Mijn vraag
Ik werk al wat jaartjes met Eplan en wil hiervoor wat handelingen automatiseren.
Nu zie ik dat ik ook scripts kan maken en uitvoeren.
Ik kwam met het idee om uit een aansluitlijst de juiste regelaars te exporteren zodat ik dit kan inlezen via een script.
Bijvoorbeeld op pagina 100 wil ik 4 macro’s plaatsen.
En vanaf pagina 101 4 paginamacro’s
In de helpfunctie van Eplan staat dat de scripts in vb.net of C# geschreven kunnen worden.
Ik ben zelf nog niet met 1 van deze talen bekend maar wel leergierig om als ik er wat mee kan er in te duiken.
Bij Eplan zelf hebben ze ook een 3 daagse cursus maar ik kan niet echt erachter komen of dit aansluit op mijn idee.
Eplan zelf is meestal ook niet meedenkend om te zeggen wat de juiste keuze is.
Zijn er toevallig mensen hier die werken met Eplan en ook scripts gebruiken?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Eplan 2.7/2.8
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op internet heb ik een duitse site gevonden die verschillende scripts heeft maar zijn voor mij nog een beetje vaag.
Voorbeeldje: https://suplanus.de/eplan-api-seitenmakros-einfuegen/
Ik werk al wat jaartjes met Eplan en wil hiervoor wat handelingen automatiseren.
Nu zie ik dat ik ook scripts kan maken en uitvoeren.
Ik kwam met het idee om uit een aansluitlijst de juiste regelaars te exporteren zodat ik dit kan inlezen via een script.
Bijvoorbeeld op pagina 100 wil ik 4 macro’s plaatsen.
En vanaf pagina 101 4 paginamacro’s
In de helpfunctie van Eplan staat dat de scripts in vb.net of C# geschreven kunnen worden.
Ik ben zelf nog niet met 1 van deze talen bekend maar wel leergierig om als ik er wat mee kan er in te duiken.
Bij Eplan zelf hebben ze ook een 3 daagse cursus maar ik kan niet echt erachter komen of dit aansluit op mijn idee.
Eplan zelf is meestal ook niet meedenkend om te zeggen wat de juiste keuze is.
Zijn er toevallig mensen hier die werken met Eplan en ook scripts gebruiken?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Eplan 2.7/2.8
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op internet heb ik een duitse site gevonden die verschillende scripts heeft maar zijn voor mij nog een beetje vaag.
Voorbeeldje: https://suplanus.de/eplan-api-seitenmakros-einfuegen/