Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperVD03
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08-09-2023
Mijn vraag

ik game best veel en hierbij is surround sound handig. ik heb een headset die 7.1 ondersteund, mijn moederbord ondersteund 7.1, dus ik weet niet waarom dit niet werkt. hierbij is mijn vraag weet iemand waar dit door komt en hoe ik wel 7.1 surround sound kan krijgen?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Moederbord: Asrock FataltyX B450 Gaming K4 en hij ondersteund Realtek ALC892 audio (7.1)
Headset: Steelseries arctis 7 (2019 editie)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

ik heb de audio drivers gedownload en toen werkte het nog steeds niet. ik heb ook de engine van mijn headset gedownload en als ik in die engine 7.1 aanzet gebeurd er niks...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:37
Ik weet niet precies hoe het werkt, maar volgens mij moet je in windows ergens de juiste audioweergever selecteren. Aangezien de headset digitaal met de pc verbonden wordt en dus zijn eigen dac ingebouwd heeft, heb je niets met die Realtek alc892 van je moederbord te maken te maken.

Misschien moet je er zelfs voor in de bios zijn. Althans dat moest ik doen toen ik van m'n losse geluidskaart naar de geluidskaart van het moederbord wilde switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperVD03
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08-09-2023
Ik zal het zometeen proberen om in de bios iets te doen, de stroom ligt er op dit moment uit dus kan het zo pas proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsvdb
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-04 14:10
JasperVD03 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 19:18:
Mijn vraag

ik game best veel en hierbij is surround sound handig. ik heb een headset die 7.1 ondersteund, mijn moederbord ondersteund 7.1, dus ik weet niet waarom dit niet werkt. hierbij is mijn vraag weet iemand waar dit door komt en hoe ik wel 7.1 surround sound kan krijgen?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Moederbord: Asrock FataltyX B450 Gaming K4 en hij ondersteund Realtek ALC892 audio (7.1)
Headset: Steelseries arctis 7 (2019 editie)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

ik heb de audio drivers gedownload en toen werkte het nog steeds niet. ik heb ook de engine van mijn headset gedownload en als ik in die engine 7.1 aanzet gebeurd er niks...
hmm simpel gezecht 7.1 is niet haal baar in een headset (in begin 2021 dan geen idee waar ze allemaal mee komen) 7.1 is tot nu toe alleen mogelijk met een 7.1 speakers set hiervoor moet je moederbord dat wel supporten wat de jouwe gellukig doet maar goed. 7.1 op de arctis 7 is gedaan door trucjes met software je moet de steel series software downloaden en dan de optie surround sound aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit topic is hard op weg naar 2 jaar oud. En de starter is ook al bijna zo lang niet meer ingelogd hier. Verder gaan in dit topic is zinloos. Snel op slot dus.

Dit topic is gesloten.