Google stopt met Works with nest programma

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:50
Gisteravond mailtje van Google en vanochtend een mailtje van homey.

Google sloopt het “works with nest” developers programma.

Dit was een mooi trucje om de nest te laten werken met Homey maar ik neem aan ook domoticz etc.

Erg jammer. Nu gedwongen naar Google home waar ik totaal niet op zit te wachten.

Per 31 augustus is het einde verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:56
Helaas... Ik heb er in ieder geval spijt van dat ik een Nest thermostaat heb hangen i.p.v. een meer open (bijvoorbeeld) Tado.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorbataGames
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 20:38
Ben benieuwd of er niet straks nog iets mogelijk is met de integratie van Google Assistant, die ook in de meest recente Homey firmware zit volgens mij. Ben zelf nogal Apple-minded dus ken heel Google Assistant niet, en ben dus ook niet bekend met de mogelijkheden.

Maar vind het zelf ook erg vervelend. Hoewel ik niet veel doe met de integratie, is het fijn om die extra temperatuur-meting erbij te hebben. Ik zal in elk geval geen nieuwe Nest aanschaffen.

[ Voor 14% gewijzigd door CorbataGames op 08-05-2019 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:24
Tja dit was redelijk te verwachten bij Google.
Die lijken altijd alles als een experiment te beschouwen en daarnaast willen zij ook een steeds meer gesloten systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanu
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-09 00:21
Domoticz heeft twee implementaties. Eén met de officiële API, één met de onofficiële (reverse engineered van de app denk ik).
Zie https://github.com/domoti...lopment/hardware/Nest.cpp

De app zal wel blijven werken lijkt mij... Dus dat is waarschijnlijk nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Ik heb nooit een mail gezien hierover.

Kwam voorbij op YT.... Maar zijn we mooi klaar mee.

Van wat ik begreep is dat je niet moet upgraden naar het nieuwe account die komt.

Dus je oude Nest account blijven behouden. En dan blijft het werken??

Ik moet er nog verder induiken.... Geen goede ontwikkeling heb net een Home Hub.... Oftewel nest hub aangeschaft omdat. Nu alles mooi geïntegreerd kan worden met Domoticz.

De toekomst wat dat betreft ziet er niet rooskleurig uit.
Tijd voor een andere thermostaat.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jberinga
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:47
Zo stom geweest om het Nest account te migreren naar mijn Google Home account toen ik die vraag voorgeschoteld kreeg op de Nest website, waardoor inloggen met Domoticz niet meer mogelijk is. Ik heb het ook al met een app-password geprobeerd, maar helaas...

Zijn er meer die hier tegen aan zijn gelopen?
En als er iemand is die de Nest verbinding binnen Domoticz weer aan de praat heeft gekregen, dan hoor ik dat ook graag. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinguin0107
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21-10-2024
Ik zit met hetzelfde. Heeft iemand hiervoor al een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:56
jberinga schreef op zondag 15 september 2019 @ 17:44:
Zo stom geweest om het Nest account te migreren naar mijn Google Home account toen ik die vraag voorgeschoteld kreeg op de Nest website, waardoor inloggen met Domoticz niet meer mogelijk is. Ik heb het ook al met een app-password geprobeerd, maar helaas...

Zijn er meer die hier tegen aan zijn gelopen?
En als er iemand is die de Nest verbinding binnen Domoticz weer aan de praat heeft gekregen, dan hoor ik dat ook graag. 😊
Ook zonder goedkeuring te geven aan een migratie van Nest naar Google stopt de Nest in Domoticz ermee. Helaas.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jberinga
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:47
Op https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=30139 is een workaround te vinden.

Heb ik nog niet aan de praat kunnen krijgen, maar heb er ook nog niet veel tijd voor gehad om me er in te verdiepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basssment
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 08:59
jberinga schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:32:
Op https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=30139 is een workaround te vinden.

Heb ik nog niet aan de praat kunnen krijgen, maar heb er ook nog niet veel tijd voor gehad om me er in te verdiepen...
Bedankt hier heb ik de oplossing gevonden en ik kan bevestigen dat het werkt!
Pagina: 1