Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mefra85
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-08-2024
Goedemorgen,

Onderhand aardig wat uitgezocht en een redelijk beeld van wat ik wil. De volgende toestellen neem ik op het moment in overweging, maar ik kom er niet uit, met name door twijfels omtrent de skin die de verschillende merken er overheen gooien. Ik heb geen enkele ervaringen met de verschillende merken, maar ik weet wel dat ik over het algemeen een hekel heb aan bloatware. Zelfs bij mijn huidige Samsung vind ik dit al irritant, hoewel dit uiteindelijk geen doorslag hoeft te geven.

Punten die ik van belang vind:
- snel, maar gamen doe ik niet erg veel. Dat doe ik wel op de pc.
- goede camera
- batterijduur
- zo dicht mogelijk bij stock Android, of anders gewoon een goede skin met weinig bugs/bloatware
- goed geluid vanuit de speaker (headset gebruik ik nooit)

- Xiaomi Note 7; goede specificaties, goede camera, maar eigen skin (217 euro)
- Xiaomi Mi A2; goede specificaties, Android One, maar lage batterijduur (175 euro)
- Xiaomi Pocophone; goede specificaties, jammer genoeg wel Android 8 en ik vraag me af wat de meerwaarde is t.o.v. de Honor Play (308 euro)
- Honor Play; onderhand wat ouder met Android 8 en EMUI (lees ik slechte verhalen over) maar qua specificaties wel helemaal top (249 euro)

Onderstaande toestellen zijn al afgevallen
- De Samsung A50 heb ik nog overwogen, maar uit verschillende tests blijkt dat die eigenlijk niks beter is dan de Note 7 en aangezien ik geen specifieke voorkeur heb voor Samsung valt die vanwege het prijsverschil af.
- Asus Zenfone Max M2 Pro; goede batterijduur maar een gedowngrade versie van de SD660
- Nokia 7 Plus; doet eigenlijk alles wat ik wil, maar te duur voor wat die doet. Voor 200 euro zou dit een interessant optie zijn geweest, maar niet voor 270 euro.
- Overige Honor / Huawei toestellen; niks mis mee, maar de prijs ligt gewoon hoger dan de toestellen hierboven terwijl er geen voordelen zijn.

Op het moment neig ik naar de Note 7 of Mi A2, maar graag nog wat advies van mensen, met name op het gebied van ervaring met de skin/bloatware.

Alvast bedankt!

[ Voor 12% gewijzigd door Mefra85 op 08-05-2019 10:56 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Mefra85 dit betreft aankoopadvies, dus schopje van AND naar ATT.

Dat gezegd hebbende. De Pocophone heeft al een behoorlijke tijd een update gehad naar Android 9. Hoe kom je erbij dat dit toestel nog draait op Android 8? Daarnaast voldoet het toestel verder aan al je eisen, behalve 'Stock'. Kan je daar mee leven is het wel het beste toestel in je rijtje. Mocht je daarnaast echt niet kunnen leven met MIUI (zoals ik), kan je er nog altijd een custom rom op flashen. Ik heb er nu LineageOS op staan en dat is super stabiel en is stock.

De Mi A2 (of Lite) zijn ook echt hele goede toestellen met een geweldige prijs/kwaliteit verhouding, maar het zijn wel echte mid-range toestellen. Kwaliteit foto's is stukken minder dan de high-end versies.
Honor Play; onderhand wat ouder met Android 8 en EMUI
Persoonlijk blijft ik liever wel van Huawei / Honor, dit vanwege de skin en de Kirin SOC. Daarnaast heeft Honor ook niet een heel erg goede record betreft updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mefra85
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-08-2024
Dat van de updates van Honor ben ik inderdaad eerder tegengekomen. In combinatie met de slechte ervaring van de skin belooft dat niet veel goeds.

Voor wat betreft die custom rom, nog nooit gedaan, maar is dat simpel te doen, mocht MIUI me niet bevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Mefra85 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:06:
Dat van de updates van Honor ben ik inderdaad eerder tegengekomen. In combinatie met de slechte ervaring van de skin belooft dat niet veel goeds.

Voor wat betreft die custom rom, nog nooit gedaan, maar is dat simpel te doen, mocht MIUI me niet bevallen?
Nee, custom roms installeren is geen simpel klusje. Dat vergt echt wel wat kennis en aandacht.
Maar ik zie geen enkele reden waarom je niet aan MIUI zou wennen.
Gewoon voor de Redmi Note 7 gaan dus.