dat kost zeker wel extra geld), Project Cars 2 (maar die schijnt op de PC niet echt te leven).

Voor rFactor 2 kun je wel erg mooi series downloaden (ook betaalde), en tegen de AI rijden. Voor online zelf server joinen of aanmaken, etc.. Ik denk dat Assetto Corsa het meest gespeeld wordt, maar dat weet ik niet zeker.. dat is mooi online, maar erg matig tegen de AI. En je hebt geen 24 uur cyclus en geen weather engine (dat je van zon naar regen gaat etc)
Die 24h cyclus is wel mogelijk mbv mods (shaders patch+Sol).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
FightingAce schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 22:20:
[...]

Die 24h cyclus is wel mogelijk mbv mods (shaders patch+Sol).
Dat heb ik weleens gezien ja, maar het is anders dan de weather engine, omdat daar van alles voorkomt, van mist in de ochtend tot zon in de middag, een buitje en dan weer droog bijvoorbeeld. Dat bedoel ik er eigenlijk mee.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuur84
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-02 13:23
ProjectCars 2 klinkt met de basis-content het meest geschikt voor je om te starten (1 malig volledig pakket aanschaffen), maar leeft idd wat minder zoals gezegd. IRacing is erg kostbaar (abbo en content kopen, dit kan serieus oplopen). Rfactor2 en Assetto kunnen ook, maar dan wel met mods, geen content vanuit de officiele ontwikkelaars. Dit heeft voor- en nadelen, vooral online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine1
Figuur84 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 19:52:
ProjectCars 2 klinkt met de basis-content het meest geschikt voor je om te starten (1 malig volledig pakket aanschaffen), maar leeft idd wat minder zoals gezegd. IRacing is erg kostbaar (abbo en content kopen, dit kan serieus oplopen). Rfactor2 en Assetto kunnen ook, maar dan wel met mods, geen content vanuit de officiele ontwikkelaars. Dit heeft voor- en nadelen, vooral online.
Iracing viel bij mij al meteen af want ik wil geen maandelijkse fee constructie.
Ik heb dus de demo van Rfactor2 via STEAM gedraaid en ik haakte al meteen af bij het grafische gedeelte, ik weet het dit is niet alles, maar ik vind deze kwaliteit gewoonweg slecht.
Project cars 2 zag er leuk uit maar ik kreeg deze niet in VR mode, maar dit lijkt mij weer geen game die voldoet aan mijn bovenstaande eisen, leuk voor de gamers die van die blitse auto’s willen rijden maar ik wil eigenlijk alleen in de periode 1937-1967 racen.
Vermoedelijk is de oude versie van AC de beste keus voor mij. Ik me hier eens in verdiepen wat hier allemaal verkrijgbaar is en wat de kosten zullen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Toine1 op 11-05-2019 17:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-09 16:35
@Toine1 22 euro en je hebt de base game met alle DLC die Kunos heeft gemaakt, een top sim als je het mij vraagt, zeker voor dat geld. https://www.g2a.com/asset...ey-global-i10000152293002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
Toine1 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 17:40:
[...]

Ik heb dus de demo van Rfactor2 via STEAM gedraaid en ik haakte al meteen af bij het grafische gedeelte, ik weet het dit is niet alles, maar ik vind deze kwaliteit gewoonweg slecht.
Voor graphics moet je niet doen, maar als je de instellingen goed hebt staan valt het best mee. In vr helemaal, dan zal je in elke sim de graphics moeten terugschroeven. Vergeet je supersampling niet als je aan de slag gaat met AC.
Pagina: 1