Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:37
Beste mensen,

Binnenkort loopt mijn huidige abonnement bij Telfort af, en ik wil daarom verlengen. Na veel vergelijken kwam ik uit op een 1-jarig abonnement van Vodafone in combinatie met een iPhone 8. Dat ik een iPhone 8 wil ben ik inmiddels uit, dit lijkt mij een prima vervanging voor mijn huidige SE.

Het toestel wil ik aanschaffen via Mobiel.nl, omdat ik daar als nieuwe klant van Vodafone maar 300 euro hoef bij te betalen. In combinatie met een abonnement van 21 euro per maand lijkt mij dit een prima deal. Nu weet ik inmiddels dat dit toestel ‘ Vodafone branded’ is. Hierover heb ik contact opgenomen met de helpdesk, en zij geven aan dat het enige verschil met een unbranded toestel is dat er een aantal apps op geïnstalleerd staan en dat bijvoorbeeld IOS updates tegelijk uitgevoerd kunnen worden. Omdat het prijsverschil met een nieuwe losse Iphone 8 toch behoorlijk is, heb ik hier toch mijn vraagtekens bij. Zo heb ik bijvoorbeeld gelezen dat 4G niet zou werken met simkaarten van andere providers en zouden er Vodafone logo’s gebruikt worden tijdens het opstarten en/of in IOS zelf.

Daarom ook mijn vraag om advies; is het aan te raden om dit toestel te kopen, of kan ik het beter bij een unbranded iPhone laten? Om het nog wat lastiger te maken, ik kan voor drie euro meer op dezelfde site een refurbished iPhone 8 met twee jaar garantie, maar uiteraard (licht) gebruikt en zonder accessoires krijgen.. Een losse iPhone ligt teveel boven mijn budget, dit is om en nabij de 350 euro.

Uiteraard heb ik zoekfunctie gebruikt en ben ik wezen googelen, maar tot nu toe heb ik geen bevredigend antwoord op mijn vraag.

Alvast bedankt voor de reacties.

PS. Omdat mijn vraag om advies toch wat anders is dan de meeste vragen hier, vond ik het invullen van de vragen voor mij niet helemaal relevant. Ik hoop niet dat dit een probleem is, en dat mijn vraag met deze omschrijving ook duidelijk is.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:48
Cpt.Iglo schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 17:44:
In combinatie met een abonnement van 21 euro per maand lijkt mij dit een prima deal.
Dat ligt enorm aan de voorwaarden van het abonnement :P Hoeveel MB's, belminuten en sms'jes zoek je? En welke internetprovider heb je thuis (ivm pakketkortingen)?

Ik ben zelf niet helemaal thuis in branded toestellen, laat staan iPhones, bovenal vind ik het nog behoorlijk wat geld voor een wat ouder toestel (maargoed, dat hoort bij iPhones :P) - maar los van dat is een deel van de vraag mogelijk ook: wat doe je met je toestel nadat je erop uitgekeken bent? Ik kan me voorstellen dat een vodafone branded toestel minder waard is dan een 'normale'.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
Ha, daar heb je gelijk in, maar ik dacht dat dit niet heel relevant is omdat mijn vraag eigenlijk gaat over of het verstandig is om een branded toestel aan te schaffen. Het is een abonnement met 10GB data en onbeperkt bellen en sms. Het abonnement is 21 euro met de korting die ik als klant van Ziggo krijg er al in verwerkt. Weg gaan bij Ziggo voor een andere combi korting is voor mij overigens geen optie. ;)

Restwaarde heb ik inderdaad niet echt over na gedacht. Ik doe meestal een jaar of twee met een toestel, mijn huidige SE is ook twee jaar oud en wil ik verkopen nadat ik een nieuw toestel heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hmm, heb echt nog nooit van een branded iPhone gehoord :?

Wel is er in de USA verschillende typen omdat de netwerken daar technisch verschillen tussen providers, er is dan echt een andere modem nodig. Maar in Europa heb ik hier nog niet van gehoord.

Nothing to see here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Cpt.Iglo https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/telefoon/apple/iphone-8/
https://www.belsimpel.nl/...-toestelbetaling-8-2-jaar

ook op de genoemde site zie ik niets van je 'verhaal' terug https://www.mobiel.nl/sma...e/nonstop-2-jaar/385-6491|387-3327|hc24-3_0|pv-4288#met-abonnement

[ Voor 82% gewijzigd door Hackus op 07-05-2019 18:16 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:48
Cpt.Iglo schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 17:59:
Ha, daar heb je gelijk in, maar ik dacht dat dit niet heel relevant is omdat mijn vraag eigenlijk gaat over of het verstandig is om een branded toestel aan te schaffen.
Wel een beetje :P Bij Youfone (om er maar eentje te noemen; dat is trouwens net als Telfort KPN netwerk) heb je een dergelijke combi 10GB + onbeperkt bellen voor 18,50 per maand, ook 1 jaar vast. Dan houd je tevens de vrijheid om van provider Ziggo te wisselen, mocht er een aanbieding komen.

In combinatie met de lagere aansluitkosten scheelt dat toch weer 50 euro ;) dan kan je voor die refurbished iPhone of de genoemde losse iPhone van 350 gaan.

Ik kan me eigenlijk niet zo goed voorstellen dat een dergelijke 'branding' verder gaat dan een voorgeïnstalleerde Vodafone app. Maarr... zeker weten doe ik het niet. Wellicht kan Mobiel.nl je meer vertellen over deze toestellen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
@Hackus In combinatie met een 1-jarig abonnement met ‘Red EU’ bundel met 5GB (welke verdubbeld wordt naar 10GB omdat ik klant bij Ziggo ben) betaal ik €21 per maand en betaal ik €324 bij voor de iPhone 8. Die bijbetaling was vanochtend overigens nog €299, de prijs is dus iets aangepast. Voor een refurbished toestel betaal ik €302 bij, en bijvoorbeeld voor een refurbished Iphone 7 zelfs maar 127..

@Richh Omdat ik mijn abonnement af wil laten sluiten door een bemiddelaar (heet dit zo? :)) zoals Mobiel.nl / Belsimpel krijg ik een flinke korting op een telefoon. Meestal zijn de sim-only abonnementen bij de provider net zo duur, maar betaal je wel de volle pond voor het toestel. Daarnaast betaal ik bij bovenstaand aanbod ook geen aansluitkosten, dus daar wordt het nog interessanter van. Met die 350 euro bedoelde ik overigens dat dit mijn budget voor een nieuw toestel is. Een nieuwe iPhone 8 kost toch al gauw 500 euro.. ;)

Maar, we dwalen een beetje af.. Volgens Mobiel.nl is het toestel dus ‘Vodafone branded’. En ik ben dus benieuwd wat hierin de verschillen zijn tov een unbranded toestel.

[ Voor 6% gewijzigd door Cpt.Iglo op 07-05-2019 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

Gaat het niet gewoon om een simlock?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
Shabbaman schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 18:51:
Gaat het niet gewoon om een simlock?
Volgens de medewerker die ik sprak is het geen simlock. Puur de software van Vodafone die erop zit. Maar ik vind dat toch vreemd als je je bedenkt dat een ‘unbranded’ variant toch gauw 200 euro meer kost. Ik vraag me dan af of er niet meer addertjes onder het gras zitten..

[ Voor 8% gewijzigd door Cpt.Iglo op 07-05-2019 18:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je krijgt gewoon een nieuwe iPhone met iets korting op losse aankoop. je afbetaling van iphone kun je regelen per maand. a €324,- zal je ongeveer maandelijks €8,- moeten betalen voor het toestel + abonnementskosten.
zolang je niet laat zien wat je bedoeld schiet het niet op. ik vind geen branded iphone, wat jij benoemd.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
@Hackus bij dezen;

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/qWhWxF4/24726-E5-B-2-A00-4-C17-9962-7-AA92-EB99-F8-C.png

Dus €21 per maand + €324 voor het toestel. Die €21 betaal ook als je dit abonnement zonder toestel neemt.

Voor wat betreft de term ‘branded’: bij dit toestel bij een Vodafone abonnement wordt het toestel omschreven als ‘iPhone 8 Space Grey Vodafone’, terwijl er bij andere abonnementen alleen ‘iPhone 8’ als omschrijving bij staat. Dit riep vragen bij mij op, waardoor ik contact heb opgenomen met de klantenservice van Mobiel.nl. Zij vertelden mij dat dit toestel ‘Vodafone branded’ is, wat volgens de medewerker alleen betekent dat er wat software van Vodafone op voorgeïnstalleerd staat. Iets wat ik lastig te geloven vind, vanwege het grote prijsverschil met andere iPhone’s 8.

[ Voor 6% gewijzigd door Cpt.Iglo op 07-05-2019 20:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• croschou
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-10-2024
Cpt.Iglo schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 19:59: Zij vertelden mij dat dit toestel ‘Vodafone branded’ is, wat volgens de medewerker alleen betekent dat er wat software van Vodafone op voorgeïnstalleerd staat. Iets wat ik lastig te geloven vind, vanwege het grote prijsverschil met andere iPhone’s 8.
Ik snap je twijfel.

Op zich denk ik niet dat er iets mis is met een branded toestel. Zoals je zelf al aangaf, staat er misschien een app op van Vodafone en komen updates wat later binnen. Je moet jezelf de vraag stellen of jij dat vervelend vindt.

Ik heb zelf trouwens ook nog wat gegoogled en volgens mij zijn iPhones nooit branded toestellen, maar ik kan het mis hebben :*)

Maar waarom bestel je niet gewoon? Volgens mij kun je de boel binnen 14 dagen annuleren. Als je het toestel alleen opstart en en checkt of er wat van Vodafone op staat, dan weet je genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
Dank voor de reacties. Ik heb sowieso nog een week om erover na te denken omdat ik vanaf dan kan verlengen, maar ik denk dat ik hem gewoon bestel. Mocht ik meer weten, dan zal ik mijn bevindingen delen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 16:53
Logo's op de iphone zul je sowieso niet aantreffen. Met wat managed toestanden zouden ze er een Vodafone app op kunnen cheffen, maar dan zullen ze 'm toch eerst open moeten maken. Dat valt natuurlijk meteen op als de postpode op de stoep staat.

Nu zie ik mobiel.nl er nog wel toe instaat om een iPhone uit de Oekraïne te halen, of een ander gezellig land waar de regels wat flexibeler zijn.

Als je direct bij Vodafone kan shoppen zou ik je dat aanraden, maar anders gok 't d'r op en check het toestel, je hebt immers niet voor niets 14 dagen bedenktijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rw9222
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Ik heb zelf een iPhone xs max rechtstreeks bij Vodafone gekocht. Er staat niets pre geïnstalleerd wat ook maar iets met Vodafone te maken heeft. Gewoon een reguliere iPhone. iOS updates kan ik ook altijd meteen downloaden en installeren. Mijn iPhone heeft ook geen simlock net als de aangekochte iPhone van een aantal vrienden bij Vodafone.

[ Voor 17% gewijzigd door Rw9222 op 10-05-2019 17:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Slechte ervaringen met refurbished... alleen al dat de meeste shops niet eens weten/snappen wat refurbished inhoud. Heb hier al diverse discussies gehad met leveranciers die beweerden dat refurbished niets meer dan 'gebruikt/2e hands' betekent... oftewel, een refurbished toestel is meestal helemaal niet refurbished. Eerste wat stuk gaat is de accu en laten 9 van de 10 shops bij een 'refurbished' toestel de accu uitsluiten van garantie. Mijn advies: vraag hééél goed naar de garantie e.d. omtrent een refurbished toestel, ik zou het iig niet snel aanraden.

Overigens bestaan 'provider branded' iPhones niet, dat mag niet van Apple... simlocks kan wel, grote kans dat de iPhone een Vodafone simlock heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Telefoons, die bij een Nederlands abo geleverd worden, hebben al sinds 'n jaar of tien geen simlock meer. Enige uitzondering zijn/waren 'branded' toestellen, die alleen via die bepaalde provider verkrijgbaar waren, bijv. de Vodafone Smart van 'n jaar of vijf geleden. Heb nooit zulke telefoons gehad, dus weet niet, of dat nu nog het geval is.
Mijn witte iPhone 4s, van de Vodafone winkel met abo, was simlockvrij, ook niet branded, alleen een 'Vodafone' sticker op het doosje. En daarom was het dus een Vodafone versie :)

Die zou ik persoonlijk tienmaal liever hebben, dan een 'refurbished', niet, dat alle refurbished telefoons slecht zijn, zeker niet, maar er zit veel kwaliteitsverschil tussen de verschillende leveranciers.
Enkele oudere familieleden hebben veel plezier gehad van de originele Apple 'certified pre-owned' iPhones, die o.a. door Coolblue werden verkocht. Die waren prima: geheel nieuwe buitenkant en batterij, nieuw doosje met alles erin, net als bij een nieuw toestel: mapje met handleidingen, stickers en simpinnetje, lader, kabel en oortjes. Van die kwaliteit ben ik ze nog bij geen enkele 'refurbished'-leverancier tegengekomen. Helaas zijn 'certified pre-owned' iPhones in NL niet meer te koop.

[ Voor 44% gewijzigd door Marly op 11-05-2019 00:37 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
Toestel is inmiddels binnen. Gewoon het logo van Apple bij het opstarten, geen voor geïnstalleerde apps van Vodafone en simlockvrij. Niet anders dan een gewone iPhone dus.

Allen bedankt voor de reacties, een aantal adviseerden mij al om het gewoon te proberen onder het mom van 14 dagen bedenktijd. Blij dat ik dat gedaan heb. :)
Pagina: 1