Trueserver, 2fast.nl en silverpoint overwegingen.

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zit met het volgende. Ik ben van plan binnenkort Co-located te gaan. Ik weet dat 2fast.nl en silverpoint bij trueserver zitten. Mijn vraag is echter wat is/zijn de voordelen om bijvoorbeeld diensten af te nemen bij 2fast of silverpoint, in plaats van deze direct bij trueserver af te nemen?
De prijzen verschillen niet direct toch? Alhoewel ik niks snap van de datatraffic prijzen zoals die staan aangegeven op de Trueserversite. Zij werken daar met bandbreedte??? Hoe zit dat? Is dat per jaar?

Mijn insteek is daarom bij trueserver te gaan hosten, aangezien je weet dat dat een solide en gezond bedrijf is. Terwijl 2fast.nl en silverpoint kleiner zijn en in feite ook bij hen zitten. Echter de prijzen moeten dan natuurlijk wel bijelkaar liggen. Kan iemand de prijzen van trueserver met die van Silverpoint en 2fast voor mij vergelijken? Ik begrijp die prijsstelling van trueserver voor de datatraffic zoals gezegd niet.

Kortom, waarom bij een van de klanten van Trueserver hosten, als het bij trueserver zelf kan??

Bedankt :)

Verwijderd

Trueserver leverd voornamelijk aan grootverbruikers. Zoals bij alles geld ook voor 19` kabinetten en data verkeer dat als je meer afneemt het relatief goedkoper word.

Dus 2fast en silverpoint nemen veel af waardoor het relatief goedkoper word per hoogte eenheid. Hun leveren het dus uiteindelijk goedkoper.

Bovendien levert trueserver liever aan grote klanten die hele kabinetten huren dan aan mensen die een servertje van 2u plaatsen omdat ze dan minder zorgen van alle kleine klantje's hebben.

Verwijderd

Als ik me niet vergis zit het zo:

Huur je een rack, dan betaal je voor de gem. bandbreedte die je afneemt. De prijzen voor bandbreedte zijn per maand.

Als je een server neerhangt dan betaal je voor de gigabytes die je afneemt. (waarschijnlijk kun je ook per server per megabit betalen)

Als je eens goed gaat rekenen dan kom je erachter dat je voor grootverbruik beloond wordt ;)

Maar de heren van 2fast en silverpoint die dit forum frequenteren kunnen je daar vast meer over vertellen ;)

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 16:05 schreef pimderks het volgende:
Trueserver leverd voornamelijk aan grootverbruikers. Zoals bij alles geld ook voor 19` kabinetten en data verkeer dat als je meer afneemt het relatief goedkoper word.

Dus 2fast en silverpoint nemen veel af waardoor het relatief goedkoper word per hoogte eenheid. Hun leveren het dus uiteindelijk goedkoper.

Bovendien levert trueserver liever aan grote klanten die hele kabinetten huren dan aan mensen die een servertje van 2u plaatsen omdat ze dan minder zorgen van alle kleine klantje's hebben.
zullen we eens wedden dat trueserver liever een kabinnet vol met 1u servertjes colocate dan een heel kabinet verhuurd? Een vol kabinet met kleine servertjes levert hen echt veel meer geld op. Ok, wel extra werk, maar het levert veel meer op.

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 16:47 schreef Magio het volgende:

[..]

zullen we eens wedden dat trueserver liever een kabinnet vol met 1u servertjes colocate dan een heel kabinet verhuurd? Een vol kabinet met kleine servertjes levert hen echt veel meer geld op. Ok, wel extra werk, maar het levert veel meer op.
Ligt er precies aan hoeveel data erover dat servertje heen gaat. Is het 5 gigabyte per servertje en ieder een aparte klant dan is het zinloos dus die worden doorgestuurd naar de partijen binnen TrueServer.

Is het per servertje 1 a 2 mbit ok dan is dat leuker. Maar het gaat er meer om dat silverpoint en 2fast een stuk goedkoper zijn dan trueserver zelf met serverplaatsing. Boven de 200 gigabyte gaat dat een stuk minder verschil worden maar voor klanten tussen de 5 en 199 gigabyte zijn die 2 toch goedkoper dan TS.

:) adios! Kiezen voor volume dan pak je TS, wil je een server kwijt met wat normale hosting accounts meteen silverpoint of 2fast bellen :)

Verwijderd

kijk eventueel nog even naar dpnet.nl, hosten ook bij trueserver.

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Op donderdag 26 juli 2001 17:18 schreef Paz het volgende:
kijk eventueel nog even naar dpnet.nl, hosten ook bij trueserver.
Die zijn volgens hun site nog niet begonnen met hosten.

• killah
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 14:18
Ik zelf zit mijn servers bij silverpoint en ik moet zeggen het loopt lekker goed aldaar.
Het makkelijkste vind ik nog dat ik remote mijn DNS zelf kan regelen sub domeinen en alles. Domein erbij is geen probleem voor de .com .orgs enzo alleen .nl moet wat meer werk gedaan worden. Dus je bent helemaal vrij. Ze gratis erbij uptime checking van je server. Wordt een E-mail gestuurd zodra je server langer dan een x tijd onbereikbaar is.
Bandbreedte kun je voor die maand inkopen tot halverwege de maand. Is zeer makkelijk als je site toch wat populairder wordt dan verwacht. Of toch even wat grote bestanden wilt versturen.

Nee ik blijf nog wel een tijdje bij silverpoint.

Verwijderd

mmm ik denk dat ik bij silverpoint ga

lijkt me wel een goed idee

Verwijderd

ik zit bij 2fast...
en ik zit liever bij 2fast dan bij True aangezien ik de service krijg..

en dat is echt wel belangrijk..
op onze site hebben we namelijk nog wel eens wat problemen.. en zoals vorige maand was de HDD stuk.. en hebben ze er echt wel moeite voor gedaan..

ik host [mijn website] bij 2fast op een colo..

en eerst had ik een 200mb pakket maar daar waren we uitgegroeit

[edit, de url is niet relevant, acm]

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 15:00 schreef marcje het volgende:

....

.....
Hehe van TrueServer krijg je niets gesponsord, maar om dan te zeggen dat je liever bij 2Fast zit vanwege de support :?

Dat vind ik een beetje heel erg hoog gegrepen.

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zaterdag 28 juli 2001 15:00 schreef marcje het volgende:
ik zit bij 2fast...

en dat is echt wel belangrijk..
op onze site hebben we namelijk nog wel eens wat problemen.. en zoals vorige maand was de HDD stuk.. en hebben ze er echt wel moeite voor gedaan..

ik host [mijn website] bij 2fast op een colo..

en eerst had ik een 200mb pakket maar daar waren we uitgegroeit

[edit, de url is niet relevant, acm]
I know met de HDD crash :) Toen had kwam ik die dag me server ophangen(was ie te laat :) )
Gelukkig bleef ie tot zelfs na 6 uur helpen :)
Op zaterdag 28 juli 2001 16:51 schreef NewAgePerformance het volgende:

[..]

Hehe van TrueServer krijg je niets gesponsord, maar om dan te zeggen dat je liever bij 2Fast zit vanwege de support :?

Dat vind ik een beetje heel erg hoog gegrepen.
Uhm..zit er door sponsering ;)

Defunctus Deo Juvente

Verwijderd

ja klopt jullie waren toen daaro in het hok bezig bij peter..

als het goed is toch ?
ik had jullie t-shirt trouwens bij Jan-paul gezien.. hehehe

onze 2e server draait alleen nog niet... die is wel in het rek maar er draait nog niks op..

• HappyFun
  • Niet online
Op zondag 29 juli 2001 10:37 schreef marcje het volgende:
ja klopt jullie waren toen daaro in het hok bezig bij peter..

als het goed is toch ?
ik had jullie t-shirt trouwens bij Jan-paul gezien.. hehehe

onze 2e server draait alleen nog niet... die is wel in het rek maar er draait nog niks op..
Helemaal correct :) Wil je ook t-shirt ;) En 2de server..wat komt er dan op :? (laat maar :) )

Defunctus Deo Juvente

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
O, zijn er nog shirts over? >:)

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• HappyFun
  • Niet online
Op zondag 29 juli 2001 20:56 schreef twixx het volgende: