Autocorrectie Word 2016 - Woorden automatisch corrigeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Askjeeves
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 16:27
Tot voor kort maakte ik gebruik van Office 2010. Bij Word bestond de mogelijkheid om worden automatisch te laten corrigeren. Bijvoorbeeld: geinformeerd werd direct gecorrigeerd naar geïnformeerd (met puntjes op de i). Dit kon je aangeven door het contextmenu bij het woord op te roepen en "vervangen door" te kiezen. Het woord werd dan automatisch toegevoegd aan de woordenlijst.

Nu ben ik onlangs overgestapt naar Ofice 2016 en mis ik deze optie in het contextmenu.

Na via Google diverse topics te hebben gelezen, kan ik de oplossing niet vinden.

Iemand hier ervaring mee of weet de oplossing? :)
...

Beste antwoord (via Askjeeves op 07-05-2019 19:01)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Had je al eens een briefje getikt met een aantal fouten erin en daarna op F7 gedrukt?

Of gewoon in Word naar "File - Options - Language" en daar eens gekeken of je wel wat zaken had aangevinkt voor de correcte taal? Of via "File - Options - Proofing" gecontroleerd of spellingchecker wel aanstond?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Had je al eens een briefje getikt met een aantal fouten erin en daarna op F7 gedrukt?

Of gewoon in Word naar "File - Options - Language" en daar eens gekeken of je wel wat zaken had aangevinkt voor de correcte taal? Of via "File - Options - Proofing" gecontroleerd of spellingchecker wel aanstond?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 21:45

DarkSide

theres no place like ::1

idd als spellingscontrole goed geinstalleerd is, zal geinformeerd vanzelf rood onderstreept worden.
Met de rechtermuisknop kan je dan deze toevoegen aan autocorrect.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Askjeeves
MAX3400 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 18:04:

@MAX3400 De funtie F7 was mij bekend, maar zorgde niet voor een automatische correctie. Je suggestie voor "Bestand-Opties-Taal" wel nu ik Nederlands als standaard taal heb ingesteld.

Dank voor je antwoord en tip! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Askjeeves
DarkSide schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 18:09:
idd als spellingscontrole goed geinstalleerd is, zal geinformeerd vanzelf rood onderstreept worden.
Met de rechtermuisknop kan je dan deze toevoegen aan autocorrect.
@DarkSide Met je tip ga ik nog aan de slag, maar volgens mij is alles goed geïnstalleerd. Ik geef je nog een terugkoppeling.