Toon posts:

Mijn WD Passport harde schijf loopt voortdurend vast

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Baukjebeers
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22-06-2019
Hallo iedereen,

Ik heb al enige tijd een harde schijf van WD My Passport (gekocht is 2013) en tot nu toe geen problemen mee gehad. Echter, sinds ik de orginele kabel ben kwijtgeraakt en online een nieuwe heb gekocht, werkt hij niet meer. Hij deconnect voortdurend van mijn PC en loopt ook vaak vast.

Logischerwijs denk ik dat het aan de kabel ligt. Mijn harde schijf heeft een usb 3.0 aansluiting.
Ik heb verschillende op verschillende websites gelezen dat een ander merk kabel wel vaker problemen geeft bij een My Passport harde schijf. De orginele kabel kan ik nergens meer krijgen, en daar ben ik een beetje vastgelopen.

Heeft iemand een idee welke kabel wel werkt op een WD My Passport harde schijf? De volgende kabel heb ik gekocht (en werkt dus niet): Goobay USB 3.0 A - Micro-B 0.5m USB-kabel 0,5 m USB A Micro-USB B Mannelijk Zwart

Beste antwoord (via Baukjebeers op 09-05-2019 10:11)

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-05 13:52
Jammer dat je niet vermeldt welk type je precies hebt.
Zaken als "USB-Bus powered" of met externe voeding zijn best wel relevant en wellicht kunnen we dan ook achterhalen of je een 2,5" of 3,5" harddisk hebt, wat relevant is voor het type voeding wat die moet krijgen.
En was het originele USB-kabeltje, eentje met twee USB-pluggen eraan of drie (dus een Y-kabel)?

Maar zonder die gegevens erbij:
- Als je origineel een Y-kabel had (die dus op twéé USB-aansluitingen van je laptop moest worden aangesloten), kan je meteen stoppen: je harddisk krijgt nu niet voldoende stroom. Ga eerst een Y-kabel kopen en probeer dan pas verder, want van te weinig voeding wordt je harddisk niet bepaald beter.
- Origineel geen Y-kabel?
In jouw geval probeerde ik de harddisk eens met die kabel op een willekeurige desktop computer en ik probeerde uit of hij het daarop wel goed doet.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:12
Gebruik je hem ook op een USB 3.0 poort die voldoende stroom kan leveren?
Een USB 2.0 poort kan dit waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Baukjebeers
Hij heeft het probleem op alle aansluitingen van mijn laptop, en heb zowel USB 3.0 als USB 2.0 poorten

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Renault
Jammer dat je niet vermeldt welk type je precies hebt.
Zaken als "USB-Bus powered" of met externe voeding zijn best wel relevant en wellicht kunnen we dan ook achterhalen of je een 2,5" of 3,5" harddisk hebt, wat relevant is voor het type voeding wat die moet krijgen.
En was het originele USB-kabeltje, eentje met twee USB-pluggen eraan of drie (dus een Y-kabel)?

Maar zonder die gegevens erbij:
- Als je origineel een Y-kabel had (die dus op twéé USB-aansluitingen van je laptop moest worden aangesloten), kan je meteen stoppen: je harddisk krijgt nu niet voldoende stroom. Ga eerst een Y-kabel kopen en probeer dan pas verder, want van te weinig voeding wordt je harddisk niet bepaald beter.
- Origineel geen Y-kabel?
In jouw geval probeerde ik de harddisk eens met die kabel op een willekeurige desktop computer en ik probeerde uit of hij het daarop wel goed doet.

• Renault
Wat was nou de truuk die het hem deed? :o

• Baukjebeers
Ik ben er nog steeds niet helemaal uit, maar ga er nu van uit dat het aan mijn laptop ligt. De harde schijf doet het op de computer veel beter, daar heeft hij minder storingen.

Echter, mijn usb poorten van de laptop zijn prima en heb ik bij geen andere aansluiting problemen mee, dus het blijft een apart probleem.

• Renault
Je laptop begrenst de stroom van USB te snel en levert niet de normale 0,5 A per USB-aansluiting.
Sommige fabrikanten doen dat om de accuduur te verlengen.
In die gevallen lost een Y-aansluitsnoer (en/of degelijke powered USB-hub) je problemen op:dan krijgt de harddisk tweemaal zoveel stroom uit twee USB-poorten tegelijk, (bij dezelfde spanning).
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee