Om mijn vakantieadres in Oostenrijk viel mij deze week op dat het internet via de NetGear repeater in de ochtend behoorlijk traag was, en zelfs Wifi-connecties eruit geknikkerd worden met 'verificatiefouten'.
Uiteindelijk heb ik vanmorgen ontdekt dat dit lijkt te komen door de backup van WhatsApp op mijn telefoon. Als ik die uitzet, dan is internet weer lekker vlot. Toegang tot configuratie van de router (die boven ons huisje bij de eigenaar staat) en de Netgear (in ons huisje) heb ik niet.
Maar hoe komt dit eigenlijk? Verbruikt WhatApp zoveel connecties? Ik heb dit nog nooit meegemaakt namelijk... ?
Ik ben al blij dat ik de oorzaak weet.
Iemand die meer weet?
Uiteindelijk heb ik vanmorgen ontdekt dat dit lijkt te komen door de backup van WhatsApp op mijn telefoon. Als ik die uitzet, dan is internet weer lekker vlot. Toegang tot configuratie van de router (die boven ons huisje bij de eigenaar staat) en de Netgear (in ons huisje) heb ik niet.
Maar hoe komt dit eigenlijk? Verbruikt WhatApp zoveel connecties? Ik heb dit nog nooit meegemaakt namelijk... ?

Ik ben al blij dat ik de oorzaak weet.
Iemand die meer weet?
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes