Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Films en dergelijke kijken via de opslag op mijn TV.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• GMuchacho
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-11-2021
Goedendag,

Ik heb een vraag m.b.t. de opslag van beeldmateriaal en het afspelen van dit materiaal op mijn tv.
Ik heb een LG tv: LG 43UJ630V.
Dit is een Smart TV. Aan de TV zit ook een BluRay speler gekoppeld.

Nu wil ik mijn video materiaal afspelen op mijn tv, maar ik weet niet wat, prijs / kwaliteit de beste oplossing is.

De mogelijkheden zijn naar mijn weten: Een hardeschijf koppelen aan mijn BluRay speler.. Alleen moet ik dan het materiaal op mijn hardeschijf zetten en deze steeds weer koppelen en ontkoppelen.
Een USB stick is ook een mogelijkheid, al zijn die in verhouding een stuk duurder als je een beetje formaat wil. Daarnaast moet je deze ook steeds weer fysiek aan de pc koppelen.

Als laatste optie is er de mediabox (Chromecast), daar ben ik helaas helemaal niet mee bekend. Ik vind deze ook aan de prijzige kant (als ik zo rond kijk). Ik weet ook niet hoe het werkt, upload je dan dingen vanaf je computer op je mediabox?

Hopelijk heeft er iemand hier meer verstand van dan ik...
Bij voorbaat dank!

Beste antwoord (via GMuchacho op 07-05-2019 12:51)

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-11 15:44
Veel mensen downloaden beeldmateriaal en willen dit vervolgens op de TV bekijken. En daarbij is het dan makkelijk dat je niet steeds tussen PC en TV hoeft te pendelen met een losse HDD, wat TS hier bedoeld.

Mijn simpelste en meest universele oplossing was een goedkope Intel NUC met hierop de Kodi mediaspeler sofware. Stop in de NUC een 2.5 inch HDD/SSD en hang hem aan je LAN netwerk. Op deze manier kun je de NUC via je PC benaderen en vanzelfsprekend de HDD vullen met beeldmateriaal.

Kodi software speelt ongeveer alles af dus je hebt gelijk een universele mediaspeler.

[ Voor 8% gewijzigd door Theo74 op 07-05-2019 12:38 ]

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Alle reacties

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Is het mogelijk om de HDD of USB-stick aan de TV te koppelen en dan die te benaderen vanaf je PC?
Dan kun je het materiaal gewoon uploaden naar je HDD of USB-stick zonder steeds weer te koppelen en ontkoppelen.

• GMuchacho
Nuccie schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:59:
Is het mogelijk om de HDD of USB-stick aan de TV te koppelen en dan die te benaderen vanaf je PC?
Dan kun je het materiaal gewoon uploaden naar je HDD of USB-stick zonder steeds weer te koppelen en ontkoppelen.
Ik heb geen idee hoe ik de HDD zou moeten kunnen benaderen vanaf mijn pc... Heb ik hiervoor een speciale HDD nodig?

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Een NAS is een optie, PLEX (of andere) mediaserver op een computer/server is een optie, volgens mij ondersteunt deze TV ook Chromecast, kun je bijv. Netflix of Youtube of andere streaming diensten rechtstreeks op je tv casten, je kan inderdaad een externe HDD aan je TV direct koppelen, er zijn legio mogelijkheden om je media op je TV te bekijken!
Het ligt er 100% aan hoe je het allemaal wil bedienen :)

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Stef012
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:38
Ik krijg alleen maar vragen van dit topic. Wat voor video materiaal? kwaliteit? hoe bedienen?

Duizend oplossingen met ieder zijn eigen prijs/voordelen... heb je geen maatje die zo'n oplossing heeft?
Dan kan je kijken hoe dat werkt en eventueel dezelfde setup overwegen.

Acties:
  • Beste antwoord

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-11 15:44
Veel mensen downloaden beeldmateriaal en willen dit vervolgens op de TV bekijken. En daarbij is het dan makkelijk dat je niet steeds tussen PC en TV hoeft te pendelen met een losse HDD, wat TS hier bedoeld.

Mijn simpelste en meest universele oplossing was een goedkope Intel NUC met hierop de Kodi mediaspeler sofware. Stop in de NUC een 2.5 inch HDD/SSD en hang hem aan je LAN netwerk. Op deze manier kun je de NUC via je PC benaderen en vanzelfsprekend de HDD vullen met beeldmateriaal.

Kodi software speelt ongeveer alles af dus je hebt gelijk een universele mediaspeler.

[ Voor 8% gewijzigd door Theo74 op 07-05-2019 12:38 ]

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• GMuchacho
Theo74 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:38:

Bedankt voor de oplossing! Ik ga er naar kijken :)

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
GMuchacho schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:05:
[...]

Ik heb geen idee hoe ik de HDD zou moeten kunnen benaderen vanaf mijn pc... Heb ik hiervoor een speciale HDD nodig?
Nee, gewoon een externe HDD zonder netvoeding zoals deze: pricewatch: WD Elements Portable USB 3.0 1TB Zwart

Maar de goedkoopste oplossing is LG Smart Share op je PC installeren: https://www.lg.com/nl/ondersteuning/smart-share

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-11 20:53
GMuchacho schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:52:
[...]

Bedankt voor de oplossing! Ik ga er naar kijken :)
raspberry pi3 is (mits je max 1080p materiaal / tv hebt) Opzich ook een prima en ietswat goedkopere oplossing :)

android since G1.

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
Als je goedkoop uit wil zijn:
- ik neem aan dat je TV een netwerkverbining heeft (via Wifi of bekabeld).
- zet die films op je laptop of PC, of op een externe harddisk die aan een van die twee hangt
- installeer Plex of (gratis) Serviio op die PC of laptop en wijs daarin aan waar precies je films staan.
Vervolgens worden je films automatisch geïndexeerd.
- start in je TV de app "Video" (of hoe dat ook heet bij jouw TV) en selecteer de film.
Die speelt daarna de film af over het netwerk.

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Renault schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:22:
Als je goedkoop uit wil zijn:
- ik neem aan dat je TV een netwerkverbining heeft (via Wifi of bekabeld).
- zet die films op je laptop of PC, of op een externe harddisk die aan een van die twee hangt
- installeer Plex of (gratis) Serviio op die PC of laptop en wijs daarin aan waar precies je films staan.
Vervolgens worden je films automatisch geïndexeerd.
- start in je TV de app "Video" (of hoe dat ook heet bij jouw TV) en selecteer de film.
Die speelt daarna de film af over het netwerk.
Nog cheaper en minder aanpassingen
- sluit TV aan op wifi of lan
- zet dlna aan op de TV
- stream vanuit de laptop / pc naar de tv

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
.. en dat laatste kan standaard rechtstreeks vanuit Windows Mediaplayer.
Je moet wel even wat instellingen veranderen, maar "Google is your friend".

Al snel kom je er achter dat dit met enige beperkingen is, wat je véél gemakkelijker oplost met het gratis Serviio: dat speelt alles af en het enige wat je moet doen is installeren en de locatie van de filmbestanden aangeven. Dat werkt dus in de praktijk veel gemakkelijker.

[ Voor 48% gewijzigd door Renault op 07-05-2019 20:24 ]

Pagina: 1