Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MASiR
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 07-09 09:52
Met pijn in het hart zie ik de support voor OS en apps voor mijn Lumia 950XL nu echt wegvallen. Ik wil geen Google dus dan maar een iPhone. Ik wil niet de prijs van een laptop betalen en geen notch.

De iPhone 8 is nieuw genoeg maar voor hetzelfde geld heb je een 7 met veel meer geheugen (of even veel geheugen voor minder geld).

Hoe groot is het verschil tussen de 7 en de 8? Is het erg dom om nu nog de 7 te kopen?

f/m fotomatthijs.nl

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16:02
Apple geeft geen garantie met ondersteuning van iOS voor x jaar. In de praktijk gaat dat nu goed voor zeker 5 jaar vanaf vrijgave van een model. Krijg je geen iOS updates meer dan ga je buiten de boot vallen met applicatie updates.

De 8 is 1 jaar jonger dan de 7, aan het begin van dit jaar, op basis van 3 jaar verwachte levensduur hebben we op het werk nog iPhone 7's gekocht.

Echter komende van een XL, wil je wel een 4,7 inch mini scherm? Prive zou ik over de Notch heen stappen en een XR kopen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Nu online
Niet alleen het geheugen is anders. De 7 is van aluminium en heeft nog een thuis-knop. Net als de 6.
De 8 is van glas (want draadloos opladen) en heeft een touch-thuis-knop.

Verder is er niet veel anders behalve de chip versie, en dat heeft weer betrekking op de support duur.
Als je in deze maat telefoons zoekt is de keuze niet zo groot.
De Pixel 3 is vergelijkbaar (met kortere support), maar die heb je vooraf al uitgesloten.

• MASiR
Echter komende van een XL, wil je wel een 4,7 inch mini scherm?
Ik zal het moeten bekijken. Ik vond mijn 1520 heerlijk na alle vorige telefoons. Iedereen verklaarde me voor gek. En nu...... ;)

Groot beeld is fijn maar ik merk dat mijn handen eigenlijk te klein zijn
Niet alleen het geheugen is anders. De 7 is van aluminium en heeft nog een thuis-knop. Net als de 6.
Eigenlijk precies waarom ik geen 8 zou willen :D

Als verder echt weinig verschil zit ga ik de 7 bekijken

MASiR wijzigde deze reactie 09-05-2019 21:38 (5%)

f/m fotomatthijs.nl

• Sorbo
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 19:47

Sorbo

Uw hulp in huis!

MASiR schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 21:37:

[...]

Eigenlijk precies waarom ik geen 8 zou willen :D

Als verder echt weinig verschil zit ga ik de 7 bekijken
Helaas, ook de iPhone 7 heeft al de "Force Touch" homeknop: https://www.theverge.com/...utton-removed-force-touch

• MASiR
Ja ok maar wel een dedicated gebied niet in je beeld. Alhoewel... Heeft de XL ook niet, viel me mee om aan te wennen vanaf xe 1520

f/m fotomatthijs.nl

• soskes
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 19:42
jeroen3 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:40:

Verder is er niet veel anders behalve de chip versie, en dat heeft weer betrekking op de support duur.
Als je in deze maat telefoons zoekt is de keuze niet zo groot.
De Pixel 3 is vergelijkbaar (met kortere support), maar die heb je vooraf al uitgesloten.
Kan me nu even vergissen maar de 7 heeft ook al een touch knop. Overigens vind ik het een fijnere gedachte dan de oude knop.

Voor mijn werk heb ik de 7 gekregen en heb, in vergelijking met de Pixel 3 die ik persoonlijk heb, niet echt een verschil qua laadtijden.

soskes wijzigde deze reactie 09-05-2019 22:40 (9%)

Xiaomi Mi9T - Chuwi Hi9 Air - Lenovo Thinkpad T460

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
swhnld schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:11:
Apple geeft geen garantie met ondersteuning van iOS voor x jaar. In de praktijk gaat dat nu goed voor zeker 5 jaar vanaf vrijgave van een model. Krijg je geen iOS updates meer dan ga je buiten de boot vallen met applicatie updates.
Nee, ook al heb je bijv nu als laatste iOS12, zul je zeker nog een vol jaar opvolgend Apps kunnen gebruiken.
oa Hotmail is pas afgelopen december gestopt met updates voor iOS10.

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MASiR
Lijkt me dat het OS versie gebonden is, niet tel. gebonden? Als de nieuwe OS je tel niet meer ondersteunt, dan krijg je geen app updates meer.

Kan me trouwens niet voorstellen dat nu de OSsen erg veel uit elkaar gaan lopen?

f/m fotomatthijs.nl

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True