Dag mensen,
Ik heb net een pc in elkaar gezet en hij werkt helemaal prima, behalve dat vier van de zes fans niet aan gaan bij het opstarten.
De twee die wel werken zijn samen verbonden met het moederbord waarbij het moederbord staat: pump_fan1
De vier andere zijn allemaal met elkaar verbonden, dit is een onderdeel van de case:
[Afbeelding]
Bij de gele cirkel gaat er een kabel uit, waaraan alle vier de fans zijn verbonden aan de linkerkant.
Deze heeft de volgende verbinding:
[Afbeelding]
Bij het gele is de kabel van de vier fans.
De rode cirkel is waaraan ik hem verbonden heb.
Vervolgens heb ik hem aan het moederbord verbonden:
[Afbeelding]
Bij geel zie je de connectie en bij rood wordt hij erin geklikt op het moederbord.
Op het moederbord staat erbij sys_fan1
Ik heb geprobeerd de vier fans aan te sluiten aan de pump_fan1, maar ze werkte toen nog steeds niet.
Ik denk dus dat ik misschien de verkeerde kabel gebruik of iets dergelijks.
De kabel zat trouwens bij de voeding.
Onderdelen:
Tomahawk B450 MSI
SilverStone Redline RL06
Corsair RM550x
Jan
Edit: images werken blijkbaar niet.
Laat maar even weten als je bij de link ook niks te zien krijgt.
Edit2: Fans werken wel gewoon apart. Er gaat dus iets mis bij de splitter of de kabel daarvan.
Ik weet gewoon niet of ik de goede kabel heb gebruikt om hem aan het moederbord te koppelen.
Ik heb net een pc in elkaar gezet en hij werkt helemaal prima, behalve dat vier van de zes fans niet aan gaan bij het opstarten.
De twee die wel werken zijn samen verbonden met het moederbord waarbij het moederbord staat: pump_fan1
De vier andere zijn allemaal met elkaar verbonden, dit is een onderdeel van de case:
[Afbeelding]
Bij de gele cirkel gaat er een kabel uit, waaraan alle vier de fans zijn verbonden aan de linkerkant.
Deze heeft de volgende verbinding:
[Afbeelding]
Bij het gele is de kabel van de vier fans.
De rode cirkel is waaraan ik hem verbonden heb.
Vervolgens heb ik hem aan het moederbord verbonden:
[Afbeelding]
Bij geel zie je de connectie en bij rood wordt hij erin geklikt op het moederbord.
Op het moederbord staat erbij sys_fan1
Ik heb geprobeerd de vier fans aan te sluiten aan de pump_fan1, maar ze werkte toen nog steeds niet.
Ik denk dus dat ik misschien de verkeerde kabel gebruik of iets dergelijks.
De kabel zat trouwens bij de voeding.
Onderdelen:
Tomahawk B450 MSI
SilverStone Redline RL06
Corsair RM550x
Jan
Edit: images werken blijkbaar niet.
Laat maar even weten als je bij de link ook niks te zien krijgt.
Edit2: Fans werken wel gewoon apart. Er gaat dus iets mis bij de splitter of de kabel daarvan.
Ik weet gewoon niet of ik de goede kabel heb gebruikt om hem aan het moederbord te koppelen.
[ Voor 14% gewijzigd door UltraDonut op 08-05-2019 13:45 ]