Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grubby
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 13:46
Mijn vraag
Ik zou graag willen weten of en, zo ja, hoe ik deze laptop aan zou kunnen sluiten op 2 externe LCD monitoren (met HDMI aansluiting). Ik zie dat er 1 HDMI poort aanwezig is en 1 x USB-C, ik lees dat de USB-C geen video out functionaliteit biedt maar misschien zijn er toch mogelijkheden voor een dual monitor setup. Zijn er docks waarmee dit kan en, zo ja, naar welke docks zou ik kunnen kijken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
USB-C heeft geen video out, 1 x HDMI dus er zal een extra aansluiting gerealiseerd moeten worden.

Alvast dank

Beste antwoord (via grubby op 08-05-2019 13:22)

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

https://www.thomas-krenn....phics_with_three_displays
Hier staat een boel informatie m.b.t. meerdere schermen aansturen met een Intel Integrated Graphics chipset.
Je CPU ondersteunt het wel maar als er geen andere video-uitgangen zijn denk ik niet dat het lukt, tenzij je misschien een Intel Wireless Display kan vinden?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

https://www.thomas-krenn....phics_with_three_displays
Hier staat een boel informatie m.b.t. meerdere schermen aansturen met een Intel Integrated Graphics chipset.
Je CPU ondersteunt het wel maar als er geen andere video-uitgangen zijn denk ik niet dat het lukt, tenzij je misschien een Intel Wireless Display kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dec0de
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Er zijn monitoren die je over usb A kunt koppelen, is dat misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grubby
Lets find it schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:40:
Er zijn monitoren die je over usb A kunt koppelen, is dat misschien een idee?
Is het daarmee ook mogelijk om het beeldscherm uit te breiden? Ik lees, in de link die @Wintervacht stuurde, dat de videokaart het wel ondersteund, alleen zou dit dan ook werken over USB A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

grubby schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:42:
[...]

Is het daarmee ook mogelijk om het beeldscherm uit te breiden? Ik lees, in de link die @Wintervacht stuurde, dat de videokaart het wel ondersteund, alleen zou dit dan ook werken over USB A?
Videokaart is een ruim begrip hier, het is een ingebakken graphics chip op je CPU, dus als je moederbord geen PCI lanes naar een USB-controller heeft (correct me if i'm wrong) gaat video-out over welke USB poort dan ook niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuzenJaap
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:48
Met een USB-C docking kan dat.
categorie: Docking stations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dec0de
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Wintervacht schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:01:
[...]

Videokaart is een ruim begrip hier, het is een ingebakken graphics chip op je CPU, dus als je moederbord geen PCI lanes naar een USB-controller heeft (correct me if i'm wrong) gaat video-out over welke USB poort dan ook niet werken.
Naar usb a? Ik dacht dat dat altijd werkte, want het werkt op een 8 jaar oude toshiba. (Youtube: Jerry rig everything diy project valery)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grubby
Bedankt voor de reacties. Ik ga voor safe en futureproof dus ik ga kijken naar een alternatieve laptop met een USB-C die wel video-out ondersteund of gewoon een displaypoort.
Pagina: 1