Is dit ook goed voor CS:GO en hoeveel FPS zou het hierop spelen?Baloes schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:32:
@Verwijderd Waarom zou je er in berusten dat je geen rust kan spelen?
Je hoeft voor jouw eisen geen 1000 euro uit te geven. Voor zo'n 400 heb je al een prima systeempje voor jouw wensen :
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Ryzen 3 1200 Wraith Stealth koeler Boxed € 81,99 € 81,99 1 ASRock B450M Pro4 € 73,95 € 73,95 1 Fractal Design Core 1100 € 33,20 € 33,20 1 G.Skill Aegis F4-3000C16S-8GISB € 53,- € 53,- 1 be quiet! System Power 9 400W € 40,99 € 40,99 1 Crucial BX500 240GB € 33,50 € 33,50 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 316,63
Videokaart van V&A en gaan met die banaan.
Doe es gek gooi deze erin : V&A aangeboden: Asus ROG-STRIX-RX570-O4G-GAMING
Hebbie met een beetje creativiteit zo'n beetje de budget bbg en echt wel een potente gamebak die rust met gemak aan kan
Met een quadcore op een modern platform wat nog prima te upgraden is naar de nieuwste generatie ryzens.
Hey! Ik heb jullie hulp nodig, ik wil een budget gaming pc voor CS:GO en ook dat ik het kan streamen, het gaat nu puur om de componenten
Ik zoek een?
Ik wil een budget gaming pc waarop streaming en CS:Go te spelen is op 60+ FPS, Met alles erop en eraan,
Wat is je budget?
Ik wil er ongeveer rond de 400/500 euro aan uitgeven, als het kan eronder
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil het puur voor gaming/streaming gaan gebruiken.
De componenten die ik nu heb zijn
Proccesor: AMD Ryzen 3 1200 processor
Moederbord: Asrock B450M-PRO4 moederbord
Case: Fractal Design Core 1100 Micro ATX Behuizing
Geheugen: G.Skill DDR4 Aegis 8GB 3000MHz Geheugenmodule & Crucial BX500 SSD 240GB 2.5'' SATA III
Voeding: be quiet! System Power 9 400W PSU / PC voeding
Videokaart: MSI Radeon RX 570 ARMOR 8G OC
Het liefst ook Fortnite maar daar liggen geen prioriteiten
Ik zoek een?
Ik wil een budget gaming pc waarop streaming en CS:Go te spelen is op 60+ FPS, Met alles erop en eraan,
Wat is je budget?
Ik wil er ongeveer rond de 400/500 euro aan uitgeven, als het kan eronder
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil het puur voor gaming/streaming gaan gebruiken.
De componenten die ik nu heb zijn
Proccesor: AMD Ryzen 3 1200 processor
Moederbord: Asrock B450M-PRO4 moederbord
Case: Fractal Design Core 1100 Micro ATX Behuizing
Geheugen: G.Skill DDR4 Aegis 8GB 3000MHz Geheugenmodule & Crucial BX500 SSD 240GB 2.5'' SATA III
Voeding: be quiet! System Power 9 400W PSU / PC voeding
Videokaart: MSI Radeon RX 570 ARMOR 8G OC
Het liefst ook Fortnite maar daar liggen geen prioriteiten
[ Voor 3% gewijzigd door Sennatjuhh op 05-05-2019 20:04 ]
Een indruk van wat de build ongeveer aan kan : YouTube: Ryzen 3 1200 paired with an RX 570 - Enough For 60 FPS? - 15 Games T...
CS GO zit daar ook bij.
CS GO zit daar ook bij.
[ Voor 4% gewijzigd door Baloes op 05-05-2019 20:47 ]
PC voor Comp CS:GO
Ik heb componenten bij elkaar gezocht alleen weet niet of dit goed is voor 120 - 140 fps CSGO
Weet 1 van jullie of die zo goed is?
Monitor: https://www.coolblue.nl/product/456990/acer-gn246hlbbid.html
Resolutie: 1920 x 1080
Refresh Rate: 144Hz
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
CS:GO Competatief, en de basis zaken. niks bijzonders
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 500,- het hoeft niet een high end game pc te zijn.. Ik gebruik het alleen voor CS:GO
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hierboven heb ik alle componenten gemeldt die mogelijk erin kunnen komen
Ik heb componenten bij elkaar gezocht alleen weet niet of dit goed is voor 120 - 140 fps CSGO
Weet 1 van jullie of die zo goed is?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i3-8100 Boxed | € 126,95 | € 126,95 |
1 | Moederborden | MSI B360M Pro-VD | € 58,90 | € 58,90 |
1 | Videokaarten | Sapphire Nitro+ Radeon RX 570 4GD5 (11266-14) | € 134,78 | € 134,78 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Focus G Mini | € 45,82 | € 45,82 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Value F4-2400C15D-8GNT | € 42,20 | € 42,20 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 51,90 | € 51,90 |
1 | Solid state drives | Crucial BX500 240GB | € 30,46 | € 30,46 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 491,01 |
Monitor: https://www.coolblue.nl/product/456990/acer-gn246hlbbid.html
Resolutie: 1920 x 1080
Refresh Rate: 144Hz
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
CS:GO Competatief, en de basis zaken. niks bijzonders
Rond de 500,- het hoeft niet een high end game pc te zijn.. Ik gebruik het alleen voor CS:GO
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hierboven heb ik alle componenten gemeldt die mogelijk erin kunnen komen
[ Voor 9% gewijzigd door Sennatjuhh op 06-05-2019 21:16 ]
Geheugen staat ook op de comptabiliteitslijst van het moederbord. Moederbord en videokaart passen in de behuizing, voeding heeft de goede stekkers voor de videokaart. Cpu koeler past.
Zier er goed uit. Ik kan er niks aan opmerken.
CSGO is erg gebaat bij een hogere CPU snelheid, ik zou dan ook eerder gaan voor een flink hoger geclockte dual core dan een lager geklokte quad.
23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp
Wil niet heel lastig doen maar elke dag een nieuw topic, helpt niet altijd om sneller een PC bij elkaar gevonden te hebben
Ook het continu wisselen van componenten in je voorstellen helpt niet altijd om een inzicht te krijgen of/wat je hebt uitgevonden / gelezen en waarom je ineens met iets anders op de proppen komt.
Lees nog eens rustig terug wat je gisteren postte: https://gathering.tweaker...d/poster/1208084/messages en allicht is er en dan mogelijkheid dat je je huidige topic even aanpast / edit met alle informatie die echt nodig is; zo mis ik bijvoorbeeld al wat voor monitor / resolutie / refresh-rate je hebt.
Lees nog eens rustig terug wat je gisteren postte: https://gathering.tweaker...d/poster/1208084/messages en allicht is er en dan mogelijkheid dat je je huidige topic even aanpast / edit met alle informatie die echt nodig is; zo mis ik bijvoorbeeld al wat voor monitor / resolutie / refresh-rate je hebt.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik poste dit omdat dit mij was aangeraden door een vriend.. Wilde weten of dit ook goed wasMAX3400 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 17:28:
Wil niet heel lastig doen maar elke dag een nieuw topic, helpt niet altijd om sneller een PC bij elkaar gevonden te hebbenOok het continu wisselen van componenten in je voorstellen helpt niet altijd om een inzicht te krijgen of/wat je hebt uitgevonden / gelezen en waarom je ineens met iets anders op de proppen komt.
Zou ik hiermee 100+ FPS kunnen halen?Bennnie schreef op maandag 6 mei 2019 @ 17:18:
Geheugen staat ook op de comptabiliteitslijst van het moederbord. Moederbord en videokaart passen in de behuizing, voeding heeft de goede stekkers voor de videokaart. Cpu koeler past.
Misschien dat ik dan niet goed lees (of niet op de hoogte ben van de exacte mogelijkheden van jouw monitor) maar het is geen Freesync/G-sync monitor dus dan zal je er rekening mee moeten houden dat je, bij voorkeur, exact 144fps kan leveren in je spelletje of, maar dat staat in de handleiding van je monitor, een lagere eenheid die exact overeenkomt met een ondersteunde modus. Anders kan je vervelende effecten krijgen zoals tearing en daar zit je absoluut niet op te wachten.Sennatjuhh schreef op maandag 6 mei 2019 @ 18:00:
[...]
Ik poste dit omdat dit mij was aangeraden door een vriend.. Wilde weten of dit ook goed was
Om onduidelijke redenen heb je
Verder schopje naar DAA, want heel systeem en typo uit je topictitel gehaald.
weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies. Vul dit nog even aan, anders moet ik helaas je topic sluiten.Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Wees specifiek en noem merk en model
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Zo goed?br00ky schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:25:
Om onduidelijke redenen heb je
[...]
weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies. Vul dit nog even aan, anders moet ik helaas je topic sluiten.
Kan het zijn dat je de gegeven suggesties even links laat liggen en alleen wil horen "ja is goed" of "nee is niet goed"?
@NeHoX maakt een goede observatie over de CPU; ik heb mijn twijfels over de combi GPU & monitor.
Het i3 8100 lijstje haalt met gemak 100+ fps in CS GO (afhankelijk van de settings). Same goes voor een r3 2200g op een b450 moederbordje waarbij je een beter upgradepad naar een streaming processor hebt.
Qua budget zit je wel erg in de buurt van een build met een r5 2600 die prima is voor gaming en streamen:
Misschien nog ergens die laatste paar 10tjes vandaan zien te krijgen?
Monitor met freesync is daarbij wel handig idd.
Qua budget zit je wel erg in de buurt van een build met een r5 2600 die prima is voor gaming en streamen:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 152,89 | € 152,89 |
1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4-F | € 68,- | € 68,- |
1 | Videokaarten | Sapphire Nitro+ Radeon RX 570 4GD5 (11266-14) | € 134,78 | € 134,78 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Focus G Mini | € 45,82 | € 45,82 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2C3000C16 | € 53,- | € 53,- |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 51,75 | € 51,75 |
1 | Solid state drives | Crucial BX500 240GB | € 30,45 | € 30,45 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 536,69 |
Misschien nog ergens die laatste paar 10tjes vandaan zien te krijgen?
Monitor met freesync is daarbij wel handig idd.
Het lijstje van @Verwijderd is erg mooi. Dan haal je de beste performance bij gamen en streamen voor iets meer dan 500 euro. Als je lager gaat qua prijs moet je echt concessies doen.
◽
Vraagje: vroeger kreeg ik altijd het advies om voor 2x 8GB te gaan ipv 1x 16GB vanwege de snelheid. Is dit tegenwoordig niet meer van toepassing?
Jawel hoor. Dual channel wordt nog steeds aangeraden omdat dat zeker gevolgen kan hebben voor bepaalde software alswel games (lagere fps/framedrops) alleen geldt dit niet voor alle games. Als noodoplossing zou het tijdelijk kunnen bv. igv een moederbordje met maar 2 sloten maar dual is beter.aerique schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:26:
Vraagje: vroeger kreeg ik altijd het advies om voor 2x 8GB te gaan ipv 1x 16GB vanwege de snelheid. Is dit tegenwoordig niet meer van toepassing?
Pagina: 1