Geen pushnotificaties Chrome (eigenlijk al sinds maanden)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Topicstarter
Hi,

Ik vind het toch maar eens tijd om er een melding van te maken. Op al mijn desktops en laptops (behalve Android-smartphone) krijg ik geen pushnotificaties meer. Dat eigenlijk al maanden zo, misschien al wel bijna een jaar. Heb de notificatieinstellingen gecheckt, zowel op Tweakers, als Chrome als Windows. Staan allemaal goed.

Zojuist nog even gecheckt voor het plaatsen van dit topic. Staat allemaal goed voor zover ik zie. Heb ook al gezocht maar kan nou geen duidelijke oplossing vinden of iets wat gerelateerd is.

Alvast bedankt!

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:37

Zorian

What the fox?

Voor de gein eens een keer je Chrome een full reset gegeven en gedraaid zonder addons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-10 14:12

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Zorian schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:32:
Voor de gein eens een keer je Chrome een full reset gegeven en gedraaid zonder addons?
Lijkt me stug. Op deze werklaptop die ik nog geen 2 maanden (en andere nieuwe devices) werkt het ook niet.
Ging wel af op m'n telefoon met een trill; gebeurde niks op m'n Windows laptop. Gekke is dat er helemaal niks doorkomt, ook rechtsonder niet.

[ Voor 30% gewijzigd door Anonymoussaurus op 07-05-2019 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:34:
[...]

Lijkt me stug. Op deze werklaptop die ik nog geen 2 maanden (en andere nieuwe devices) werkt het ook niet.
Heb je toevallig met hetzelfde Google account ingelogd? Want dan wordt alles gesynchroniseerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:34:
[...]

[...]

Ging wel af op m'n telefoon met een trill; gebeurde niks op m'n Windows laptop. Gekke is dat er helemaal niks doorkomt, ook rechtsonder niet.
Toevallig dit uit staan?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Okd9j1d.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Zorian schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:35:
[...]

Heb je toevallig met hetzelfde Google account ingelogd? Want dan wordt alles gesynchroniseerd..
Ja, maar waarom zou dat uit moeten maken tho. Heb nu even Notificatiepermissies voor Chrome verwijderd in m'n browser. Ohja, btw. Verklaar dan maar eens waarom het wel op m'n Android-toestel werkt waarbij ik ook ben ingelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:36:
[...]

Ja, maar waarom zou dat uit moeten maken tho. Heb nu even Notificatiepermissies voor Chrome verwijderd in m'n browser. Ohja, btw. Verklaar dan maar eens waarom het wel op m'n Android-toestel werkt waarbij ik ook ben ingelogd.
Omdat addons wel naar je andere PC toe synchen maar niet naar je mobiel. En addons zorgen wel vaker voor geklier.

[ Voor 4% gewijzigd door Zorian op 07-05-2019 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-10 14:12

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ik zie 'gewoon' 5 webpush subscriptions en ook dat ze verstuurd worden.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Nope, zoals ik al zei al gecontroleerd. Kijk maar.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dAinKNs.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Zorian schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:37:
[...]

Omdat addons wel naar je andere PC toe synchen maar niet naar je mobiel. En addons zorgen wel vaker voor geklier.
Maar waarom zou een AdBlocker of Stylus er voor zorgen dat ik geen notificaties krijg though. Gewoon even re-install?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:38:
[...]

Maar waarom zou een AdBlocker of Stylus er voor zorgen dat ik geen notificaties krijg though. Gewoon even re-install?
Een adblocker zou bijvoorbeeld maar net een subdomein kunnen blocken die de push afhandelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Zorian schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:39:
[...]

Een adblocker zou bijvoorbeeld maar net een subdomein kunnen blocken die de push afhandelt.
Ik ga het eens proberen. Laat me even een back-up maken van m'n profielen van m'n extensies en reageer dan maar op m'n bericht in een minuut, thanks :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:40:
[...]

Ik ga het eens proberen. Laat me even een back-up maken van m'n profielen van m'n extensies en reageer dan maar op m'n bericht in een minuut, thanks :P.
Je kan ze ook gewoon uit togglen in de settings. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

We zijn 1 minuut verder @Anonymoussaurus. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Zorian schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:40:
[...]

Je kan ze ook gewoon uit togglen in de settings. :>
Ja maar dat is anders dan verwijderen. Anyway, heeft niet gewerkt. zou het komen omdat ik third-party cookies in Chrome blokkeer? Maar dat doe ik ook in Chrome for Android tho, dus dat zou het niet moeten zijn denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:43:
[...]

Ja maar dat is anders dan verwijderen. Anyway, heeft niet gewerkt. zou het komen omdat ik third-party cookies in Chrome blokkeer? Maar dat doe ik ook in Chrome for Android tho, dus dat zou het niet moeten zijn denk ik dan.
Probeer het zou ik zeggen, assumption is the mother of all fuckups.
Ook al een cleaning ronde gehouden en Chrome een factory reset gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Zorian schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:43:
[...]

Probeer het zou ik zeggen, assumption is the mother of all fuckups.
Ook al een cleaning ronde gehouden en Chrome een factory reset gegeven?
Heb geen zin in al die cookies en rommel. Kan ik dan niet beter gewoon even een privé/gasten tabblad openen enzo, zonder extensies en blokkades?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:45:
[...]

Heb geen zin in al die cookies en rommel. Kan ik dan niet beter gewoon even een privé/gasten tabblad openen enzo, zonder extensies en blokkades?
Incognitomodus should work.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Zorian schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:45:
[...]

Incognitomodus should work.
Ping me nu nog eens. Zit in privémodus (nog onafhankelijker dan incognitomodus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:48:
[...]

Ping me nu nog eens. Zit in privémodus (nog onafhankelijker dan incognitomodus).
@Anonymoussaurus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Nope, weer niks. Zit in privé Chrome-tab, en die heeft dus ook geen Google account om mee in te loggen en bij settings staat en letterlijk 3 dingetjes. Soort van geïsoleerde 'nieuwe' Chrome. Wel, raar want kan me herinneren dat het eerder wel werkte. Was op de een op andere dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:50:
[...]

Nope, weer niks. Zit in privé Chrome-tab, en die heeft dus ook geen Google account om mee in te loggen en bij settings staat en letterlijk 3 dingetjes. Soort van geïsoleerde 'nieuwe' Chrome. Wel, raar want kan me herinneren dat het eerder wel werkte. Was op de een op andere dag.
Je kan een reinstall proberen. Misschien dat een update de boel heeft vernaggeld ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Als je in de notificatiedropdown pushberichten (opnieuw) aanzet krijg je ook een pushmelding, je kunt dus op zich testen of het werkt zonder dat je daarvoor iemand anders nodig hebt :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Zorian schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:51:
[...]

Je kan een reinstall proberen. Misschien dat een update de boel heeft vernaggeld ergens.
Waarom zou dat helpen als het ook niet werkt bij alle andere devices waar ik nieuw ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Migrator schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:51:
Als je in de notificatiedropdown pushberichten (opnieuw) aanzet krijg je ook een pushmelding, je kunt dus op zich testen of het werkt zonder dat je daarvoor iemand anders nodig hebt :)
Yeah true.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:52:
[...]

Waarom zou dat helpen als het ook niet werkt bij alle andere devices waar ik nieuw ben?
Meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Een en ander getest. Lijkt erop dat het Tweakers-gerelateerd is, want ik krijg wel van andere websites een notificatie (testwebsite om notificaties mee te testen. Alle soorten en maten komen binnen). Dingen die ik geprobeerd heb:
  • Instellingen nagelopen (van Tweakers (ook instellingen uit en aangezet), Windows en Chrome).
  • Flag veranderd (chrome://flags/#enable-native-notifications)
  • Incognito (en privémodus) Chrome geprobeerd
  • Extensies verwijderd
  • Settings nagelopen
Conclusie: werkt nog steeds niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 07-05-2019 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-10 22:02
Volg hem ook even want heb wisselend wel en geen push-meldingen :)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:01:
Een en ander getest. Lijkt erop dat het Tweakers-gerelateerd is, want ik krijg wel van andere websites een notificatie (testwebsite om notificaties mee te testen. Alle soorten en maten komen binnen). Dingen die ik geprobeerd heb:
In onze ervaring was ieder van dit soort bugmeldingen toch een issue aan de clientside. Het is alleen extreem moeilijk uit te zoeken wat daar precies voor zorgt. En het zou natuurlijk ook een bug aan onze kant kunnen zijn, want ook aan die kant is het extreem moeilijk uitzoeken (o.a. omdat we het praktisch niet kunnen reproduceren) ;)

Het feit dat het wel op je Android-device aankomt maakt het juist aannemelijker dat het aan onze kant goed gaat. Die webpush-registratie werkt aan onze kant namelijk exact hetzelfde als die voor je desktop.

Bij een eerdere melding van zulk gedrag kwam het trouwens doordat een of andere facebook-extension was geinstalleerd. Maar die had nergens push-notificaties.

Wat me bij jouw registraties opvalt is dat jouw beide desktop-subscriptions van mei 2017 zijn, dat is erg lang in deze context... Het zou dus goed kunnen dat je browser die allang vergeten is, maar dat dat om een of andere reden niet goed door de webpush-service van google bij ons terecht komt (of dat we dat antwoord niet goed verwerken).

Anderzijds is mijn oudste voor Chrome van juni 2017 en die werkt ook nog steeds.

Maar om dat te verversen is het het makkelijkst om de toestemming voor push notificaties in je browser terug op 'ask' te zetten, zodat we daarna een verse subscription doorkrijgen als je opnieuw toestemming geeft. Als je dat al geprobeerd hebt, snap ik niet waarom er geen nieuwere subscription is opgeslagen (en wellicht hebben we dan een bug gevonden, maar kan zijn dat we dan dezelfde subscription krijgen en alleen het tijdstip niet ververst hebben) :)
Bij dat toestemming geven zou je normaal gesproken direct een bevestigingsnotificatie moeten krijgen.

Doe bovenstaande trouwens op een tweakers.net-pagina, niet op het forum (ivm subdomein).

Als dat niet werkt, kan je nog dit proberen: De service worker verversen.
Ik weet twee manieren: Naar DevTools (ctrl+shift+i of menu -> tools -> developer tools) gaan en daar in het Application-tabblad bij de service worker op update te drukken. Of in in chrome://serviceworker-internals/ de service worker voor Tweakers via 'unregister' verwijderen en dan de pagina verversen.

Wie weet is er iets geks met je gecachte service worker (die nodig is om push te verwerken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
CC: @timmie271
ACM schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:29:
[...]

In onze ervaring was ieder van dit soort bugmeldingen toch een issue aan de clientside. Het is alleen extreem moeilijk uit te zoeken wat daar precies voor zorgt. En het zou natuurlijk ook een bug aan onze kant kunnen zijn, want ook aan die kant is het extreem moeilijk uitzoeken (o.a. omdat we het praktisch niet kunnen reproduceren) ;)

Het feit dat het wel op je Android-device aankomt maakt het juist aannemelijker dat het aan onze kant goed gaat. Die webpush-registratie werkt aan onze kant namelijk exact hetzelfde als die voor je desktop.

Bij een eerdere melding van zulk gedrag kwam het trouwens doordat een of andere facebook-extension was geinstalleerd. Maar die had nergens push-notificaties.

Wat me bij jouw registraties opvalt is dat jouw beide desktop-subscriptions van mei 2017 zijn, dat is erg lang in deze context... Het zou dus goed kunnen dat je browser die allang vergeten is, maar dat dat om een of andere reden niet goed door de webpush-service van google bij ons terecht komt (of dat we dat antwoord niet goed verwerken).

Anderzijds is mijn oudste voor Chrome van juni 2017 en die werkt ook nog steeds.

Maar om dat te verversen is het het makkelijkst om de toestemming voor push notificaties in je browser terug op 'ask' te zetten, zodat we daarna een verse subscription doorkrijgen als je opnieuw toestemming geeft. Als je dat al geprobeerd hebt, snap ik niet waarom er geen nieuwere subscription is opgeslagen (en wellicht hebben we dan een bug gevonden, maar kan zijn dat we dan dezelfde subscription krijgen en alleen het tijdstip niet ververst hebben) :)
Bij dat toestemming geven zou je normaal gesproken direct een bevestigingsnotificatie moeten krijgen.

Doe bovenstaande trouwens op een tweakers.net-pagina, niet op het forum (ivm subdomein).

Ik weet twee manieren: Naar DevTools (ctrl+shift+i of menu -> tools -> developer tools) gaan en daar in het Application-tabblad bij de service worker op update te drukken. Of in in chrome://serviceworker-internals/ de service worker voor Tweakers via 'unregister' verwijderen en dan de pagina verversen.

Wie weet is er iets geks met je gecachte service worker (die nodig is om push te verwerken).
Bedankt voor je uitgebreide reactie, ACM.

Snap ik dat het ook voor jullie lastig is om te reproduceren.
Inderdaad, dat is wel aannemelijk. Aan de andere kant: ik heb het al een hele tijd (en heb ze eerder wel ontvangen). Plus het feit dat ik het ook op nieuwe devices heb en het bij andere websites heb uitgeprobeerd. Die sturen wel een push-notificatie.
Ikzelf heb geen Facebook noch Facebook-extensie :p. Ik blokkeer al die rommel juist (ja, ook zonder extensies getest).

Dat is vaag though, want heb een schone installatie gedaan van mijn machine een paar maanden geleden. Anyway, misschien synct 'ie dat dan via m'n Google account ofzo (ook daarmee terugkomend op de webpush-registratie.

Dat heb ik dus inderdaad al (meerdere) keren geprobeerd. Nu net ook weer, en ook op meerdere manieren (ook bij het belletje op uit gezet, maar deze gaat weer aan zodra ik het belletje weer openen). Hij vraagt inderdaad wel "Tweakers wilt jou meldingen versturen", dus de webpush functie komt wel van Tweakers naar Chrome maar letterlijk niet verder dan dat. Daarmee zou je zeggen dat het aan Windows ligt, maar dat lijkt me dan juist weer niet (aangezien het wel werkt bij andere websites). Daarmee kom ik dus weer terug bij Chrome, but then again: andere notificaties werken wel (van andere sites). Om even antwoord te geven op je vraag: ja, het moet dus wel zo zijn dat er een nieuwe subscription wordt opgeslagen.
Jup, ook op Tweakers.net als primair domein werkt het niet.

Nu komt het interessante stukje. Heb even gekeken en hieruit komt het volgende:
  • Tweakers Serviceworker geüpdatet > werkt nog steeds niet (had voor Tweakers opnieuw een subscription laten doen)
  • Tweakers Serviceworker gederegistreerd > (had voor Tweakers opnieuw een subscription laten doen)
Ik ging dus even verder kijken, en er komen wat errors naar voren zodra hij dus een notificatie probeert te pushen. Gaat om het volgende:

De 'push' knop genereert de foutmelding. Ik ga er vanuit dat de 'push' knop een notificatie forceert

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/as1EEJv.png

De foutmeldingen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1OE5vBa.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YJ5lckd.png

Hopelijk heb je hier wat aan :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
@Anonymoussaurus Hier deed ie het toevallig wel weer na het uit en aanzetten van pushmeldingen.

Echter heb ik vorig jaar een hele tijd gehad dat er 0,0 meldingen binnen kwamen vanwege de hoeveelheid tags die ik op dat moment kreeg. Zou er nog een soort van limiet zijn ingesteld waardoor een van de 2 kanten hem een beetje flipt?

Via het Google account synct ie overigens ook de meldingen. Bij mij word op ieder toestel/Chrome browser de meldingen automatisch aangezet. Misschien dat het nog helpt via een ander toestel de meldingen uit te zetten en een paar uur of dag later de meldingen weer aan te zetten. Hopelijk word hiermee alles uit de cache gehaald zodat je weer met een "schone" lei kan beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Anonymoussaurus schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:29:
Ik ging dus even verder kijken, en er komen wat errors naar voren zodra hij dus een notificatie probeert te pushen. Gaat om het volgende:

De 'push' knop genereert de foutmelding. Ik ga er vanuit dat de 'push' knop een notificatie forceert

[Afbeelding]

De foutmeldingen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hopelijk heb je hier wat aan :D.
Helaas. Je test hier verkeerd. Ik heb even geprobeerd een betere test te verzinnen...

De push message hoort json te bevatten (en jij stuurt platte tekst). In theorie zou je het hiermee kunnen testen, dit is de json-inhoud die minimaal zou moeten werken:
code:
1
{"data": {"title": "Ik ben een test", "message": "Dit is de inhoud"}}

Maar dan faalt het kort daarna omdat Chrome vindt dat er geen toestemming is om vanuit 'dit domein' een notificatie te tonen... Dus effectief is die test-knop onbruikbaar :o

Ik weet ook niet of die push message wel via hun netwerk gaat, waarschijnlijk niet want vziw heeft het voor de verzending ook nog een stukje encryptie-kennis van ons nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
ACM schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:33:
[...]

Helaas. Je test hier verkeerd. Ik heb even geprobeerd een betere test te verzinnen...

De push message hoort json te bevatten (en jij stuurt platte tekst). In theorie zou je het hiermee kunnen testen, dit is de json-inhoud die minimaal zou moeten werken:
code:
1
{"data": {"title": "Ik ben een test", "message": "Dit is de inhoud"}}

Maar dan faalt het kort daarna omdat Chrome vindt dat er geen toestemming is om vanuit 'dit domein' een notificatie te tonen... Dus effectief is die test-knop onbruikbaar :o

Ik weet ook niet of die push message wel via hun netwerk gaat, waarschijnlijk niet want vziw heeft het voor de verzending ook nog een stukje encryptie-kennis van ons nodig.
Ja, oke, en nu? Hoe heb je dat script gedraaid dan? Het 'probleem' treedt dus ook bij jou op? Ik snap de conclusie nu even niet :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Anonymoussaurus schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:38:
[...]

Ja, oke, en nu? Hoe heb je dat script gedraaid dan? Het 'probleem' treedt dus ook bij jou op? Ik snap de conclusie nu even niet :p.
Nee, 'het probleem' treedt niet op bij mij. De button die jij hebt ingedrukt is gewoon niet nuttig. En ik kon überhaupt geen manier verzinnen om met die button te bewijzen dat het wel werkt. De eventuele errors daarmee zijn irrelevant voor het probleem dat jij ervaart :/

De conclusie is vooralsnog gewoon dat ik niet weet wat het probleem is. En dat ik ook nog geen 'bewijs' heb gezien dat het aan Tweakers ligt. Ik zou op dit moment ook geen manier weten waarop we wel dat bewijs kunnen verzamelen. Het zou daarvoor natuurlijk veel makkelijker zijn als het bij helemaal niemand werkt ;)

Dat zegt niet dat het aan jou ligt... maar het probleem met dit soort dingen is dat als veel mensen wel push berichten krijgen en enkelen of eentje niet, dan is het bijna altijd 'iets' bij die enkeling. Het 'iets' identificeren is echter verre van triviaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
ACM schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:54:
[...]

Nee, 'het probleem' treedt niet op bij mij. De button die jij hebt ingedrukt is gewoon niet nuttig. En ik kon überhaupt geen manier verzinnen om met die button te bewijzen dat het wel werkt. De eventuele errors daarmee zijn irrelevant voor het probleem dat jij ervaart :/

De conclusie is vooralsnog gewoon dat ik niet weet wat het probleem is. En dat ik ook nog geen 'bewijs' heb gezien dat het aan Tweakers ligt. Ik zou op dit moment ook geen manier weten waarop we wel dat bewijs kunnen verzamelen. Het zou daarvoor natuurlijk veel makkelijker zijn als het bij helemaal niemand werkt ;)

Dat zegt niet dat het aan jou ligt... maar het probleem met dit soort dingen is dat als veel mensen wel push berichten krijgen en enkelen of eentje niet, dan is het bijna altijd 'iets' bij die enkeling. Het 'iets' identificeren is echter verre van triviaal.
Hmmm, wel klote though..

Zou ik misschien logs kunnen verzamelen voor iets wat je nodig hebt, of heb je echt geen idee in welke richting ik moet zoeken? Ik vind het vooral opvallend dat het dus alleen op Tweakers.net niet werkt en wel ergens anders, en dus ook op nieuwe devices.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Anonymoussaurus schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:02:
[...]

Hmmm, wel klote though..

Zou ik misschien logs kunnen verzamelen voor iets wat je nodig hebt, of heb je echt geen idee in welke richting ik moet zoeken? Ik vind het vooral opvallend dat het dus alleen op Tweakers.net niet werkt en wel ergens anders, en dus ook op nieuwe devices.
Nee, geen idee. Het protocol voor een website op zich is vrij duidelijk en vziw doen we daar alles goed... Wat er buiten ons om tussen browser en server gebeurt? Geen idee... En ergens gaat er iets mis, maar of dat bij verkeerd gebruik van protocol zit of heel ergens anders?

Wat extra lastig is, is dat als wij een verlopen registratie ofzo in de database hebben, dan horen we daar direct terugkoppeling op te krijgen en vziw verwerken we dat goed.
En het uit- en weer aanzetten zou dat ook moeten forceren.

Je kan uiteraard sowieso kijken of je nog bijzondere meldingen in de DevTools' Console ziet bij het bezoeken van de site en/of opnieuw activeren van de notificaties.

Wat je nog kan proberen, is om het helemaal te verwijderen. Dus bij ons de optie via het notificatiemenu uit zetten. In je browsers de toestemming weer op 'ask' zetten en het daarna via het notificatiemenu weer aan zetten.

Laat ook nog even weten of en zodra je dat geprobeerd hebt, dan kan ik kijken of de inhoud van onze database daarbij is veranderd (ik zou verwachten van wel ;) ).

Ik weet trouwens ook niet in hoeverre je eigenlijk het bedoelde gedrag ziet, ik weet niet of en hoe Google e.e.a. zou moeten syncen. Maar als Google - zoals in sommige reacties hier geimpliceerd - het ontvangen/lezen van de notificaties tussen devices synct, dan beschrijf je misschien in werkelijkheid wel gewoon het bedoelde gedrag?

Bovendien doen wij serverside ook nog zoiets; als je een notificatie opent op apparaat X proberen we te voorkomen dat ie op apparaat Y alsnog ook wordt getoond. Maar dan zou je alsnog de 'welkom'-notificatie moeten krijgen na nieuwe push-registratie...

[ Voor 16% gewijzigd door ACM op 08-05-2019 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
@ACM zal hier ook even testen hoe het zit met het wel en niet synchroniseren van meldingen tussen verschillende apparaten. Staan hier altijd voldoende meldingen open om te testen als je ze vergeet weg te halen _O-

Laat dat morgenavond wel weten. Kun je dat misschien al voor een deel uitsluiten.

Al bestaat er een kans dat er ergens wel een limiet is ingesteld op het aantal meldingen dat je kan krijgen? Heb soms dat het gevalletje met 4 of 6 stijgt en dan heb ik maar 3 meldingen in de notificatiebalk.

Lastig zo al die individuele gevallen ipv dat iedereen er last van heeft..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

timmie271 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 22:41:
Al bestaat er een kans dat er ergens wel een limiet is ingesteld op het aantal meldingen dat je kan krijgen? Heb
soms dat het gevalletje met 4 of 6 stijgt en dan heb ik maar 3 meldingen in de notificatiebalk.
Niet bij ons. We weten effectief (op die plek iig) niet eens niet hoeveel meldingen we al gestuurd hebben. De enige beperking die wij er verder aan meegeven is dat een bericht maximaal 24u oud mag worden. Als je browser tegen die tijd er nog niet om gevraagd heeft, zouden de push providers het bericht dus moeten weggooien. En bij de bijbehorende documentatie staan ook wel hints dat dat bewaren 'best effort' is, maar dat zal vooral relevant zijn als men een veel langere levensduur instelt.

Ieder 'event' levert gewoon vrijwel direct een email en/of een 'onsite' notificatie op. Waarbij de 'onsite'-versie, als je dat ingesteld hebt, ook als pushnotificatie wordt doorgezet naar al jouw bij ons bekende push-subscriptions.

Zodra onze 'service worker' in jouw browser de push melding moet verwerken, doet ie nog even gauw een request naar onze server om na te gaan of die specifieke notificatie al op gelezen staat gemarkeerd. Als daar blijkt dat je 'm al gelezen hebt, dan wordt ie niet getoond bij die browser.
Maar dat geldt dus alleen als je 'm daadwerkelijk al had gelezen. Dat is het makkelijkst te checken door te kijken of ie in het notificatie-popupje (en het gele ballonnetje) nog als ongelezen is gemarkeerd.

Voor DM's hebben we die 'is het al gelezen'-check helaas nog steeds niet uitgewerkt, dus die zou je in iedere browser moeten krijgen. En de welkomst-melding is hier uiteraard ook van uitgezondert.

Het zit er dik in dat Google, Mozilla en/of Microsoft uiteindelijk wel bepaalde beperkingen/limieten stellen aan de functionaliteit. Dat lijkt me echter eerder in de honderden te zitten dan een paar.

Wat bedoel je trouwens met 'de notificatiebalk'? Dat is bij je eigen computer?
Lastig zo al die individuele gevallen ipv dat iedereen er last van heeft..
Eens, hoewel ik het ook weer niet zo heel erg vind dat het voor bijna iedereen wél werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Zo lang een melding nog niet gelezen is krijg ik ze op ieder apparaat gewoon binnen. Wel maar 1x per apparaat uiteraard.
Daarnaast hebben jullie wel een mooie update toegepast waarbij nieuwe meldingen die gelezen (aangeklikt) worden, nu onder de nieuwe meldingen gezet worden tot ze allemaal gelezen zijn.

Maar hier verder geen problemen meer met het krijgen van meldingen. Behalve dan dat ie er af en toe eentje overslaat :)

Hopelijk heeft @Anonymoussaurus er binnenkort ook geen last meer van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
ACM schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:58:
[...]

Nee, geen idee. Het protocol voor een website op zich is vrij duidelijk en vziw doen we daar alles goed... Wat er buiten ons om tussen browser en server gebeurt? Geen idee... En ergens gaat er iets mis, maar of dat bij verkeerd gebruik van protocol zit of heel ergens anders?

Wat extra lastig is, is dat als wij een verlopen registratie ofzo in de database hebben, dan horen we daar direct terugkoppeling op te krijgen en vziw verwerken we dat goed.
En het uit- en weer aanzetten zou dat ook moeten forceren.

Je kan uiteraard sowieso kijken of je nog bijzondere meldingen in de DevTools' Console ziet bij het bezoeken van de site en/of opnieuw activeren van de notificaties.

Wat je nog kan proberen, is om het helemaal te verwijderen. Dus bij ons de optie via het notificatiemenu uit zetten. In je browsers de toestemming weer op 'ask' zetten en het daarna via het notificatiemenu weer aan zetten.

Laat ook nog even weten of en zodra je dat geprobeerd hebt, dan kan ik kijken of de inhoud van onze database daarbij is veranderd (ik zou verwachten van wel ;) ).

Ik weet trouwens ook niet in hoeverre je eigenlijk het bedoelde gedrag ziet, ik weet niet of en hoe Google e.e.a. zou moeten syncen. Maar als Google - zoals in sommige reacties hier geimpliceerd - het ontvangen/lezen van de notificaties tussen devices synct, dan beschrijf je misschien in werkelijkheid wel gewoon het bedoelde gedrag?

Bovendien doen wij serverside ook nog zoiets; als je een notificatie opent op apparaat X proberen we te voorkomen dat ie op apparaat Y alsnog ook wordt getoond. Maar dan zou je alsnog de 'welkom'-notificatie moeten krijgen na nieuwe push-registratie...
Net even gekeken (sorry voor de late reactie trouwens). Is het toevallig
code:
1
notifications.js?[randomnummer]
?

Die wordt niet geblokkeerd en bestaat uit:
spoiler:
var WebPush=function(){var o=!1,n=!1,e=!1,t=!1,i=null,r=!1,s=!1,c=null,u=!1,a="https://tweakers.net/",l=function(){s=jsConfig.get(["webPush","enabled"]),c=jsConfig.get(["webPush","applicationServerPublicKey"]),u=jsConfig.get("debug"),a=jsConfig.get("TnetBaseURL")},d=function(){l(),e=!0,navigator.serviceWorker.register("/service_worker.js",{scope:"/"}).then(function(e){return u&&console.log("Service Worker is registered",e),navigator.serviceWorker.ready}).then(function(e){u&&e.active&&e.active.postMessage("enableDebug")}).catch(function(e){u&&console.error("Service Worker Error",e),o=n=!1})},g=function(){return"denied"!==Notification.permission},h=function(){return e||(window.location.href.startsWith(a)?d():i=P(),e=!0),i?i.then(function(e){return e.getServiceWorker()}):navigator.serviceWorker.ready},f=function(){return h().then(function(e){return e.pushManager.getSubscription()})},p=function(){n?(u&&console.log("Subscribing user to push notifications"),h().then(function(e){return e.pushManager.subscribe({userVisibleOnly:!0,applicationServerKey:v(c)})}).then(function(e){u&&console.log("User is subscribed:",e,JSON.stringify(e)),b(e),t=!0}).catch(function(e){u&&console.log("Failed to subscribe the user: ",e),t=!1,i&&(r=!0),n=g(),w()})):u&&console.error("Not trying to subscribe user due to unavailable push notifications")},b=function(e,o){var n=(PushManager.supportedContentEncodings||["aesgcm"])[0];Ajax.sendRequest(location.protocol+"//"+location.host+"/ajax/webpush/"+(o?"removeSubscription":"storeSubscription")+"/",{method:"POST",type:"json",async:!0,nocache:!0,appendSid:!0,strictSidCheck:!0,handler:function(e){u&&console.log("Enabling subscription, with response: ",e),t=!o}},"subscription="+encodeURIComponent(JSON.stringify(e))+"&contentEncoding="+encodeURIComponent(n))},v=function(e){for(var o=(e+"=".repeat((4-e.length%4)%4)).replace(/\-/g,"+").replace(/_/g,"/"),n=window.atob(o),t=new Uint8Array(n.length),i=0;i<n.length;++i)t[i]=n.charCodeAt(i);return t},w=function(){var e=window.PopupGenerator&&PopupGenerator.get("userNotificationsPopup",!0);e&&e.options.addWebPushInfo(e)},P=function(){return new Promise(function(e,o){var n=document.createElement("iframe");n.style.cssText="position:absolute;top:0;left:0;width:0;height:0;display:none",n.src=a+"webpush/serviceworker/";var t=setTimeout(function(){n.onload=null,o("failed to load the iframe within 5 seconds")},5e3);n.onload=function(){clearTimeout(t);try{if(n.contentWindow.WebPush)return void e(n.contentWindow.WebPush)}catch(e){return void o("cannot access iframe window")}o("failed to load the iframe")},document.body.appendChild(n)})};return{init:function(){l(),c?("serviceWorker"in navigator?"Notification"in window&&"showNotification"in ServiceWorkerRegistration.prototype?"PushManager"in window?(o=!0,(n=g())?u&&console.log("Service Worker and Push is supported and enabled"):u&&console.log("Notifications are blocked.")):u&&console.log("No support for Push messaging."):u&&console.log("No support for notifications."):u&&console.log("No support for service workers."),n?s?f().then(function(e){(t=null!==e)?u&&console.log("User IS subscribed."):u&&console.log("User is NOT subscribed."),s&&!t&&p()}):t=!1:u&&console.log("Push is not available?!")):u&&console.log("Skipping notifications due to lacking server support")},toggleWebPush:function(){Ajax.sendRequest(location.protocol+"//"+location.host+"/ajax/webpush/toggleWebPush/",{method:"POST",type:"json",async:!0,nocache:!0,appendSid:!0,strictSidCheck:!0,handler:function(e){e&&"webPushEnabled"in e?(s=e.webPushEnabled)?(u&&console.log("Enabled WebPush"),p()):(u&&console.log("Disabled WebPush"),n&&f().then(function(e){if(e)return b(e,!0),e.unsubscribe()}).catch(function(e){u&&console.log("Error unsubscribing",e)}).then(function(){u&&console.log("User is unsubscribed."),t=!1})):u&&console.error("Failed to toggle generic WebPush setting")}},"webPushEnabled="+(s?0:1))},registerServiceWorker:d,getServiceWorker:h,isPushSupported:function(){return o},isPushAvailable:function(){return n},isPushEnabled:function(){return s},isPushProxyFailed:function(){return r}}}();
URL is ook wel handig voor je denk ik: https://tweakimg.net/x/sc...tifications.js?1557229778

Heb nu ook de notificaties weer opnieuw 'geaccepteerd' (door op 'allow' te klikken).
Ja maar ik open de notificatie niet op m'n telefoon. Eerder (toen het nog werkte) kwamen ze op beide apparaten binnen. Ik open de notificatie net op m'n telefoon dus zou hij ook op m'n laptop en andere pc's moeten binnen komen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anonymoussaurus op 13-05-2019 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Breaking news! Net op m'n andere laptop werkt het wel. Dus alleen niet op m'n werklaptop en desktop thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Demonitzu

Incidentele gebruiker

De laatste tijd heb ik me verdiept in web push en mijn ervaring is dat het alleen in Chrome werkt zoals ik dat zelf zou willen als ontwikkelaar. Browsers zoals Firefox dumpen bv. de subscription (en ook de service worker) bij het sluiten van de browser, maar dat hoeft geen probleem te zijn zolang je de "granted" permission maar hebt.

AnonymousWP's probleem lijkt me toch een configuratie probleem of één of andere extensie in de browser die loopt te klieren

TekkenZone - Dutch Tekken Community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Nou, na ruim 5 jaar toch wat nieuws te melden: afgelopen jaren (verschillende installs op zowel desktop als laptop) nooit notificaties ontvangen, tot nu... Zojuist Chrome update 129 geïnstalleerd en het eerste wat ik kreeg bij een herstart (waarbij Tweakers ook is herstart) is de pop-up van Tweakers dat mijn notificaties aan staan! :) Nu maar hopen dat het blijft werken, maar dan is de hamvraag nog: waar komt dit nou door? Lijkt wel alsof er een API revamp is geweest binnen Chrome die de notificaties afhandelt. Helaas kan ik er zelf niet veel over vinden wat betreft Chrome 129 + notificaties.

Ander ding wat ik kan bedenken is dat er heel toevalligerwijs een definition update o.i.d. is geweest van een extensie (maar volgens mij waren extensies al uitgesloten in de tests van jaren terug).

[ Voor 14% gewijzigd door Anonymoussaurus op 17-09-2024 23:47 ]

Pagina: 1