Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor HBO ICT en gamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• roloxkit
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-03 10:39
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga hem voornamenlijk gebruiken voor mijn opleiding HBO ICT. In mijn vrije tijd als ik van huis ben wil ik er op kunnen gamen.

VR compatible zou mooi meegenomen zijn, ik heb namelijk een oculus rift die ik graag wat vaker mee neem naar vrienden of familie en dan is een tower meenemen niet zo handig. Voor de rift is 2x USB3 2x USB2 en 1x HDMI nodig. Ben niet van plan AAA VR games er op te spelen. Eerder Pavlov, Beat saber of Super Hot

Ik heb al een desktop dus super veel storage heb ik niet nodig.

Wat is je budget?
Max 1500 euro. Minder is altijd fijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Jazeker maar ik ben wel wat gewend dus een wat zwaardere laptop vind ik niet erg. Ik ben altijd wel in de buurt van een stopcontact dus een lange accu is niet erg, enige eis is dat die 2uur door kan brengen zonder lader als ik gewoon internet browse.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet zo'n goedkoop plastic laptopje.
I7 processor
16GB ram
SSD >= 500gb
Dedicated GPU, denk zelf aan een 1060 6gb

Deze laptop lijkt mij een goede optie, zeker omdat deze nu qua prijs zeer aantrekkelijk is.
pricewatch: Asus ROG Zephyrus S GX531GM-ES005T

Andere laptop die mij wel wat lijkt:
pricewatch: Lenovo Legion Y530-15ICH (81LB009PMH)
Deze lijkt mij een goede 2e keuze, hij is namelijk veel groter maar wel betere thermals?

Graag hoor ik of er nog goede alternatieven zijn!

[ Voor 14% gewijzigd door roloxkit op 07-05-2019 11:47 ]

Alle reacties

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Niet zo'n goedkoop plastic laptopje.
Andere laptop die mij wel wat lijkt:
pricewatch: Lenovo Legion Y530-15ICH (81LB009PMH)
Deze lijkt mij een goede 2e keuze, hij is namelijk veel groter maar wel betere thermals?
Dat gaat niet samen, de Y530 is volledig van plastic...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

HBO ICT gaan volgen maar geen duidelijke requirements stellen aan de hard- en software noch ons informeren welke requirements er voor je games en opleiding gesteld worden?

Even constructief: er zijn in NL ongeveer 90 verschillende HBO curriculae; elk heeft andere ideeen / eisen aan een machine om je schoolwerk op te doen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Hbo ICT kun je op een cheapo laptop ook wel doen anno 2k19. Alleen wat extra ram geheugen is "nodig" als je shit moet virtualiseren.

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Lekker zelf samenstellen bij BTO dan :9B

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.