Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Systeemcheck + vraag pc kantoor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dabuh
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-11 15:50
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is voor kantoorgebruik. Niet al te zware programma's, maar wel veel tegelijk. Denk hierbij aan een veelvoud van office programma's waar vaak tussen geschakeld wordt. Gamen niet de bedoeling, videobewerking ook niet van toepassing.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik verwacht dat met hetgeen we nodig hebben een systeem te kunnen samenstellen dat minder dan €450 excl. BTW kost.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm en toebehoren reeds aanwezig. Heb niks anders nodig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is het lijstje zoals ik in gedachte had. Deze is deels samengesteld op basis van de budgetversie zoals beschreven in BBG, en deels doordat ik het makkelijker vind om bij één winkel te kopen. De geheugenkaarten worden in het lijstje hieronder zie ik zonder prijs weergegeven, maar kan ik volgens mij nog gewoon bij Megekko bestellen.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 3 2200G Boxed€ 89,-€ 89,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 74,90€ 74,90
1BehuizingenFractal Design Core 1000 USB 3.0€ 32,95€ 32,95
1Geheugen internKingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 0,-€ 0,-
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 400W€ 51,75€ 51,75
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 500GB€ 68,08€ 68,08
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 316,68

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren. Sta open voor suggesties.

Wat verwacht je van ons?[i]
Graag wil ik weten of het systeem zoals beschreven werkt.

Daarnaast zal dit de eerste keer zijn dat ik zelf een pc in elkaar zet. Nu ken ik het argument voor zakelijk gebruik dat er wordt aangeraden bij één van de pc-boeren een kant-en-klaar systeem te kopen inclusief garantie, etc. Nu hebben we altijd Dell computers gebruikt maar hebben zij slechts interesse in ondersteuning te leveren wanneer je een grote organisatie bent (200 man personeel +). De extra service valt dan ook te verwaarlozen. Daarnaast, wil ik het met een simpel systeem proberen om zelf in elkaar te zetten, om wellicht over een aantal maanden zelf een game pc in elkaar te zetten.

Laatste vraag gaat over de installatie van Windows op een zelfgebouwd systeem. Nu hebben we meerder pc's staan (buiten gebruik) waar een windows 10 installatie op staat. Zijn deze over te zetten naar een nieuwe pc, of zal ik naast het systeem ook een nieuwe windows licentie moeten aanschaffen?

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nu hebben we altijd Dell computers gebruikt maar hebben zij slechts interesse in ondersteuning te leveren wanneer je een grote organisatie bent
Dan ga je naar HP? Ik heb privé een Probook gekocht, daar voor €73 een 5-jarig next-day contract voor kunnen afsluiten.

Qua licentie-overzetting: dat kan alleen officieel als je geen OEM-licenties hebt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof