Welke speakers?

Pagina: 1
Acties:
  • 342 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvin012
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-05 20:08
Hallo allemaal,

Ik wil graag gaan upgraden naar een atmos setup, maar heb geen extra speakers meer liggen. Ik wil eerst goed weten hoe het gaat klinken in de ruimte waar ik alles heb voordat ik er echt geld in ga stoppen.

Wat zijn leuke goedkope speakers die ik aan het plafond kan hangen die redelijk klinken met een klipsch setup. Het liefst zo goedkoop mogelijk.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Als je wil weten hoe het gaat klinken zul je de speakers op moeten hangen die je wilt gaan gebruiken. Elke speaker klinkt namelijk anders.

Verder is het handig om te vermelden wat je nu voor speakers en apparatuur gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Ervanuitgaande dat @calvin012 zijn huiswerk wel een beetje heeft gedaan m.b.t. de setup denk ik dat het hem meer gaat om de beleving en montage dan direct om de kwaliteit van het geluid.
In dat geval zou ik zeggen: ga eens naar de lokale kringloop, daar hebben ze vaak (oude) speakers van redelijke kwaliteit voor een prikkie :)

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvin012
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-05 20:08
En wat zouden leuke speakers zijn die ik aan het plafond kan monteren die goed gaan met de Klipsch rp8000f's en de rp504c en de rp600m 's?

Achter mij op de muur dat gaat niet werken aangezien het dak schuin afloopt daar. Dit is ook waarom ik geen dolby atmos ready speakers kan gaan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-10 15:38
@calvin012 Ik denk dat je je even moet afvragen wat je nu wilt.
Wil je een globaal idee van wat Atmos voor jou kan betekenen -> zo goedkoop mogelijke speakers ophangen. - Wintervachts' idee van kringloop speakers is prima genoeg
- Een installatie die goed samen gaat met je huidige set Klipsch: Volg Maarten's advies en hang direct de definitieve keuze op (mogelijk met recht op terugbrengen van de winkel).

Een keuze voor zo goedkoop mogelijk én goed samen gaand met de klipsch is volgens mij hinken op 2 gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:08

FeaR

In GoT we trust

Voor aankoopadvies is er Consumentenelektronica Aankoopadvies. Ik ga dit topic echter niet verplaatsen omdat de TS niet in de vorm is die we op GoT graag zien. Dan wil zeggen met een vorm van eigen inzet. Toch wel minimaal het noemen van een budget en een short list met speakers die je zelf al gevonden hebt. Tevens is dit ook al het derde topic dat je opent. Dat is niet nodig, als het onderwerp hetzelfde is kan je verder in het oude topic.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.