Oneinigheid slechte beoordeling

Pagina: 1
Acties:
  • 1.092 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asthaparhim
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-09 00:48
Beste Tweakers,

Onlangs heb ik meerdere advertenties op Tweakers laten lopen.

Het gaat onder andere om Raspberry Pi's Zero en Zero W bordjes. Mijn advertentie loopt nog.

Eerste DM is een bod van 10 voor 3 bordjes, ik heb de Pi's toendertijd voor rond de 11-12 euro p/s gehaald.
Het eerste bod is dus een bod wat me totaal niet aanspreekt. Ondertussen krijg ik meerdere DM's met soortgelijke boden.

Ik reageer bewust niet op onzinbiedingen, een aantal dagen erna krijg ik een DM van dezelfde meneer met een bod van 35 euro. Het verschil hierin is dusdanig groot tov eerdere bod dat er bij mij een alarmbelletje gaat rinkelen. De drempel om een trade te doen wordt dus nog hoger. Ik neem deze Tweaker in kwestie niet serieus en negeer hem.

Gisteren krijg ik in mijn mail een 1 ster beoordeling voor iets waar niemand tot overeenkomst is gekomen. Aan de hand hiervan stuur ik hem ook een 1 ster beoordeling. Ik heb deze meneer uberhaupt nooit een DM teruggestuurd, meneer stuurt mij achteraf na beoordeling wel een DM dat hij de bordjes nog kan kopen via zijn bedrijf dat er BTW vanaf gaat, iets waar ik niets te maken mee heb. NB ik ben geen hardcore tweaker, en reageer niet altijd evensnel op een nog lopende advertentie ivm werk, daarbij gelaten binnen een tijdsbestek van 2 weken icm onzinboden kan ik me ook voorstellen dat andere Tweakers soms ook wel eens persoonlijke omstandigheden hebben waardoor ze niet inloggen op Tweakers.

Nu hebben we beide een 1 ster beoordeling, en ik mail hem dus met mijn kant van het verhaal. Wat de communicatie daarin is, weet niet of ik dat hier moet plaatsen maar als een Crewmember daarnaar kan kijken?

In ieder geval is zijn laatste reactie daarop:
Bedankt voor je reactie. erg intelligent.

Maar we weten nog steeds niet hoeveel goudstaven jij voor je raspberry's wil hebben.

Niet even netjes maar niet altijd in staat maar, ben ik verplicht om te reageren? Hoe deal ik hiermee? Ik heb niet zoveel zin om een trade op deze manier te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent NIET verplicht om te reageren indien zijn/haar bod je niet aanspreekt of überhaupt geen zaken wilt doen met diegene (persoonlijk, slechte rating enzovoorts)

Verder geldt op Tweakers = geen transactie is geen beoordeling. Hier ga je zelf de mist in door hem een wraakreview te geven.

Ik ben van mening dat het niet mogelijk moet zijn om elkaar te beoordelen als er minder dan 2/4 DM's met elkaar zijn gewisseld en dat het mogelijk moet zijn om iemand te kunnen blokkeren voor verdere communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asthaparhim
Dat snap ik, een review kan ik dan ook ongedaan maken, dat neemt niet weg dat hij de optie heeft om dat niet te doen - wat ervoor zorgt dat ik dus wordt benadeeld. Een wraakreview is anders, maar geeft een duidelijk signaal af naar mensen die WEL met hem onderhandelen.

Gelijk oversteken, het gaat niet zo zijn dat ik hierin met een slechte review blijf hangen als ik de mijne weg laat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Dit vind ik wel een aparte situatie, want jij negeert bewust iemand die gewoon serieuze boden doet (als jij ze voor 11 a 12 euro hebt gekocht, vind ik 10 euro geen onzinbieding, het is alleen niet jouw gewenste prijs).

Oftewel iemand biedt gewoon serieus op jouw spullen en die krijgt 0,0 reactie omdat jij hem negeert op gronden die hij niet weet.
Tja, dan vind ik een slechte review niet eens zo verkeerd, er kan immers geen transactie plaatsvinden als de verkoper je negeert. Terwijl het wel een meldenswaardig iets is wmb.

En om er dan overheen te gaan met een wraakreview, tja dat is wmb helemaal fout op fout...

Ik zou zeggen reageer de volgende keer gewoon dat je het bod te laag vindt en je voorkomt het hele gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:45
@Gomez12 Dat mag jij vinden, maar dat is niet hoe het werkt. Voor hetzelfde geld heeft TS even geen tijd om te reageren, en dan zou je volgens jouw schets ook een slechte review moeten krijgen.

Of iets een onzinbieding is aan TS om te bepalen of niet.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 11:31
Gomez12 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:30:
Dit vind ik wel een aparte situatie, want jij negeert bewust iemand die gewoon serieuze boden doet (als jij ze voor 11 a 12 euro hebt gekocht, vind ik 10 euro geen onzinbieding, het is alleen niet jouw gewenste prijs).

Oftewel iemand biedt gewoon serieus op jouw spullen en die krijgt 0,0 reactie omdat jij hem negeert op gronden die hij niet weet.
Tja, dan vind ik een slechte review niet eens zo verkeerd, er kan immers geen transactie plaatsvinden als de verkoper je negeert. Terwijl het wel een meldenswaardig iets is wmb.

En om er dan overheen te gaan met een wraakreview, tja dat is wmb helemaal fout op fout...

Ik zou zeggen reageer de volgende keer gewoon dat je het bod te laag vindt en je voorkomt het hele gedoe.
Als iemand €10,= bied voor een bordje dat voor €11,= / €12,= gekocht is dan vind ik je opmerking terecht,
maar:
Asthaparhim schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:27:
(...)
Eerste DM is een bod van 10 voor 3 bordjes, ik heb de Pi's toendertijd voor rond de 11-12 euro p/s gehaald.
(...)
Wel goed lezen dus. B) ;)

Iets wat in totaal €36,= oorspronkelijk heeft gekost en daar €10,= voor krijgen. Dan kan ik mij voorstellen dat je dan niet op dat bod in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asthaparhim
Bovenstaande klopt, eerste bod was 10 euro voor 3 bordjes.

Ik ben benieuwd als je bijvoorbeeld 10 DM's krijgt over 1 product, met redelijkerwijs onzinboden - ga je dan elke persoon een mail sturen (naast je andere advertenties?). Wat zou jij veel werk EN risico's in reputatieschade hebben als je een trader bent met meer dan 50 actieve producten die hot zijn.

Als iemand achteraf vraagt wat voor goudstaven ik wil voor deze Raspberry Pi's, dan mag jij je afvragen of dit wel de juiste manier is om UBERHAUPT de bordjes te bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 17:13
Het kan natuurlijk een slechte poging zijn van koper om de druk een beetje van de ketel te halen met wat humor. Dat is en blijft een probleem van textuele communicatie, je kunt de intentie erachter soms moeilijk bepalen.

Maar ik ben het er wel mee eens dat het mogelijk zou moeten zijn om bepaalde tweakers te blokkeren en/of het onmogelijk zou moeten zijn om tweakers zonder overeenkomst te beöordelen.

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
NaliXL schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:41:
Maar ik ben het er wel mee eens dat het mogelijk zou moeten zijn om bepaalde tweakers te blokkeren en/of het onmogelijk zou moeten zijn om tweakers zonder overeenkomst te beöordelen.
Het nadeel is dat je daarmee indirect wraakbeoordelingen uitnodigt en mensen zoals TS hebt die dan vinden dat alletwee de beoordelingen weg moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asthaparhim
NaliXL schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:41:
Het kan natuurlijk een slechte poging zijn van koper om de druk een beetje van de ketel te halen met wat humor. Dat is en blijft een probleem van textuele communicatie, je kunt de intentie erachter soms moeilijk bepalen.

Een slechte review achterlaten is geen humor en bewust gedaan, geen idee waar de koper zich druk om maakt door te denken van zo, hebben we dat eens goed voor elkaar gekregen. Wat hierboven al is aangegeven er kunnen omstandigheden zijn waardoor Tweakers niet reageren, wat ook niet verplicht is. Als ik nu elke Tweaker een bericht stuur, en degenen die niet reageren een slechte review achterlaat, waar mis je dan je controle.

Als je een accountmanager hebt voor een bedrijf die niet reageert, ga je dan ook een klacht indienen of slechte review indienen voor het hele bedrijf niet wetende dat die accountmanager misschien wel dood is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Asthaparhim Wat ik of anderen vinden doet er weinig toe. @Microkid kan je hiermee helpen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zo moeilijk is het toch niet? Geen overeenkomst, geen review.

De eerste review had helemaal niet geplaatst mogen worden, en de (wraak/antwoord)review terug van Asthaparhim ook niet.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Asthaparhim schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:28:
[...]
Als je een accountmanager hebt voor een bedrijf die niet reageert, ga je dan ook een klacht indienen of slechte review indienen voor het hele bedrijf niet wetende dat die accountmanager misschien wel dood is?
Ja, zeker wel... Ik moet toch een antwoord van dat bedrijf krijgen, zij hebben de conversatie gestart, dan is het toch niet zo raar dat ik het uitermate onbeschoft zou vinden als zij halverwege gewoon even de communicatie afkappen en mij geen reactie meer geven...

Maar jij vind het dan normaal als het bedrijf tegen jou weer een klacht gaat indienen... Want het bedrijf moet zich nog even wreken?

Jij start de conversatie door een V&A ad te plaatsen, houd dan ook een beschaafde conversatie... En ga geen mensen doodzwijgen.

Beter voorbeeld is btw dat jij een winkel binnenloopt (die biedt namelijk ook van alles aan) en dat je advies wilt of wilt afrekenen en dat al het personeel je negeert.
Dan ga je toch ook een klacht indienen, want je wilt verder met je aankoop en de winkel heeft het aanbod gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Modbreak:Wie wil er een ban?

[ Voor 9% gewijzigd door Microkid op 08-05-2019 17:19 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

@Asthaparhim Jij gaat zelf al de fout in door een 1-ster review terug te geven ipv ons even in te lichten. Had je dat gedaan, dan hadden we er rustig naar kunnen kijken en actie ondernemen. In plaats daarvan plaats je nu een wraak review waardoor het nog meer escaleert. Daarna weet je ons blijkbaar wel te vinden. Ik ben een beetje klaar met de situaties waarin 2 gebruikers elkaar een 1-ster review en daarna komen hier komen uithuilen en om vergeving vragen. Ik laat de beoordeling dus staan. Jullie mogen eerst onderling tot overeenstemming komen dat de reviews weg mogen. Ik hoor het dus wel.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban. Uitzondering hierop geldt voor juristen en advocaten indien zij een interpretatie van wetgeving willen loslaten op stellingen van gebruiker.