Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bn12
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 01-06 16:17
Na het aanvragen van een aantal offertes bij installateur merk ik dat er naast de direct getekende prijs voor de installatie ook een aanzienlijke marge op alle materialen gerekend wordt tov webshops.

Daarom heb ik besloten de materialen direct bij een webshop in te kopen en een aparte installateur te zoeken of zelf te installeren.
Echter heb ik nu al een aantal mails gestuurd met specifieke offerte aanvragen naar Winkelman - geen enkele reactie. Als de klantgerichtheid voor bestellen al zo slecht
is, maak ik me zorgen over de levering en al helemaal wanneer er iets aan het geleverde niet in orde is.

Wat is jullie ervaring met het bestellen bij webshops en welke zouden jullie aanbevelen?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:33

_Apache_

For life.

Voor mij waren de kosten nauwelijks verschillend met webshops, wel iets ten nadele van de installateur. Maar hij geeft meer garantie, 10 jaar op de panelen en 20 jaar op de omvormers.
Bij hoeveel heb je offertes opgevraagd? Zelf had ik vrij snel (3/4 weken) een handjevol offertes binnen.

Mijn installateur gaf aan alleen met eigen panelen te werken, omdat de beugels die hij gebruikt versterkt en verzwaard zijn, waardoor niet elk paneel past. En zou hij eventueel meer arbeid moeten rekenen, wat het voordeel weer te niet doet.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-05 23:28
bn12 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 08:26:
Daarom heb ik besloten de materialen direct bij een webshop in te kopen en een aparte installateur te zoeken of zelf te installeren.
Het is moeilijker om een installateur te krijgen te krijgen als je de panelen zelf koopt. Installateurs halen namelijk ook marge uit de panelen die ze verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:32
_Apache_ schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 08:31:
Mijn installateur gaf aan alleen met eigen panelen te werken, omdat de beugels die hij gebruikt versterkt en verzwaard zijn, waardoor niet elk paneel past. En zou hij eventueel meer arbeid moeten rekenen, wat het voordeel weer te niet doet.
Oftewel:
"ik pak mijn marge op de panelen" ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-05 13:02
ik heb besteld bij winkelman.

op eerdere losse vragen via mail kreeg ik ook geen antwoord, maar eenmaal een concrete offerte aangevraagd via hun site ging alles zeer vlot en correct, bvb ook om nog kleine aanpassingen te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door botn op 07-05-2019 09:35 ]

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-06 11:04
botn schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:30:
ik heb besteld bij winkelman.

op eerdere losse vragen aan hen kreeg ik ook geen antwoord, maar eenmaal een concrete offerte aangevraagd via hun site ging alles zeer vlot en correct, bvb ook om nog kleine aanpassingen te maken.
Zoals hierboven, 2x besteld bij Winkelman. Erg goede ervaringen mee.

Als je vragen hebt gewoon even bellen, ze hebben het altijd erg druk, dus reactie via mail duurt enorm lang.

https://www.winkelman-zonnepanelen.nl/

[ Voor 4% gewijzigd door sMoKeFiSh op 07-05-2019 09:37 . Reden: website winkelman ]

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 07:27

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Zoek eerst iemand die het wilt leggen, zeker met schuin dak. En dan pas bestellen. Je bent vast de eerste niet die met een stapel materiaal zit en geen persoon kan vinden die het wilt leggen zonder leveren, of je betaald alsnog de hoofdprijs voor plaatsen.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:48
Qua bestelling/levering enorm tevreden met Winkelman!

Doordat ze het enorm druk hebben, is de reactie op vragen en aanpassing niet helemaal wat je tegenwoordig gewend bent. Dit frustreert soms wel, maar geduld is een schone zaak in deze. Ze houden zich netjes aan de afspraken.

on-topic: Het is natuurlijk logisch dat een installateur ook iets wil verdienen op de producten die hij verkoopt en garantie/service op moet afgeven.

Je kunt bij bijvoorbeeld bij Winkelman/Solar Bouwmarkt ook een compleet pakket inclusief installatie afnemen? Of als het goedkoop moet, zelf gaan monteren en een lokale elektro installateur je meterkast, AC en DC bekabeling (+MC4 stekkers) laten aanleggen/afmonteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynamicDreams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 09:45
Heb zelf ook bij Winkelman besteld (en daar afgehaald). De communicatie per e-mail gaat inderdaad erg traag, dus het advies is om Winkelman dan te bellen. Je kan een 'officiële offerte' opvragen, maar die prijzen zijn gelijk aan de prijzen op hun website. Dat heeft dan niet veel meerwaarde?

Tijdens het ophalen van de materialen ook kennis gemaakt met de 2 heren die de boel daar runnen. Nette, rustige jongens, geen cowboys. Hebben een nette bedrijfslocatie (eigenlijk is het alleen een hal met panelen, omvormers etc). Hebben ook geholpen met inladen (pallet met heftruck in busje gezet). Dat scheelde weer een hoop werk.

12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-06 11:51
Bedenk je ook dat als er iets (paneel/optimizer) stuk gaat binnen de garantie dit alleen betekend dat je een vervangend onderdeel krijgt, je zult dan zelf weer iemand moeten vinden (+ betalen) die op het dak klimt en het vervangt (of zelf doen).

Als je een installateur vind die ook het spul geleverd heeft dan komt hij ook meestal opdraven als iets vervangen moet worden.

Merk zelf ook dat er een hele riedel installateurs zijn die ingesteld zijn om offertes uit te brengen en te leveren aan mensen die zich niet erin verdiept hebben, en dus niet perse met het beste aanbod voor de klant komen (= betere producten mogelijk, of te hoge prijs voor de installatie die ze leveren). Voor veel mensen is het moeilijk om te vergelijken tussen de verschillende aanbiedingen (verder dan WP/Euro komen ze meestal niet). Daarom is de markt ook vol met cowboys die snel snel wat panelen op het dak gooien die die week in de aanbieding zijn en willen cashen. Of de installatie de meest optimale is voor de klant is daarin ondergeschikt.

Als het om een plat dak gaat en je hebt affiniteit met het klussen met stroom en in de meterkast te werken of je hebt een schuin dak en een dakdekkersachtergrond zou ik je aanraden om het zelf te bestellen + installeren. In alle andere gevallen kun je beter iemand laten komen

[ Voor 55% gewijzigd door ThaStealth op 07-05-2019 11:43 ]

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:33

_Apache_

For life.

Señor Sjon schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:18:
[...]
Oftewel:
"ik pak mijn marge op de panelen" ;)
Mwa, meer garantie mag in de prijs doorberekend worden. Dat zijn duurdere panelen, dat is niet perse een dikkere marge.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:46

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

J en m solar heeft bij mij in maart binnen een week geleverd..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:49
J en M solar een zeer schepre offerte van gekregen gisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1225684

guttegut...
;w

[ Voor 95% gewijzigd door teacher op 24-06-2019 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankiejee
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 01-11-2024
Zolang je een grote bestelling doet bij Winkelman Zonnepanelen is alles prima.

Heb er voor Een paar projectjes 3 keer zonnepanelen besteld. Bij de laatste bestelling echter waren verkeerde eindklemmen meegeleverd. Ik heb daar eindeloos mails over gestuurd, waarop ik maar geen antwoord krijg (nog steeds niet).

Ook heb ik een kleine nabestelling gedaan om op een platdak constructie 1 paneel extra te kunnen leggen. Een kleine bestelling dus van 125 euro. Echter kreeg ik deze levering maar niet. Ik heb deze levering uiteindelijk 2 weken later ontvangen (ik moest daarvoor rechtstreeks gaan mailen met de leverancier van Winkelman??), alleen helaas met daarin een verkeerd onderdeel. Ik heb nog geen antwoord gehad op deze mail. De telefoon lag eer gisteren telkens naast toen ik probeerde te bellen.

Ik zou er eerlijk gezegd niet meer bestellen. De service is bedroevend, en dan met name voor de kleinere bestellingen.
Pagina: 1