Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:36
Beste allen,

Gister en vandaag tegen een probleem aangelopen bij het streamen van films vanaf mijn Windows pc (windows 10) naar Xbox one met plex.

Na een tijdje probleemloos film kijken houd de ondertiteling er opeens mee op. Even een andere taal of geen ondertiteling selecteren en dan weer terug lost het even op, of film stoppen en weer beginnen met spelen, maar na 1 minuut spelen is de ondertiteling weer weg. De synchronisatie blijft goed, dus lijkt alsof het gewoon niet wordt weergegeven.
Ik voeg ondertitels altijd toe aan filmbestanden met MKVToolnix. Voorheen kon ik deze dan altijd probleemloos met plex afspelen. Ik doe niks anders en ook in de setup is er niks veranderd. Pc en xbox allebei via netwerkkabel naar ziggo modem, van xbox gaat hdmi naar receiver - - > TV
Zowel plex server op pc als plex client op Xbox zijn de laatste versies.
De optie "ondertitels inbranden" staat op automatisch, maar als ik de andere 2 opties probeer veranderd er niets.
Heb het forum van plex al bekeken, maar alleen gezien dat er meer soortgelijke problemen waren, maar geen definitieve oplossing gezien.

Dit werkt echt heel frustrerend als ik samen met mijn vriendin (zij is Hongaarse, dus ik doe er Hongaarse ondertiteling onder) een film wil kijken. Om de 2 minuten de film stoppen om daarna weer 2 minuten te kunnen kijken werkt gewoon niet.

Hoop dat er iemand een oplossing weet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:30
Zou het zoeken in MKVToolnix eerlijk gezegd. Ken het niet verder maar aangezien je niks op plex forums kon vinden is dat de meest waarschijnlijke boosdoener.

Plex heeft ook een uitstekende ondertiteling functie ingebouwd heb je die al geprobeerd? Kijk of dat verschil maakt.