Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade cpu/mem/mb

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• WimHam
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-11 12:29
Hallo,

Mijn huidige pc is een i5 2500k met 16Gb corsair vengeance ddr3 1tb Samssung evo ssd en een 1070Ti en een Dell 34 UW scherm

Ik zoek een?
Nieuw moederboard/cpu/geheugen.

Wat is je budget?
Helaas niet groot.

Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Zoals ik al eerder zei: Helaas niet groot mijn huidige Cpu vertoont kuren dus ben ik genoodzaakt iets nieuws te zoeken tijdelijk heb ik een reserve i5 2500K er in zitten.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik speel meestal grand strategy games zoals EU4,Ck2 af en toe films en tv kijken en soms als het met een redelijke frame rate lukt FPS games spelen op 3440x1440.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zat te kijken naar een i5 9600K maar weet niet goed welk moederbord.

Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit?
Ik ben geen fan van Asus heb 2 maximus gene moederborden versleten in het eerste jaar van mijn huidige build met slechte support. Ditto met gigabyte een kapotte gpu gehad een 970 die van het begin artifacten gaf dus heb ik het even gehad met beide merken. Voor de rest maakt het me niet zoveel uit als ik er maar even mee vooruit kan.

Alvast bedankt,
WimHam

Alle reacties

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:30
budget : "Niet groot"
Volgt de logische vraag : Hoe groot is niet groot?
Hoeveel fps mik je op?

Toch wel erg handig om te weten.

Verder uit pure nieuwsgierigheid : Wat voor een kuren vertoont je huidige CPU (en welke is dat) en weet je zeker dat het je CPU is?

Verder zit je niet in het goeie topic. Deze had ie in gemoeten : Componenten Aankoopadvies

Zal waarschijnlijk nog wel door de moderator verplaatst worden.

[ Voor 25% gewijzigd door Baloes op 07-05-2019 11:57 ]

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Als je betaalbaar wil upgraden ga dan voor een AMD 2600 met een degelijk betaalbaar B450 moederbord en betaalbaar 16GB ram (3000MHz of hoger bij voorkeur).

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-11 12:51

WhySoSerious

Be the change.

Wat voor een mobo heb je momenteel?

Wellicht wel interesse :)

• WimHam
Baloes schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:56:
budget : "Niet groot"
Volgt de logische vraag : Hoe groot is niet groot?
Hoeveel fps mik je op?

Toch wel erg handig om te weten.

Verder uit pure nieuwsgierigheid : Wat voor een kuren vertoont je huidige CPU (en welke is dat) en weet je zeker dat het je CPU is?

Verder zit je niet in het goeie topic. Deze had ie in gemoeten : Componenten Aankoopadvies

Zal waarschijnlijk nog wel door de moderator verplaatst worden.
Ik kan wel 500-750 vrijmaken maar dat gaat weer ten koste van andere belangrijke dingen ik heb het idee dat als je een getal invuld dat het meestal ook gebruikt word.
En ik probeer zo scherp mogelijk te budgetteren heb bijv geen sli nodig op wifi etc. op MB.
Ik wil wel een redelijke FPS halen op 3440x1440 hoeft niet ultra en high te zijn maar speelbaar op 60-75 fps
Dat lukt prima in Paradox games maar niet in fps games zoals Mordhau bijv wat ik net ondekt heb daar moet ik terug naar 2650x1080 om dat te halen. Of op low quality in 3440x1440 terwijl mijn cpu 100% continue draait.

Qua koeler ga ik waarschijnlijk voor een Noctua NH-U12A dus die zit ook al in het budget.

Mijn huidige cpu word te heet zelfs na nieuwe pasta en schoonmaken koeler zo heet dat ie soms er mee stopt. en het is eigenlijk ook al veelste lang tijd om deze te vervangen voor recentere cpu's.

mijn excuus dat ik in het verkeerde forum zit hoe kan ik dat veranderen?

• WimHam
WhySoSerious schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:19:
Wat voor een mobo heb je momenteel?

Wellicht wel interesse :)
Momenteel zit er een Asrock extreme Z77 erg tevreden mee.
Ik had al naar zo'n Z390 serie van Asrock zitten kijken maar daar lees ik niet zoveel positieve berichten over tenzij je in het upper segment zit.

• WimHam
Philip Ross schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:56:
Als je betaalbaar wil upgraden ga dan voor een AMD 2600 met een degelijk betaalbaar B450 moederbord en betaalbaar 16GB ram (3000MHz of hoger bij voorkeur).
Ik was ooit wel een AMD fanboi maar ben zo enorm tevreden over de onverwoestbare i5 2500K van Intel dat ik hoop op een zelfde ervaring.

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-11 15:49
We kunnen moeilijk inschatten of de huidige CPUs ook zo onverwoestbaar zullen zijn.
Je kan kijken of de R5 2600(X) beter presteert dan een even dure Intel CPU in die simulatiespellen.
60 fps doorgeven tijdens een FPS kunnen ze allemaal wel.
De i5-9400F is ook best wel goed.
Wil je perse een Asrock moederbord? Zonder Asus en Gigabyte is er nog MSI.
Je kan trouwens meerdere quotes in 1 post zetten, een topic verplaatsen kan alleen een moderator.

• WimHam
SpeedQber schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:50:
We kunnen moeilijk inschatten of de huidige CPUs ook zo onverwoestbaar zullen zijn.
Je kan kijken of de R5 2600(X) beter presteert dan een even dure Intel CPU in die simulatiespellen.
60 fps doorgeven tijdens een FPS kunnen ze allemaal wel.
De i5-9400F is ook best wel goed.
Wil je perse een Asrock moederbord? Zonder Asus en Gigabyte is er nog MSI.
Je kan trouwens meerdere quotes in 1 post zetten, een topic verplaatsen kan alleen een moderator.
Ik ben niet zo'n forum gebruiker dus van dat quoten heb ik niet zoveel ervaring bedankt voor de tips.

Het moederbord is inderdaad de grootste vraag ik heb goede ervaringen met Asrock al is dat geen garantie voor de toekomst, net als hoelang huidige CPU's mee gaan.
Ik ben wel van mening als ik iets heb waar ik tevreden over ben dan neig ik weer naar nieuwe producten van dat merk tenzij de reviews erg verontrustend of slecht zijn.
MSI zou ook prima kunnen wezen heb er in ieder geval geen nare ervaringen mee gehad al lees ik wel dat MSI vaak in het dure segment zit.
Qua cpu kan ik nog wel wat switchen en voorlopig wil ik mijn 1070Ti nog wel even houden het voornaamste is om toch 3440x1440 UW te kunnen gamen.
Pagina: 1