Fabrieksgarantie op serienummer?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CydexTM
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-05 16:22
Beste Tweakers,

Ik sta op het punt om een tweedehands monitor over te nemen die pas 3 maanden oud is. De verkoper is echter de bon kwijt en heeft contant betaald bij een Media Markt filiaal. Nu vroeg ik me af of je op basis van serienummer gewoon aanspraak kunt maken op fabrieksgarantie als er iets mis is?

Om welk product gaat het:
Het gaat om een MAG241C monitor van MSI: pricewatch: MSI Optix MAG241C Zwart

Ik heb al het een en ander opgezocht op de website en op Google, maar kan het eigenlijk niet goed vinden, dus jullie hulp is zeer welkom.

Wat ik heb kunnen vinden:
Voor een laptop hebben ze de volgende voorwaarden:
In accordance with original manufacturer's products serial number/barcode, it is warranted for 12 months repair service from its manufacture date.
https://nl.msi.com/page/warranty

Als je op die pagina op monitor klikt staat er weer niks over serienummer, alleen dat je er niet mee mag frauderen. Ik heb ook al MSI proberen te bereiken om hierover een vraag te stellen, maar daar heb ik niks van teruggehoord.

Dus mijn vraag is of iemand weet, of je recht hebt op garantie bij de fabrikant aan de hand van het serienummer, zonder originele doos en bon van de mediamarkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-05 17:56

Perkouw

Moderator General Chat
Heel flauw, maar ik zou gewoon beide partijen even contacteren. Dus zowel MM als MSI. Grote kans dat ze je direct een antwoord kunnen geven hoe ze hier mee om gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93986

De fabrikant hoeft geen garantie aan jouw te geven. In Nederland zal je je toch echt moeten wenden tot de originele verkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 834471

Media markt wil sowieso een bon als je garantie claimt... deze mag dan wel digitaal zijn (mensen moeten het eens aanleren bonnetjes te fotograferen en archiveren, zo handig) want de info die ze nodig hebben staat er gewoon op maar zonder doen ze m.i. niets.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 834471 op 07-05-2019 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verkoper kan gewoon een bon opvragen bij MM op basis van de betaling. Nou is dat met cash geld lastiger maar in veel gevallen geldt de pinbetaling (of ander plastic of digitaal) als bewijslast.

Vergelijkbare zaken zijn regelmatig de revue gepasseerd over ruilen van kleding bin de C&A ofzo.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CydexTM
MAX3400 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:51:
Verkoper kan gewoon een bon opvragen bij MM op basis van de betaling. Nou is dat met cash geld lastiger maar in veel gevallen geldt de pinbetaling (of ander plastic of digitaal) als bewijslast.

Vergelijkbare zaken zijn regelmatig de revue gepasseerd over ruilen van kleding bin de C&A ofzo.
Klopt, had inderdaad MediaMarkt ook al gecontacteerd. Die gaven aan dat een bon opgevraagd kon worden aan de hand van een pintransactie. Ze kunnen ook zelfs in de winkel een cashbetaling achterhalen als de datum van aankoop bekend is en ze gaven aan om dan een ID bewijs mee te nemen. Nu heb ik echter het idee dat de verkoper deze moeite niet wilt nemen, dus daarom hoopte ik op basis van serienummer over fabrieksgarantie te beschikken.

Toch nog maar eens proberen of de verkoper aan een bon of iets kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

NLLuuk schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:57:
[...]

Klopt, had inderdaad MediaMarkt ook al gecontacteerd. Die gaven aan dat een bon opgevraagd kon worden aan de hand van een pintransactie. Ze kunnen ook zelfs in de winkel een cashbetaling achterhalen als de datum van aankoop bekend is en ze gaven aan om dan een ID bewijs mee te nemen. Nu heb ik echter het idee dat de verkoper deze moeite niet wilt nemen, dus daarom hoopte ik op basis van serienummer over fabrieksgarantie te beschikken.

Meeste fabrikanten kun je rechtstreeks aanspreken en die hebben genoeg aan de bon of een kopie van de bon (MM kan je die aanleveren), vaak is serienummer op bon niet eens nodig (heb ik bij Corsair ondervonden, die hebben aan BON en foto van serrienummer genoeg). Maar je kan de garantie ook via MM zelf doen. Maar ook in dit geval heb je dus, of een (kopie) BON nodig of een exacte aankoop datum. Zonder dit doen ze niets.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:36

Tens

let me drink about it

hm, drie maand oud? geen bon? geen reviews? 4 weken geleden geregistreerd? ik zou het wel weten

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CydexTM
Tens schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:04:
hm, drie maand oud? geen bon? geen reviews? 4 weken geleden geregistreerd? ik zou het wel weten
Het is via marktplaats, daar is de verkoper al 3,5 jaar op geregistreerd en 4 positieve ervaringen. Daarnaast is het 5km van mn huis verwijderd, maar ik snap wat je bedoelt. Daarom wil ik ook zo graag die bon voor garantie, dus dat heb ik nogmaals gevraagd aan de verkoper. Anders wordt het wellicht toch weer even verder kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:11
NLLuuk schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:57:
[...]

Tsja, als de verkoper deze moeite niet wilt nemen zou ik er vrij simpel in zijn. Aanschaf, maar dan wel tegen verder gereduceerd bedrag zodat jij dit risico achteraf zelf kan dragen. Voor de eventuele tijdsinvestering die jij vervolgens mogelijk kwijt bent en tevens zonder 'garantie' op garantie, zou ik het als schappelijk zien om op een monitor van dit bedrag een 50 euro van de prijs af te halen. En uiteraard vooraf inspecteren of het momenteel in werkzame staat is.

Aan de verkoper dan om te besluiten of akkoord, voor die 50 euro toch de moeite wilt nemen om een factuur te regelen of verder te zoeken naar een andere koper.

Ik zou er zeker niet de volle vraagprijs voor geven indien de verkoper geen factuur kan overhandigen. Je neemt toch altijd een zeker risico.

Hoewel mijn ervaring met MSI reparaties in het verleden eigenlijk altijd wel positief geweest is. En de paar keer dat ik er gebruik van gemaakt heb (inmiddels al wel weer de nodige jaren terug, verder niets meer kapot), werd er eigenlijk niet eens naar een factuur gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-05 16:41
NLLuuk schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:24:
[...]

Het is via marktplaats, daar is de verkoper al 3,5 jaar op geregistreerd en 4 positieve ervaringen. Daarnaast is het 5km van mn huis verwijderd, maar ik snap wat je bedoelt. Daarom wil ik ook zo graag die bon voor garantie, dus dat heb ik nogmaals gevraagd aan de verkoper. Anders wordt het wellicht toch weer even verder kijken
Heb je het serienummer al? Geen garantie dat hij niet gestolen is, maar maakt de kans toch iets groter.
https://www.stopheling.nl/

Verder zou je hem hier kunnen invoeren en weet je ook direct of je garantie hebt.
https://register.msi.com/home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darji
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-04-2024
Als je voor garantie een product wil registreren bij MSI (via bovenstaande link), dan zal je ook een factuur moeten uploaden.
De eerste tip vind ik eigenlijk nog wel het beste. Vraag het direct aan MSI, dan weet je direct waar je aan toe bent.

[ Voor 5% gewijzigd door Darji op 07-05-2019 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-05 13:46
Voor welke prijs staat de monitor te koop? Als het dichtbij de nieuwprijs van 219 euro ligt, kun je misschien beter een nieuwe kopen en je een hoop eventuele ellende besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@NLLuuk De ingangsdatum van fabrieksgarantie gaat in op de dag van aankoop. Zonder bon is daar niets over te vinden. er lijkt me geen registratie bij MSI van verkocht beeldscherm, gekoppeld aan serienummer.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CydexTM
ruftman schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:54:
Voor welke prijs staat de monitor te koop? Als het dichtbij de nieuwprijs van 219 euro ligt, kun je misschien beter een nieuwe kopen en je een hoop eventuele ellende besparen.
Ik kan de monitor ophalen voor €150, dat maakt het dus wel aantrekkelijk.
Hackus schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:24:
@NLLuuk De ingangsdatum van fabrieksgarantie gaat in op de dag van aankoop. Zonder bon is daar niets over te vinden. er lijkt me geen registratie bij MSI van verkocht beeldscherm, gekoppeld aan serienummer.
Hmm, ik dacht dat fabrieksgarantie in ging op het moment dat de monitor geproduceerd is als ik zo keek bij wat zij bij garantievoorwaarden zetten bij een laptop:
In accordance with original manufacturer's products serial number/barcode, it is warranted for 12 months repair service from its manufacture date.
Nou moet ik zeggen dat ik pas één keer in mn leven gebruik heb moeten maken van garantie en dat was voor een SSD.
SlqmLqck schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:55:
[...]

Heb je het serienummer al? Geen garantie dat hij niet gestolen is, maar maakt de kans toch iets groter.
https://www.stopheling.nl/

Verder zou je hem hier kunnen invoeren en weet je ook direct of je garantie hebt.
https://register.msi.com/home
Als ik dit zo zie lijkt het er toch ook op dat je gewoon garantie kunt regelen via MSI zonder Mediamarkt als tussenpersoon? Dat zou ik zelf namelijk verstaan onder fabrieksgarantie, maar zoals ik hierboven ook al vermeld heb ik pas één keer in mn leven gebruik gemaakt van garantie

[ Voor 27% gewijzigd door CydexTM op 07-05-2019 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 12:18

Coach4All

I'm a Coach 4 All

NLLuuk schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:34:
[...]

Hmm, ik dacht dat fabrieksgarantie in ging op het moment dat de monitor geproduceerd is als ik zo keek bij wat zij bij garantievoorwaarden zetten bij een laptop:
Winkelgarantie is normaliter 2 jaar vanaf moment van verkoop, fabrieksgarantie een termijn vanaf datum productie.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-05 13:46
NLLuuk schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:34:

Ik kan de monitor ophalen voor €150, dat maakt het dus wel aantrekkelijk.
Ik snap het. Biedt de verkoper de mogelijkheid om de monitor te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CydexTM
ruftman schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:17:
[...]

Ik snap het. Biedt de verkoper de mogelijkheid om de monitor te testen?
Ja dat wel, ik ga er ook vanuit dat de monitor gewoon goed is hoor, maar ben altijd wel een liefhebber van garantie mocht het een keer nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-05 20:44
Ik ook. Ophalen bij de verkoper thuis ;)

En die garantie.. ach, voor het prijsverschil zou ik de gok wel aandurven als ie idd thuis afgehaald kan worden, het apparaat aktueel is en werkend gezien kan worden.

Artikel is ook nog niet zo gek lang op de markt, dus ik verwacht dat als het serienummer ingevoerd wordt bij MSI dat zij zo kunnen zien dat het ding nog onder de fabrieksgarantie valt.

[ Voor 43% gewijzigd door koektrommeltje op 07-05-2019 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@NLLuuk Stel je koopt een nieuwe auto. productiedatum 06-2017 en niet op kenteken geweest.

Dan is er nu dus 2j fabrieksgarantie af, of zal dat ingaan vanaf de dag dat het op kenteken staat ?

Met een aankoopbon heb je consumentenrecht bij verkopende, en dat is meer dan fabrieksgarantie, of 2j verkopersgarantie.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:18
Hackus schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:11:
@NLLuuk Stel je koopt een nieuwe auto. productiedatum 06-2017 en niet op kenteken geweest.

Dan is er nu dus 2j fabrieksgarantie af, of zal dat ingaan vanaf de dag dat het op kenteken staat ?
Fabrieksgarantie voor een auto gaat in vanaf het moment dat de auto op kenteken staat.

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

bernardV schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:20:
[...]

Fabrieksgarantie voor een auto gaat in vanaf het moment dat de auto op kenteken staat.

bron
Goed geraden, maar het om TS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-05 12:04
Waar haal je de geen reviews en 4 weken geleden vandaan? :?
Drie maand oud en geen bon is verder geen red flag, onvoorstelbaar veel mensen gooien na aankoop direct de bon weg.
Pagina: 1